مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران با اعلام اینکه مصرف آب در پایتخت بسیار بالا و به میزان دریاچه چیتگر در شبانه روز است گفت: در تهران امکان جیره بندی آب وجود ندارد، اما در صورت افزایش مصرف افت فشار اتفاق می افتد.
کد خبر: ۵۷۶۸۱۱
تهرانی‌ها 24ساعته یک دریاچه آب مصرف می‌کنند

محمد پرورش با بیان اینکه در سال گذشته وضعیت بارندگی ها به صورتی بود که تهران بیشترین میزان بارش را با 377 میلیمتر در کشور داشته است گفت: ولی در سال جاری کمترین بارندگی را به میزان حدود 270 میلیمتر داریم. در تهران 1 میلیارد و 350 میلیون مترمکعب آب برای مشترکانی حدود 14 میلیون و 500 هزارنفر تولید می شود.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران اظهار داشت: هم اکنون دریاچه چیتگر دارای 4 میلیون و 500 هزارمترمکعب آب است و میزان مصرف آب تهران در این روزها به 4 میلیون و 200 هزارمترمکعب رسیده و فقط در شهر تهران 3 میلیون و 200 هزارمترمکعب است. به عبارتی مردم تهران در یک شبانه روز یک دریاچه آب مصرف می کنند.

پرورش ادامه داد: سرانه مصرف آب در استان بالا است و در شهر تهران برای هر نفر در روز 320 لیتر آب تولید می شود و مصرف هر نفر 240 لیتر در روز است. این میزان را اگر مقایسه کنیم با کشورهای اروپایی که 140 تا 150 لیتر در روز است، مشخص خواهد شد. امسال با توجه به 30 درصد کاهش میزان بارندگی با برنامه ریزی های صورت گرفته از تابستان عبور خواهیم کرد اما اگر بنا باشد در سال آینده هم خشکسالی داشته باشیم و منابع محدود شود امکان دارد مشکلاتی داشته باشیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو تاکید کرد: باید در تابستان مدیریت مصرف آب از سوی مردم انجام شود، با برنامه ریزی های صورت گرفته در تابستان امسال قطعی آب نخواهیم داشت ولی اگر ما 10 تا سد دیگر هم داشته باشیم ظرفیت توزیع مشخص است که بین 3 میلیون و 200 تا 3 میلیون و 400 هزارمترمکعب در روز است و اگر مردم در پیک مصرف به ویژه در تابستان مراقبت نکنند امکان دارد به دلیل پر بودن شبکه آب دیگر امکان دیگری نداشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ما نمی توانیم در تهران آب را جیره بندی کنیم افزود: ولی اگر مصرف بالا برود کمی فشار آب را کاهش خواهیم داد که آنوقت برای طبقات بالای ساختمان ها مشکل ایجاد می شود. مصرف در هر خانواده های 30 درصد برای حمام، 30 درصد آشپزخانه، 18 درصد دستشویی و 22 درصد برای سایر بخش ها است.

پرورش درباره وضعیت هدررفت آب از طریق شبکه های فرسوده گفت: در بخش هدررفت آب دو موضوع باید مدنظر قرار گیرد، یک بخش کار هدررفت ظاهری و دیگری هدررفت واقعی اب است. در هدررفت واقعی عدد بالا نیست و حدود 12 تا 14 درصد هدررفت واقعی داریم ولی در هدررفت ظاهری ممکن است خرابی کنتورها، آب غیرمجاز و مواردی از این دست را داشته باشیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان تهران درباره آبرسانی به شهرهای جدید اظهار داشت: هم اکنون در پردیس و پرند که مسکن مهر داریم باید زیرساخت ها با کارشناسی و دقت انجام شود، در پرند 50 حلقه چاه و 70 کیلومتر خط انتقال به همراه 3 ایستگاه بزرگ پمپاژ به همراه مخزن ایجاد شد. در هفته گذشته یکی از استگاه های پمپاژ به مشکل برخورد کرده بود و در روزهای آینده وضعیت پایداری را در این بخش خواهیم داشت.

این مقام مسئول در آبفای استان تهران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ نقطه ای از پرند مشکل آب و فاضلاب نداریم تصریح کرد: در شهر جدید پردیس از حدود 1 ماه قبل در حال تحویل گرفتن تاسیسات هستیم و 30 میلیون مترمکعب آب از سد لتیان تخصیص داریم که ظرف 2 ماه آینده وارد مدار می شود و مشکل به صورت پایدار حل می شود. در حال حاضر 4 حلقه چاه در این منطقه ایجاد شده که آب منتقل می شود.(مهر)

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها