مدیرکل استاندارد استان زنجان خبر داد:

وسایل بازی پارک‌های زنجان، بدون مجوز

مدیرکل استاندارد استان تهران از غیراستاندارد بودن تجهیزات بازی ضلع شرقی دریاچه شهدای خلیج فارس چیتگر خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۵۴۰
تجهیزات بازی دریاچه چیتگر غیراستاندارد است

به گزارش جام جم آنلاین ،مسلم بیات با بیان اینکه شهروندان باید از تجهیزات بازی دارای برچسب استاندارد استفاده کنند، اظهارکرد: بهره‌برداران این تجهیزات تاکنون برای گرفتن مجوز اقدام نکرده اند، لذا تا زمان اخذ مجوز استاندارد توسط بهره‌برداران، استفاده از این تجهیزات غیرقانونی و خطرآفرین است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون، ۳۱۵ مجوز تجهیزات شهربازی در استان صادر شده و ۱۰۳۳ مورد بازرسی از شهربازی‌ها، ۱۰۹ مورد بازرسی از تجهیزات زمین بازی در این مدت معین انجام شده ‌است.

تخلف 9برند آبلیمو

مدیرکل استاندارد استان تهران در گفت و گو با ایسنا همچنین از شروع طرح بازرسی ویژه آبلیموها در بازار خبر داد و گفت: تاکنون در این طرح، ۹ برند آبلیموی دارای پروانه استاندارد که بسته‌بندی‌های بالای دو لیتر را در بازار عرضه کردند، شناسایی و توقیف شدند.

بیات با اشاره به نام برندهای متخلف در این زمینه، تصریح کرد: در بازرسی‌های انجام شده در بازار، آبلیموهای بالای دو لیتر با نام‌های تجارتی همنوش، رازقی، برجیس، می‌گلی، مجید، حکیم، بهینه‌نوش، عدالت و رازک شناسایی شدند که به دلیل نقض ممنوعیت عرضه در بازار برای مصارف عموم طبق قوانین و مقررات استاندارد، توقیف شدند.

وی با تاکید بر اینکه این طرح نظارتی همچنان ادامه دارد، اظهارکرد: بر اساس استاندارد ملی، بسته‌بندی آبلیموی ترش در ظروف پلی اتیلن ترفتالات تا حجم چهار لیتر برای مصارف عمده مانند پادگان‌ها، بیمارستان‌ها، هتل‌ها و ... مشروط به ارایه قرارداد اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بلامانع ولی عرضه آن‌ها در بازار برای مصارف خانوار ممنوع است.

به گفته بیات، این در حالی است که آبلیموهای نامبرده بالای دو لیتر، در بازار و برای مصرف خانوار عرضه شده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها