شرکت در مراسم عزاداری با افراد خانواده

همان‌طور که می‌دانیم هیات رفتن همراه بچه‌ها کمی زحمت دارد، اما بچه‌ها را به‌دلیل بازیگوشی و سر و صداهایشان دردسر ندهیم، بلکه کاری کنیم تا آنها با لذت به هیات بیایند، حتی اگر مدت حضور ما به نصف برسد، باز هم ارزش دارد، زیرا دوران کودکی، دوران ریشه دواندن است.
کد خبر: ۹۵۴۷۴۷

هر چیزی که در این دوران به کودک آموخته شود و با احساس مثبتی عجین گردد، یک ریشه در وجود او می‌دواند که تا پایان عمر، آن ریشه در حد توانش رشد خواهد کرد.

اکنون در ماه محرم جا دارد ریشه یک ارتباط عرفانی و معنوی بین فرزند و فرهنگ دینی مان شکل دهیم:

تشویق کودکان در مراسم عزاداری، سیاه پوشیدن، تعزیه دیدن و سینه زدن و... وقتی بچه‌ها لباس مشکی ویژه محرم را می‌پوشند و در هیات سینه یا زنجیر می‌زنند، حس «من هم هستم» را تجربه می‌کنند.

همراهی همه افراد خانواده برای شرکت در مراسم عزاداری مهم است. مراسم عزاداری و شرکت در آن می‌تواند خاطرات زیبایی برای کودکان ایجاد کند.

به کودکی خودمان مراجعه کنیم؛ خاطرات زیبایی که از شرکت در این مراسم دارید تائید خوبی بر این حرف خواهد بود. برای بچه‌ها همیشه جمع خانوادگی زیبا و دوست داشتنی است. پس سعی کنید با هم برای شرکت در مراسم عزاداری بروید.

همراه داشتن خوراکی، وسیله بازی یا سرگرمی ساده مثل وسایل نقاشی، یک ماشین یا عروسک ساده و... برای آرام نگهداشتن بچه‌ها مفید است. همچنین بهتر است در ساعت‌هایی هیات بروید که ساعت خواب بچه‌ها نباشد که سر و صدا آنها را اذیت نکند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها