اگر دائماً مجبور می‌شوید به دنداپزشکی سر بزنید و بعضاً متحمل هزینه‌های سنگین می‌شوید، علت را باید در مواد غذایی مصرفی و شیوه زندگی‌تان جستجو کنید چرا که ارتباط تنگاتنگی با سلامت دندان دارند.
کد خبر: ۹۴۶۱۸۳
"زمان" مسواک زدن را جدی بگیرید

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحقیقات متخصصان، بین پوسیدگی دندان و زمان مسواک زدن رابطه معناداری وجود دارد.

بیشتر ما عادت داریم شب‌ها هنگامی که می خواهیم بخوابیم و به اصطلاح در دقیقه نود مسواک بزنیم. در چنین حالتی اگر دیر بخوابیم و سرگرم کارهایمان باشیم دندان هایمان بیشتر در معرض آسیب و پوسیدگی قرار می‌گیرند.
کارشناسان معتقدند افراد تا حداکثر نیم ساعت بعد از خوردن شام می توانند دندان های خود را مسواک زنند اما گذشت زمان بیشتر از آن می تواند به دندان های آنان آسیب برساند. از طرفی مسواک زدن بلافاصله پس از خوردن مواد غذایی ترش و یا کافئین دار ممکن است با از بین بردن مینای دندان سلامتی انسان را تهدید کند.
به تاخیر انداختن مسواک زدن می تواند باعث رشد پلاک‌های مولد پوسیدگی در دهان شود، همچنین افرادی که شب‌ها دیر می خوابند معمولاً عادت دارند که پس از صرف وعده اصلی شام بازهم به خوردن مواد غذایی، میوه، قهوه، شیرینی و انواع اسنک بپردازند و در اثر آن دندان های آنها آسیب می بیند.
کارشناسان توصیه می کنند برای حفظ سلامت دندان و نیز جلوگیری از بروز چاقی در اثر دیر خوابیدن، افراد سعی کنند شب‌ها پس از مسواک زدن دیگر ماده غذایی جدیدی مصرف نکنند یا اگر هر نوع خوراکی خوردند، در کنار آن آب مصرف کنند.
خوردن مواد غذایی ترش و یا چسبناک مانند پیتزا ممکن است آسیب جدی به دندان ها وارد کند. همچنین نوشیدنی های شیرین و گازدار می توانند محیط دهان را اسیدی و مستعد رشد انواع باکتری های مضر دهان و دندان کنند.
به عقیده کارشناسان، بدترین نوع نوشیدنی برای ساعات پایانی شب، نوشابه های گازدار و قهوه کافئین‌دار است که خطر پوسیدگی دندان و بوی نامطبوع دهان را چندین برابر می کند. از این گذشته، خوردن شب‌هنگام میوه‌های شیرین مثل موز، انگور و هندوانه می‌تواند علاوه بر آسیب به دندان، باعث اضافه وزن شود.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها