اختصاصی جام‌جم آنلاین - گزارش تصویری

برترین‌های عکس های مناظر سال 2016

اختصاصی جام‌جم آنلاین - گزارش تصویری

زلال‌ و شفاف‌‌ترین آب‌های دریاها و اقیانوس‌های جهان (عکس)

در این گزارش تصویری جام جم آنلاین شما را به سفر به نقاطی از کره زمین که خالص‌ترین و زلال‌ترین آب‌ها و نفس‌گیر‌ترین مناظر و زیبایی‌ها را دارند، دعوت می‌کند تا با ما در گشت و گذار به 4 گوشه گیتی همراه باشید.
کد خبر: ۹۴۷۱۴۸
زلال‌ و شفاف‌‌ترین آب‌های دریاها و اقیانوس‌های جهان (عکس)

به گزارش جام‌جم آنلاین به نقل از دیلی میل، در جهان هیچ چیز به اندازه سفر به سواحل زیبای اقیانوس‌ها و دیدن ماسه‌های سفید و آب‌های زلال و شفاف آنها انسان را شیفته خود نمی‌کند.

البته جای تاسف است که این روزها اقیانوس‌ها و دریاهای زیبای کره زمین از تاثیرات سوء زباله‌ها و آلودگی‌هایی که انسان‌ها به درون آب آنها می‌ریزند، واقعا در رنج هستند. اما هنوز جاهایی پیدا می‌شوند که این عوامل مخرب بر آنها اثر نگذاشته‌اند.

برای مثال «بلو اسپرینگ» نیوزیلند، که 100 سال طول می‌کشد تا آب‌های آن در درون لایه‌های مختلف زمین تصفیه شده و به شکل یکی از خالص‌ترین آب‌های روی کره خاکی بر سطح زمین پدیدار شود. یا در گودال اقیانوسی «سوا» در جزیره آتشفشانی «یوپولو» واقع در منطقه «ساموا» یک چاله به عمق 300 متر با پله‌هایی که شناگران را به بستری به رنگ طلای سفید و آب‌های به شفافیت بلور‌های کریستال غاری هدایت‌می‌کند تا با شادی و شعف در آن به جست و خیز و آبتنی بپردازند.

این نقاط زمین فقط مناطق آفتابی بهشت‌گونه را شامل نمی‌شوند بلکه جاهایی مانند ایسلند و قطب شمال که خالص و شفاف‌ترین آب‌های روی زمین را دارند نیز جزء آنها هستند.

«پوتارورو بلو اسپرینگ» در نیوزیلند، جایی که آب آن صد سال طول می‌کشد در بین لایه‌های زمین تصفیه شود و وقتی این آب به سطح زمین می‌رسد، جزء یک از زلال‌ترین اب‌های کره زمین است. دولت شنا در آن را ممنوع کرده است اما شما می‌توانید از بالا منظره زیبایش را تماشا کنید

گودال اقیانوسی بی‌نظیر «سوا» واقع در جزایر آتشفشانی «یوپولو» «ساموا»

یک فیل را در آب‌های ساحلی جزیره «هولاک» در حال شنا کردن می‌بینید که این جزیره در خلیج بنگال هند واقع است. در آبی به این زلالی جزئیات دیده شده مناظر زیر آبی واقعا مبهوت کننده است

در شب‌های میانه تابستان کوه‌های یخی در «یوکولسارلان» شروع به ذوب شدن می‌کنند. دانه‌های حباب مانند ابری که از میان مه پدیدار می‌شود در میان این آب‌های زلال و زیبا دیده می‌شوند

منظره زیرآبی رودخانه افسانه‌ای «ورزاسکا»

یک غواص در عمق 60 متری زیر آب‌های منطقه «پیکانینه چازم» استرالیا

پناهگاه توریستی لوکس «آزورا» در جزیره شخصی «بنگوورا» کشور موزامبیک که شهرتش را مدیون آب‌های فوق‌العاده شفاف و فیروزه‌ای رنگش باید دانست

ساحل ستاره واقع در منطقه «النیدو» کشور فیلیپین در سایت توصیه‌های سفر از آن به‌عنوان مشهورترین نقطه جهان برای غواصی ازاد (بدون کپسول اکسیژن) بر روی کره زمین نام می‌برند.

جزایر «کی من» یکی از معرورترین جاذبه‌های توریستی دنیا است . شهر «استینگری» (سفره ماهی) و آب‌های ساحلی کم عمق اطراف آن که با نام «سندبار» شناخته می‌شود تنها موقعیت طبیعی برای سفره ماهی‌های جنوب اقیانوس آتلانتیک را فراهم می‌سازد.

پارک ملی «بتز» (خفاش‌ها) در جزایر بکر بریتیش منطقه «گوردا» در کارائیب با صخره‌هایی که از بالای آب دیده می‌شوند.

یک قایق دم دراز روی آب‌های جزیره «کوکرادان» تایلند در منطقه طبیعی و دست نخورده که توسط دریای زیبای «آندامان» احاطه شده است.

دریاچه «بلو – پیتو» در پارک ملی «بانف» کانادا که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. منبع طبیعی استثنائی از آب که رنگ زیبایش را از کف صخره‌ای که در طی ماه‌های تابستان رنگ آن روی سطح آب منعکس می‌شود.

پناهگاه توریستی رویایی «مووری لاگون» در جزایر پولینزیای فرانسه که همه سنگ‌های بستر دریا حتی از دورترین فواصل نیز قابل مشاهده هستند.

این آب‌های بهشتی توسط جزایر «سن بلاس» پاناما احاطه شده‌اند. یک مجمع‌الجزایر که شامل 365 جزیره و خرده جزیره مرجانی هستند.

این عکس هوایی آب‌های سرشار از حیات جزایر و تپه‌های دریایی مرجانی منطقه« واکاتوبی آرچی پلاگو» در اندونزی که یک بهشت پر رونق از جانوران زیبای دریایی است را نشان می‌دهد.

این عکس هوایی هر گردشگری را برای سفر به خلیج «مای» در جزایر «پی پی» تایلند ترغیب می‌کند.

«لامپدوسا» بزرگترین عضو جزایر «پلاگی» ایتالیا است. که شناگران برای آبهای فوق‌العاده تمیز و از آن مهمتر آب‌های آبی آرامش آن را می‌ستایند.

ساحل «آگوفیلی» در نزدیکی جزیره «واسیلیکی» یونان که هر ساله موج عظیمی از گردشگران را به خود جذب می‌کند.

خلیج «امرالد» در جزیره «آنتی-پاکروس» یونان مخصوصا برای دوستداران قایق رانی و ممین‌طور برای رنگ‌های زنده و زیبای اقیانوسش مشهور است

«پایانوزا» یک جزیره متروکه در منطقه توسکانی ایتالیا است که قدیم‌ها از آن به‌عنوان زندان استفاده می‌شده و حالا جایی است که باید از دریای دست نخورده اش لذت برد

«اوتر سولیتود» یک مکان گردشگری دیگر با آب‌های شفاف شیشه‌ مانند در پناهگاه توریستی جزیره«پرهنتین» منطقه «پائولو پرهنتین » مالزی است.

مترجم: جواد ودودزاده - جام‌جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها