توسعه روابط با آفریقا؛ سیاست اصولی ایران

رئیس‌جمهور، توسعه و تحکیم روابط با کشورهای آفریقایی را از اصول سیاست کشورمان برشمرد و تاکید کرد: تهران برای گسترش همکاری‌ها با ساحل عاج در همه حوزه‌ها بویژه اقتصادی، آماده است.
کد خبر: ۹۵۷۴۸۲

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حسن روحانی در دیدار عبدالله مابدی، وزیر امور خارجه ساحل عاج با ابراز خرسندی از روند رو به توسعه روابط دو کشور طی سال‌های اخیر اظهار کرد: ایران و ساحل عاج، ظرفیت‌های گسترده‌ای برای توسعه همکاری‌های مشترک دارند که باید با شناسایی این ظرفیت‌ها، در مسیر تحرکی جدی در روابط دو کشور گام برداشت.

رئیس‌جمهور با بیان پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران اسلامی در حوزه‌های مختلف و از جمله خدمات فنی و مهندسی گفت: تهران آماده است در پیشبرد پروژه‌های مرتبط با ساخت نیروگاه‌ها‌، سدها و راهسازی ساحل‌عاج را یاری کند.

رئیس‌جمهور به موضوع تروریسم و ضرورت همکاری همه کشورها در این حوزه اشاره کرد و گفت: تروریسم معضلی بزرگ برای جهان است و تروریست‌ها نیز هیچ ارتباطی با اسلام ندارند چراکه اسلام دین محبت، صلح و همزیستی مسالمت‌آمیز است و با ایجاد رعب، وحشت، ناامنی و ترساندن و کشتار مردم به طور صریح مخالف است.

عبدالله مابدی وزیر امور خارجه ساحل عاج نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های ایران اسلامی از دولت و ملت کشورش، تاکید کرد که کشورش مصمم به توسعه همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌ها بویژه اقتصادی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها