نعل وارونه تروریست‌ها در آتش بس سوریه

گزارش‌های رسیده از سوریه حکایت از تداوم آتش‌بس توافقی بین روسیه و آمریکا تاکنون دارد. دولت و ارتش سوریه از ابتدا پایبندی خود را به این آتش‌بس اعلام کردند. این درحالی است که برخی گروه‌های تروریستی که از ابتدا با این آتش‌بس مخالف بودند، همچنان به نقض آن می‌کوشند. ناظران این امر را بیانگر دوگانگی و اختلافات درونی گروه‌های تروریستی و حامیان منطقه‌ای آنها می‌دانند. نظامیان روسیه وظیفه نظارت بر اجرای آتش‌بس در شمال سوریه را به‌عهده گرفته‌اند؛ منطقه‌ای که حلب، که زمانی قلب اقتصاد سوریه محسوب می‌شد، در آنجا واقع شده است. بخش دیگری از نظارت بر آتش‌بس نیز به‌عهده نیروهای آمریکایی گذاشته شده است.
کد خبر: ۹۴۵۴۳۳

در همین حال سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد از آغاز آتش‌بس در سوریه تاکنون هیچ کاروان کمک‌رسانی موفق به ورود به شهرهای تحت محاصره نشده است. ظاهرا کامیون‌های کمک‌رسان در پشت مرزها یا پشت دروازه‌های شهرهای محاصره شده منتظر ورود هستند. دفتر سازمان ملل خواستار مجوزهای رسمی از دولت سوریه برای ارسال این کمک‌هاست. استفان دی میستورا گفته است اگر آتش‌بس حفظ شود کمک‌های انسان‌دوستانه «خیلی خیلی زود» روانه مناطق جنگزده خواهند شد. حلب که در کنترل گروه‌های شورشی مخالف دولت سوریه است، یکی از اصلی‌ترین مقصدهای امدادگران است. در این شهر هنوز حدود 250 هزار غیرنظامی زندگی می‌کنند. روز گذشته اعلام شد یک جنگنده و یک پهپاد دیگر اسرائیلی در ساعات اولیه صبح چهارشنبه مقرهای ارتش سوریه را در بلندی‌های جولان بمباران کردند. رسانه‌های جنگ سوریه نیز اعلام کردند که جنگنده‌های اسرائیلی مقر توپخانه‌ای ارتش را در عین‌البرج در شرق بلندی‌های جبل‌الشیخ هدف قرار دادند. ارتش اسرائیل مدعی است ارتش سوریه مسئولیت اصابت هر خمپاره یا موشک را به جولان به‌عهده دارد. بنا به گفته یک مقام نظامی سوری، طی هفته گذشته چهار نظامی سوری در حمله اسرائیل به مقر نظامی در قنیطره زخمی شدند.

برخی از ناظران حملات ایذایی اخیر اسرائیل به خاک سوریه را در جهت روحیه دادن به تروریست‌های شکست‌خورده در این کشور ارزیابی کرده و می‌گویند آتش‌بس سوریه کاملا به ضرر رژیم صهیونیستی بود و اکنون نظامیان این رژیم می‌کوشند با ایجاد عملیات ایذایی در جولان و حمایت از عملیات تروریست‌ها در جنوب دوباره آتش جنگ را در سوریه شعله‌ور سازند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها