بزرگداشت ژولیده نیشابوری برگزار شد

ژولیده برای شاعری به امام‌رضا(ع) متوسل شد

بیست و نهمین مراسم شب شاعر در پاسداشت مقام ادبی و هنری مرحوم ژولیده نیشابوری در نخلستان سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار شد. در این مراسم که با حضور اهل شعر و ادب و چهره‌های فرهنگی برگزار شد رضا اسماعیلی گفت: مرحوم ژولیده نیشابوری این ظرفیت را داشت تا میزبان عنایت الهی شود و این آثار ماندگار و فاخر را از خود به جای بگذارد. چنان که می‌توانیم بگوییم آثار ایشان موجب افتخار ادبیات آیینی ماست. اشعار مرحوم ژولیده از زبان سالم و ارزشمند و فاخری بهره می‌برد و با مضمون به دور از کژتابی آن می‌توان گفت مهر تایید روح‌القدس بر پیشانی این اشعار خورده شده است.
کد خبر: ۹۵۷۸۸۸

در این مراسم حسین اسرافیلی گفت: گاهی گفته می‌شود زبان ساده در شعر باعث جذب مخاطب عام می‌شود، ولی این افراد توجه ندارند این کار موجب تنزل سلیقه مخاطب می‌شود و مخاطب نشان داده نسبت به اشعار فاخر نیز اقبال زیادی دارد، همان گونه که بعد از قرن‌ها هنوز هم اشعار حافظ را می‌خوانند و از آن لذت می‌برند. این شاعر تصریح کرد: اشعار مرحوم ژولیده نیشابوری در حوزه نوحه‌ها و اشعار متناسب با مجالس اهل بیت دارای جایگاه ویژه است و این به دلیل زبان سالم، فاخر و استنادات تاریخی دقیق آن است.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در این مراسم گفت: مرحوم ژولیده را هرچند بسیاری به ارادت او به سیدالشهدا علیه‌السلام می‌شناسند، ولی من می‌خواهم از ارادت خاص آن مرحوم به امام رضا(ع) سخن بگویم. از آن مرحوم به یاد دارم که شعر گفتن خود را مدیون عنایت امام رضا(ع) می‌دانست و می‌گفت برای شاعر شدن به این امام بزرگوار توسل کردم و از آنجا بود که توانستم یک مصراع بگویم. بعد از چند روز مصرع دیگری سرودم و کم‌کم ترنم ادبی من جوشش کرد. در پایان این مراسم نیز از خانواده مرحوم ژولیده نیشابوری تقدیر و تشکر شد.

مجتبی رحماندوست، جواد حیدری، سیدحسین نقوی، منوچهر سوری، محمد کچویی، شیرینعلی گلمرادی و جمعی از دوستداران مرحوم ژولیده از حاضران این مراسم بودند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها