انتشارخبری در رابطه با نحوه تسهیلات‌دهی به کارکنان و مدیران عامل بانکها که درآن سقف مجموعه تسهیلاتی که یک کارمند بانک می‌تواند در طول دوران خدمت خود دریافت کند به حدود ۲۵۰ میلیون تومان کاهش می یابد واکنش های بسیاری را در بین کاربران جام جم آنلاین در پی داشت.
کد خبر: ۹۴۲۶۸۰
واکنش مردم و کارکنان بانکها به خبر کاهش سقف تسهیلات

به گزارش جام جم آنلاین ، برخی از مردم از این کاهش سقف تسهیلات دهی به کارکنان بانکها استقبال کرده و برخورداری کارمندان بانک از منابع موجود برای دریافت سهل و آسان تسهیلات را نوعی امتیاز خاص برای این قشر دانسته اند و بر این باورند که کارمندان بانک در طی این سالها با برخورداری از تسهیلات ارزان بانکی توانسته اند وضعیت رفاهی خوبی را برای خود ایجاد کنند و نباید بین این قشر و سایر مردم در گرفتن وام و تسهیلاتی فرقی وجودداشته باشد . اما در مقابل این عده یکسری از کارمندان بانکی نیز با گذاشتن پیامهایی در این رابطه از اینگونه قضاوت های یک طرف ابراز نارضایتی کرده و اعلام می کنند که حقوق دریافتی این قشر که با هزاران استرس و فشاردر روز روبرو هستند بسیار پایین بوده و نباید یکطرفه قضاوت کنیم . به گفته این عده این شغل بااین حقوق کم، ظاهرش ازبیرون دیگران را می سوزاند اما از داخل خود کارمندان را . کارمندان بانک در اعتراض به بحث هایی که این روزها در باره وام کارکنان بانکی می شود می گویند چرا وقتی یکی دیگر خطا می کند باید چوبش را آنها خورده و عذاب بکشند .

تغییر در نحوه تسهیلات‌دهی به کارکنان بانک‌ها در حالی اعمال شده که چندی پیش معاون نظارت بانک مرکزی اعلام کرده بود که طبق مقررات جدید، پرداخت تسهیلات به کارکنان بانک‌ها از محل منابع قرض‌الحسنه ممنوع شده است و بانک‌ها موظفند هرگونه تسهیلات به کارکنان را از محل منابع داخلی خود بپردازند.

این ماجرا به دنبال ماجرای فیش های حقوقی مدیران عامل بانکها و همچنین انتقادات نسبت به پرداخت حدود ۲۵ درصدی منابع قرض الحسنه بانکها به کارکنان خود در قالب تسهیلات مختلف اتفاق افتاده است. این در حالی است که در مدت اخیر کارکنان بانکها اعلام کرده بودند که تسهیلات گیری و بخش زیادی از مزایای آنها با کندی و حتی توقف در پرداخت همراه شده است.

در پی انتشار خبر کاهش سقف تسهیلات در نظر گرفته شده برای کارکنان بانکی که البته هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است یکسری از کارمندان بانکی و همچنین مردم در این رابطه نظرات خود را با گذاشتن پیامهایی در سایت جام جم آنلاین ابراز کردند که در این گزارش به پاره ای از آنها اشاره می شود .

یکی از کارمندان بانک با ارسال پیامی در این رابطه به سایت جام جم آنلاین می گوید کارمند بانک امانتدار مردم است وباید مانند قاضی یا دیگر مشاغل تامین مالی باشد تا خیانت در امانت نکند ولیکن بنده با 23سال سابقه کار و مدرک لیسانس ماهیانه یک میلیون و پانصد هزار تومان حقوق می گیرم البته هفتصد هزار تومان کسورات دارم که به جزآن حقوق فوق را می گیرم که چنین دریافتی در مقایسه با حقوق سایر سازمانها ازجمله مخابرات وشرکت نفت وشرکت گاز و....بسیار پایین است، بنابراین حداقل باید تسهیلاتی به کارکنان بانک داده شود تا خیانت در امانت نکنند ضمنا کار ما ده برابر سایر کارکنان می باشد.

شهروند دیگری پیام گذاشته است چرا کارمندان بانک همیشه بهترین حقوق و مزایا را دارند و آنقدر راحت می توانند وام بگیرند، واقعا چرا ؟الان کارمند بانک از یک استاد دانشگاه خیلی راحت تر زندگی می کند وکلی حفوق، پاداش ، مزایا و تسهیلات دریافت می کنند .

کارمند دیگری نیز پیام گذاشته همه طلبکارهستند وهمه مشکلات وگرفتاری هایشان رابرسرکارکنان بانک خالی می کنند و این ازانصاف ومردانگی بدوراست ، بنده کارمندبانک هستم با25سال سابقه خدمت صادقانه وخا لصانه ولی این راه و رسم درستی نبود وحمله علیه کارکنان بانکهاتوطئه است.

یکی دیگر از کارکنان بانکی نیز از مردم می پرسد می دانید چرا قدرت وام دهی بانکها کم است ؟ چون اصل منابع بانک دست از مابهتران است که تا کنون هیچ قدرتی نتوانسته این منابع را باز پس بگیرد، نه وام به پرسنل بانکها ، اما بدانید که پرسنل بانک ها هم دوست دارند همه مردم از تسهیلات استفاده کنند، نه رانت خواران و سفارش شده ها که با آن کارهای غیر تولید ی می کنند .این درحالیست که کارمندان بانک از کمترین امکانات ظرف سی سال بهره مند می شوند و تا ریال آخر ازحلقومشان بیرون کشیده می شود.

کارمند دیگری با اشاره به شرایط کاری کارکنان بانک می گوید :شما ازساعت7صبح تا4بعدازظهرباید پشت باجه بنشینید وازهمه مشتریان حرف ومتلک وفحش وناسزا بشنوید وانواع واقسام بیماریها مثل دیسک کمر وگردن وتپش قلب وفشارخون بالا و استرس کار واضطراب داشته باشید بااین حقوق کم ، درآخر هم به قول معروف بیرونمان مردم رامی سوزند امااز داخل خودمون را . کدام حقوق ؟کدام وام ؟ یکی دیگر خطا می کند مابایدعذاب بکشیم .بفرمایید بجای ما کارکنید این گوی واین میدان.

کارمند یکی دیگر از بانک ها نیز می گوید کسانی که از تسهیلات پرسنل بانکها ناراضی اند ، خبر از نحوه اخذ تسهیلات و عدم بازپرداخت توسط بسیاری از کسانی که ما به آنها اعتقاد داریم ، ندارند ، کارمند بانک وامش در قبال وثیقه ملکی است و بازپرداختش 100درصد است ، اما راجع به وامهائی اعتراض کنید که هیچ وقت به خزانه مملکت بر نمی گردد. از سالهای قبل طبق مصوبه شورایعالی بانکها به پرسنل بانک تسهیلات پرداخت می شود؛ و ربطی به دولت روحانی ندارد . خیلی از بانکها خصوصی اند و پرسنلشان هم سهامدارش می باشند، در مملکتی بسر می بریم که طبق اصل 44 قانون اساسی ، مالکیت خصوصی محترم است و شما هم که معترضید از قوانین خبر ندارید، بانکها دوست دارند به همه مردم حتی افراد محترم کم بضاعت جامعه تسهیلات پرداخت نمایند؛اما اگر باز پرداختی نباشد(عودت پول ) ، طبعاً تسهیلاتی هم نخواهد بود. اگر دقت بفرمائید هر روز در یک گوشه از این مملکت اختلاسی میلیاردی قارچ وار سبز می شود ، چرا هیچکدام مهم نبودند و نیستند، حالا بحث وام پرسنل بانک پیراهن عثمان شده ، چرا مردم اعتراض می کنند؟ چون خبر از هیچ چیز ندارند.

یکی از مخاطبان جام جم آنلاین نیزکه خود را کارمند بانک معرفی کرده است می گوید: وام مسکن کارکنان درحال حاضر70 میلیون و وام جعاله(تعمیرات)نیز28میلیون است . درمورد وام خودرو نیز برخی بانکها 7میلیون در نظر گرفته اند اما بعضی بانکها مثل ما اصلا وام خودرو نداریم. تا اینجا شد98میلیون....یه وام ضروری هم داریم بسته به حقوق کارمند تقریبا می شود50یا60میلیون پس جمعش شد حدود160میلیون.....پس واسه کارمند هیچ فرقی نکرد..حالا موند مدیران!!!!!اونا که به حقوق و این جور وامها نیاز ندارن چون منابع زیادی در اختیار دارند ومی توانند هر جا خواستن خرج کنند.

شهروند دیگری پیام گذاشته است که من دارای مدرک لیسانس و در آموزش و پرورش خدمت می کنم و خودم را با یک کارمند فوق دیپلم بانک مقایسه کردم در هنگام بازنشستگی ایشان سه تا خانه داشت ولی من هنوز با حقوق کارمندی نتواستم برای خودم خانه ای تهیه کنم.

مخاطب دیگری در پاسخ پیام گذاشته است من خودم کارمند بانک هستم وهرروز بنا به کاری که دارم فیش های حقوقی سایرادارات رو می بینم اکثرهمکاران من ،داریم باکمترین حقوق(بین یک میلیون وپانصد تا دومیلیون) با کارمفید هشت نه ساعت درروز با انواع واقسام خطرات مالی وجانی کارمی کنیم .تمام همکاران من موافقند که این دویست تومن وام رو ندهند اما به جایش حقوق ما را نیز مانند سایر ادارات پرداخت کنند.کارکردن دربانک برعکس ظاهرش طاقت فرساترین شغل می باشد، کاری که شما درهرلحظه ازشبانه روز درخدمت بانکی حال چه عید باشد چه عزا.دوست عزیز آواز دهل شنیدن ازدور خوش است/ماهم دل خوشی از بانک نداریم.قضاوت کردن راحت ترین کاریست که مایادگرفته ایم.

سیما رادمنش _ جام جم آنلاین

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۳ انتشار یافته: ۲۴۳
بی طرف
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۴
من كارمندم. بماند كجا ولی بیا با هم جامونو عوض كنیم. با هر كارمند بانكی حاضرم جامو عوض كنم. به اون بانك هم بگید من میتونم از ساعت 7 صبح تا 5 بعد از ظهر هر روز كار كنم.
زینال
-
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
تا زمانیكه وارد كاری نشدی نمیتونی درمورد كار و مشكلاتش و فراز و نشیبش اظهار نظر كنی.... یه كارگر ساختمانی هم از ۷ صبح تا ۵ عصر كار میكنه، میخوای با كار بانك یا كار خودت مقایسه اش كنی؟؟
عبداله ضیایی
-
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام خارج از گود كه باشی همه كاری می كنی ولی وقتی امدی داخل گود هیچ كاری نمی كنی اهای كارمند اداره ای كه میگی من بجایی كارمند بانك می ایم و كار كار می كنم كارمند بانك هم داریم كه خونه وماشینش فروخته وداده بجایی كسری صندوق حالا شما بگو من می تونم بجایی كارمند بانك كار می كنم به زبان اسان است
میكا
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دوست عزیز بخدا من كارمند بانك هستم اگه امكانش بود فیش حقوق با ساعت ورود وخروجم را برات میفرستادم بیشتر وقتها ساعت شش و سی دقیقه در محل كار حاضر میشویم ساعت هشت شب به خانه میرویم بیشر وقتها حال صحبت كردن با خانواده خود را بر اثر خستگی ندارم برادرام یا كارمند مخابرات یا دانشگاه علوم پزشكی یا شركت گاز میباشند جمله ای كه بیشتر وقتها به ما میگن اینه كه شما ادم نیستید بخدا یه برادرم میگه اگه ماهی ده میلیون به من بدن حاضر نیستم سر جای شما كار كنم . من 35 سال سن دارم از برادرهام هم كوچكترم ولی بخدا موهام سفید شده است كسی باور نمیكنه من 35 سالمه حالا هركه وجدان داره بگه حاضره سر جای ما كار كنه كما اینكه حاضرم جامو با كسی عوض كنم
آمیز عبد الطمع
-
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
منم دكترا دارم می خوام جامو با یكی از جراحهای بنام كه روزی حدود 50 میلیون تومان فقط از طریق عمل هایی كه انجام می ده در میاره ، عوض كنم تازه قول میدم 24 ساعته سركار باشم ، اصلاً هم نخوابم !!!!!!!!!!!
كارمند بانك
-
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
هموطن عزیز فقط یك كارمند بانك میتونه درك كنه كار بانك چقدر سخت و نفسگیره . اگه لحظه ای غفلت كنه باید سالها كسر صندوق از جیبش بده .این یعنی یه دنیا استرس در 12 ساعت كاری
حسین
-
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
حتما كارمندی هستی كه شش ماه در سال تعطیلی داری . اگه بیای كارمند بانك بشی روزی صد دفعه خودتو سرزنش میكنی كه اشتباه كردم. شماها فكر میكنید كارمند بانك وام میگیره كیف میكنه . اما این واقعا بدبختی هست كه به یه كارمند به جای حقوق وام بدی و با سود ازش پس بگیری. این وام رو هم كه میدن به كارمند بان یكجا نمیدن . هر دو سال ، سه سال كه میبینن كارمند بانك كلی بدهی بار اورده بخاطر حقوق كمش یه چند تومن وام میدن . كارمند بدبخت بانك هم میبره میزنه به زخماش . بخدا حقوقمون جواب اون بی خوابی ها جواب خستگی ها ، استرسها و فشار كاری كه از طرف مشتری و خصوصا مدیران و مثلا بزرگان بر كارمند بانك وارد میشه رو نمیده. تكه تكه عوض حقوق وام دادن بردیم باهاش نون خریدیم ماشین تعمیر كردیم . اخه چقدر بگیم چطور ثابت كنیم . باید بازرسهایی باشن بیایند كار بانك رو با سایر ادارات را بررسی كنند بعد همه نظر بدهند
كارمند
-
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
واقعا برات متاسفم كه فكر میكنی میتونی اگه خواستی جاتو با هر كسی عوض كنی مگه خاله خاله بازی هست... خوب منم دوست دارم جامو با خلبان ها و یا دكترها و شایدم یه كارمن عادی تو ناسا عوض كنم .. ( واقعا خودت به خودت شك نمیكنی با این حرف)
محمد
-
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
بخدا اگه بتونی یك ساعت دوام بیاری فحش ناموس بهت بدند و بعد باید بری ازشون معذرت خواهی بكنی
كارمندبانك
-
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
شما اگه یك چك هجده میلیون ریالی روكه به مبلغ هجده میلیون تومان جعل كردندپرداخت كنی این حرف رو نمی زنی.
123
-
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۱
آخرش چی شد ؟
رهگذر
-
۱۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۱
جالب است كسی به حقوق و دریافتی های غیر مستمركارمندان وزارت نفت،،قوه قضائیه،نیروهای مسلح و شهرداری ها ،بیمه و... اعتراض نمی كند.
بیشترین ساعت كار برای كارمند بانك می باشد.استرس زاترین شغل را دارد.انواع و اقسام توهین ها را تحمل میكند.
اگر هم احیانا دوتا خانه دارد بخاطر استفاده از فكر مشتریان و مشورت اقتصادی با انان است.
همه وامهای كارمندان را قطع كنند و اجازه دهند حقوق و دریافتی غیر مستمر انها هم مانند شهر داری و... شود.
اگر كارمندان (تاكید میكنم كارمند،نه مدیر)بانك هم مانند بیشتر ارگانها بودند كه فساد بیداد میكند.الان همگی باید شمال شهر در منازل میلیاردی زندگی میكردند
بانكدار
-
۱۱:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۲
سلام
آموزش وپرورش ما از موقعی كه ما می رفتیم مدرسه سركلاس تا الان همه اش میگن ما حقوق ومزایا نداریم كسی از ایشان می پر سه بازدهی چی دارین كه حقوق می خواهین وضعیت فرهنگ ودانش ومطالعه نشان دهنده آموزش وپرورش ما است .در ضمن آموزش وپرورش ما مگه كار هم می كنه از خرداد تا اوسط مهر كلا تعطیل عید 20روز تعطیل پنج شنبه تعطیل ساعت موظف كار هفتگی در صورت تعطیل نبودن نصف سایر كار مندان و...
خب همینش زیاد است
محسن یك معلم
-
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
متاسفانه حق با شما هست، بازدهی آموزش و پرورش ، آموزش افرادی مثل شماست، حالا این بازدهی كم هست یا اصلا بازدهی نداریم، مقصر معلم نیست، مقصر مدیران رده بالا هستند، مقصر افرادی هستند كه مدارس خشك و بی روح طراحی و می سازند، مقصر سیستم آموزشی هست نه معلم، من معلم حاضرم كل تابستان مدرسه باز باشه، تو تمام كشور های پیشرفته تعطیلات پایان سال تحصیلی 2 هفته الی 1 ماه هست، اما متاسفانه تو كشور ما تا اتفاق كوچیك و بزرگی می افته مدارس تعطیل میشه، بعد تمام دشنام ها و تهمت هاش می مونه برا ما معلم ها، اگه شما مشكلت 20 روز تعطیل عید و تابستان ما آموزش و پرورش هست، چرا سر معلم خالی می كنی، مگه من معلم می تونم برم تعطیلات دست كاری كنم، مجلس تصمیم گیرنده هست، مجلس مصوب كنه تابستان كلا مدارس باز باشه، من معلم با دل و جان استقبال می كنم، اگه معلمی گلایه می كنه از حقوق كارمند شركت نفت، اگه كارمند بانكی گلایه می كنه از تعطیلات آموزش و پرورش، اگه عزیز بی كاری گلایه می كنه از حقوق و رفاه كارمند بانك، همه و همه این گلایه ها و مشكلات مقصر اول و آخرش مسئولین رده بالا هستند، چون اون ها تصمیم گیرنده هستند، نه مردم عادی مثل من و شما، پس لطفا قصور مسئولین رو با توهین به معلم یا كارمند بانك یا كارمند شركت نفت جبران نكنید
نا
-
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۰
با سلام . واقعا كارمند بانك مظلوم واقع شده است . ما داریم در ساختاری كار می كنیم كه تنها خواسته مسئولان ارشد آنها جذب سرمایه مردم به هر شكل است و در این راه از توهین تا تنبیه و فحاشی به كارمند را اعمال می كنند . حال شما حقوق را یك میلیون و پونصد تومن فرض كن و دو تا وامی كه در مقابل سند ملكی است و همه می توانند از آنها استفاده كنند . واقعا قضاوت ظالمانه ایست . آیا كارمند 24 ساعته بانك را با كاركنان آموزش و پرورش مقایسه می كنند كه شاید كل كارش در سال 6 ماه باشد و البته مفیدش 3 ماه !؟
كارمند اداره
-
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام / قضاوت را به مردم بسپارید . روی كار هیچكس هم انگشت نگذارید. می شود در حد تهمت . ولی الان كه به آموزش و پرورش رسید یباید به شما عرض كنم كه تمام كاركنان آموزش و پرورش در جریان بانك هستند . همین كه یتوانی یك وام بگیری با این مبالغی كه به گوشمان می خورد برای یك عمر بس است . یادتان نرود هیچ كارمند بانكی حاضر نیست برای همان چندرغازی كه شما به قول خودتان دریافتی دارید برود به مدرسه و خودش را ، عمرش را , تمام رگ و اعصابش را به دانش آموزی بسپارد كه می داند در بانك پول بیشتری گیرش می آید نه در خدمت به خلق خدا ! مغلطه همیشه خوب نیست هر چند دروغ .......
كارمند
-
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام من معلمم با 1700000تومان حقوق فوق لیسانس و سابقه 15 ساله حاضرم جام رو به خاطر 6ماه كارم در سال با شمای كارمند بانك عوض كنم .اخه برادر خودم كارمند بانكه با سابقه كمتر و مدرك لیسانس تفاوت زندگی رو از نزدیك دیدم و حس میكنم. خونه ماشین سرمایه گذاری اقتصادی حاضرم به خاطر اینكه شرمنده خونواده نباشم از صبح تا شب كار كنم تعطیل و غیر تعطیل اما سطح زندگیم با برادرم یكی نه وی 30 درصد تفاوت كنه
ع.د
-
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۱
من هم حاضرم برم جای كارمند بانك كاركنم آدرسش را بدید
كارمند بانك
-
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اگه من بیكار بودم حاضر بودم تو هر اداره ای كا ركنم پس مشكل بانك نیست
الماسی
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام.كارمند بانك از پشت كوه نیامده. تحصیلات داره. زحمت كشیده. خواهد كشید. من كارشناس ارشد حقوق هستم و در بانك از یه كارمند معمولی 100 هزار تومان بیشتر حقوق می گیرم. در هنگام ورود به بانك در آزمون سردفتری اسناد رسمی و وكالت قبول شدم لیكن بنا به اقتضاء كارمند شدم. امروز برای خودم متاسفم كه تصمیم اشتباه گرفتم. شما هم مثل من تصمیم اشتباه نگیرید.اگه الان اعلام كنن كارمندان بانك را با 25 سال خدمت بازنشست می كنیم همه كارمندان مشمول جلوی بانكها صف می كشند از بس كه كار مزخرفیه. فقط مزایا(وام) داشت كه اونم حالا دیگه نداره. بعضی مواقع به یه راننده تاكسی بخاطر نداشتن آقا بالاسر و 10000 تا رییس غبطه می خورم. 100 رحمت به ارتش.
بی نام
-
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۰
سلام
داداش من هم كارمند بانكه..من قبل از اینكه داداشم تو بانك كار كنه..فكر می كردم كه همه پول های بانك مال كارمنداشه..ولی وقتی شرایط كاری دادشم را می بینم خیلی غصه می خورم ...كاش مشكلشون همین حقوق پایین بود...می دونید یه كارمند بانك روزی با چند نفر طرفه....روزی باید چقدر پول مردم را جا به جا كنه...این همه پول را هر روز شمردن خیلی راحته؟....اگه یه قرون حساب صندوقت آخر روز كمتر از سندهای دریافتی باشه باید از حقوق ماهانه ات بدی و بانك حمایتی نمی كنه ازشون...می دونید چقدر تا اتمام روز استرس دارند كه آخر روز حسابشون درست دربیاد...چند تومن پول تو جیبتون باشه استرس دارید كه گمش نكنید...اینا باید این همه پول را هر روز بدون هیچ حمایتی از سوی بانك پشتیبانی كنند..دوست دادشم كه كارمند بانكه طرف یه چك 70 میلیونی جعلی را آورده بانك كارمند متوجه نشده نقدش كرده ...بانك گفته باید این پول را از حساب خودت پرداخت كنی ما هیچ پشتیبانی از تو نمی كنیم...الان دوست دادشم دچار حمله عصبی شده و تو تیمارستانه....فوق فوقش یه وام كم بهره بدن به كارمندش كه اونم مال خودشون عطایش را به لقایش بخشیدند...یه دوستش هم پول را اشتباهی زده بود به حساب شخص دیگه در شهرستان چند روز رفت شهرستان شكایت و شكایت بازی و... به زور طرف راضی شد پول را به حساب برگرداند...البته اینا سر سوزن از تمام مشكلات كارمندان بانك هستند كه من براتون تعریف كردم....همشون از ترس بیكاری تو كارشون دوام آوردند...
mehran
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
الحق والانصاف درك كردم حال روزكاركنان بانك را..كیف روف قط معلمامیكنن..سه ماهه خوابیدن حقوق دریافت میكنند كسی اینون میگه بعد گیردادن به بیچاره كاركنان بانك ها..
علی
-
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۲
۰
كارمندان ادارات دولتی و غیر دولتی كه با ارباب رجوع كاردارند مثل بیمه.دارایی و..... یكسره روی صندلی نشسته اند وساعت كاریشون تقریباً با بانكها یكی هست اندازه كارمندان بانك وام میگیرن.كارمند با كارمند فرقی میكنه.نباید انسان خودش را تافته جدا بافته بداند
علی
-
۱۴:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
هر اداره ای برای پرسنل خودش مزایایی قایل است .مثلا اموزش و پرورش برای خودشان مزایایی برخوردار هستند ..بعنوان متال خواستم فرزندم را در مدرسه شاهد ثبت نام كنم ولی خیلی از اولویت ها را به فرزندان فرهنگی داده بودند ..ایا این تبعیض نیست .......كارمندان بانكها از خیلی از تسهیلات محروم هستند پس بخاطر این محرومیت ها مزایای تسهیلاتی به انها داده میشود و در ثانی بعلت اشتغال دایم انها نمیتوانند در جای دیگر مشغول باشند لذا جهت رقع دغدغه انها یكسری مزایا به انها تعلق میگیرد
LL
-
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۱
۰
منم یه كارمند بانكم حاضرم با یه پزشك فوق تخصص و یا یه طلاوجواهرات فروش و یا یه تاجر جامو عوض كنم چون اونا از من دریافتیشون خیلی بیشتره!!!! اما اینقدر وجدان وانصاف دارم كه میدونم نباید این انتظار رو داشته باشم چون اونا از من تلاش بیشتری كردن و حداقلش در انتخاب شغلشون آگاهانه تر اقدام كردن پس نوش جونشون،پس شمادوست عزیز عوض اینكه الان حاضر باشی جاتو با كارمند بانك عوض كنی اون زمان كه می خواستی شغل انتخاب كنی میشدی كارمند بانك واز این حلوای......... چیزیم نصیب تو میشد چون دریافتی بانكی ها كم یا زیاد همین بوده وچیزتازه ای نیست كه بگی اشتباه كردم این شغل رو انتخاب نكردم
م ح
-
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
باسلام واحترام خدمت تمامی زحمت كشان ادارات كشور ، من هم یكی ازكاركنان بانك هستم وحقوقی بین یك میلیون و سیصد الی یك میلیون و ششصد پس ازكسورات دریافت مینمایم .جهت اطلاع مردم عزیز بصورت دائم ویكسره ازساعت 7الی 16 مشغول خدمت ر سانی می باشم ولی دریغ ازپنج دقیقه استراحت. حتی صبحانه راهم پشت میز وهنگام خدمت رسانی میل میكنم. روزتاسوعاوعاشورا ، سال تحویل ،جمعه وغیره كشیك هم هستیم ولی خیلی ازادارات باتعطیلات بیشتر حقوق بیشتر دریافت مینمایند تا دوسانت برف نیامده تعطیل میشوند هوا الوده می شود تعطیل میشوند چهارماه تعطیلات هستند ولی حقوق می گیرند. تا كمی پرداختی هایشان عقب میفتد زمین وزمان رابهم می دوزند ولی كارمندان بانكها باتوجه به شخصیت اجتماعی شان چنین كارهایی انجام نمی دهد. آیا انصاف هست این همه هجمه به كاركنان بانكها
بنده خدا
-
۱۲:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
ممنون از اطلاع رسانی شفاف و بدون جهت گیری شما موفق باشید
محمد
-
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام وخسته نباشید
خیلی طرح خوب و منطقی هستش اگر اجرا بشه .آخه چرا باید بین كارمندان بانك وب قیه اینقدر اختلاف طبقاتی باشه كارمند بانكی كه هنوز یك سال نشده دارای خونه ،ماشین ،حساب بانكی پرو پیمون،سرمایه گذاری های اقتصادی ،وغیره وغیره میشه.
باتشكر
كارمند بانك
-
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
من كارمند بانك فوق لیسانس باسابقه بیست سال ولی فقط خونه دارم یه پرشیا مدل 85
آرش
-
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
چرا دروغ می گویید،اولین وام خونه سال سوم كار در بانك هست،در ضمن این وام یك پنجم قیمت خونه در شرایط كنونی هست،از همه مهمتر ما هم راضی هستیم كه متناسب شغلمان و سختی های آنان به ما حقوق بدهند، در ضمن شما اگر كمی عادل هستید لطفا بروید حقوق مخابراتی ها،پتروشیمی ها،قاضی ها رو ببینید،مگر خون آنها رنگین تره
،فقط یه آدم كوته فكر می تونه اینطوری قضاوت كنه.
حسین
-
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
همكار عزیز شاغل در بانك شما كه دم از پرداخت تسهیلات به افراد خواص با عدم باز پردداخت میزنید اگر این اطلاع رسانی ها را زود تر انجام می دادید شاید الان به اینجا نمی رسیدیم كه برای هم اینطور قضاوت كنیم پس حتما چیزی می رسیده كه با توجه به دیدن این مسائل عنوان نمی كردند
مشتی
-
۱۲:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
بانكی های عزیز : بخورید و بیاشامید اما اسراف نكنید
علی
-
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام مشتی عزیز ..خوردن و خوابیدن كار مدیران نجومی است نه كارمندان بانك .... هركی نداند فكر میكند كه حقوق های نجومی را كارمندان بانك ها میگیرند .اقای مشتی این حرقت برازنده این گروه زحمت كش نیست
بهنام ابراهیمی
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام
من یك كارمندبانك هستم
خواهشمنداست بررسی بفرمائید همه وامهایی كه كاركنان بانكها می گیرند كاركنان سایر ارگانها ونهادها هم می گیرند اما با اسم دیگری .ضمناً حقوق كاركنان بانكها نسبت به حقوق سایر ارگانها ونهادها ازجمله شركت نفت ، شهرداری ............پاینترمی باشد فقط اسم ما كاركنان بانكها بدشده .این همه وام به افراد خاص می دهند و پیگیری نمی كنند گیریم كه به ما وام هم می دهند ولی قبل از واریز حقوق كلیه قسط وامها را كم می كنند. سختی واسترس كاركنان یك موسسه مالی مثل بانك با سایر ارگانها ونهادها یكی است اگر روزی كارمند بانك كسر بیاورد یا چك جعلی را بعلت شلوغی پاس كند همین افرادی كه اعلام می كنند كارمندان بانكها بردند خوردند آن زمان می آیند ازكارمند بانك حمایت كنند؟ خواهشمنداست منطقی صحبت كنید اگربه كارمند یك موسسه مالی نرسند اختلاس سربه فلك می زند
مهدی
-
۱۲:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
حالا مگه چی شده ؟ اینا میخوان بازخوردش رو ببینن چیه ؟ كجا چیا كنن مردم خوشحال میشن كاهش 2 میلیونی سقف وام اونم در كل دوره خدمت چیه مگه ؟ 252 میلیون بود الان شده 250 میلیون خوب كه چی این همه هیاهو واسه چیه ؟
علی
-
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
وقتی حقوق وتسهیلات بین كارمندان دولت یك بام وچند هوا باشه این معضل پیش میاد وهر كارمندی به نفع خودش اظهار نظر میكنه
x
-
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
چه كسانی پشت پرده این همه فرافكنی ها وتفرقه اندازیها بین مردم و كاركنان محترم ادارات مختلف كشور است . چرا شرایط حساس نظام درك نمیشود و عده ای از این اشفته بازار فقط دنبال منافع خودشان هستند .هر فردی در جایگاه خودش محترم است وزحمت میكشد .وهمه باید برای پیشرفت وابادانی ایران عزیز تلاش كنیم .نه اینكه اختلاف بیاندازیم وبه ان دامن بزنیم .
علی
-
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
نظر شما محترمه ولی به شرطی كه تبعیض نباشه و یكسان سازی بشه
بابك
-
۱۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
میگم خداییش شما هم وطن گرامی وكارمند عزیز بانك رو میگم ، احیانا فك و فامیلی دوستی آشنای دوری نداشتی كه استخدام بانك شدی؟؟؟؟؟؟ كه میگی برن و شغل بهتر انتخاب كنن آخه برادر من شغل بدون آشنا و پارتی ،مگه میشه مگه داریم!!!!
رطب خورده
-
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
نیست كه تمام جاهای دیگه شایسته سالاریه و انتخاب ها روی حب و بغض نیست ....
آتنا
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
در مملكت اسلامی پارتی بازی و آشنا بازی معنا ندارد. طرز تفكر خودتان را اصلاح كنید.
مریم
-
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اگه مدارك رو ببنی كه بدون پارتی استخدام بانك شدیم باید عذرخواهی كنی بابت این كوته فكری
شهروند
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
دادن وام قرض الحسنه برای كارمندان بانك با سود كم بهره یك تبعیض و نا عادلانه بوده و باعث بالا رفتن فاصله طبقاتی در جامعه شده در حالی كه افراد دیگر جامعه برای دریافت وام 5یا 10میلیون تومانی یا حتی وام ازدواج باید از هفت خوان رستم بگذرند و بهترین تصمیم برای اخذ وام برای كارمندان بانكها باید از مردم عادی هم بیشتر باشد چونكه حقوق و مزایای آنها چندین برابر كارمندان دیگر ادارات است
مش یداله
-
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
شهروند گرامی اصلا فكر نكنم مال شهر باشی چون اینقدر حسادت داره ازت می باره كه به عینه می بینم داری می سوزی چون اگه ادم كار كنی بودی نیازی به وام 5 یا10 میلیونی نداشتی در ثانی چرا از معلمین نمی گوئی عید تابستان زمستان و...........خلاصه زیاد جوش نزن چون من همسایه بانك هستم و میدانم چه زجری را تحمل می كنند
كارمند بانك
-
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
با سلام. باید به عرض هموطنان عزیز برسانم كه سیاستی كه در قبال دادن وام 70 میلیونی به كارمندان بانك وجود داره اینه كه در قبال 70میلیون وام مسكن و 28 میلیون وام جعاله، ملكی را كه گاه تا دو یا سه برابر این ارزش داره و كارمندان بانك از طریق قرض یا از منابع شخصی مثل كمك از والدین و ... تهیه كردن رو در رهن بانك می برن تا احیانا اگر كارمندان بانك عمدا یا سهوا اشتباهی كنند كه منابع بانك كه امانت مردم در دست بانكهاست به هدر برود از طریق به مزایده گذاردن ملك ترهینی كارمندان جبران ضرر و زیان شود.....و از طرفی در قبال اعتراض به حقوق اندك كاركنان بانك در مقایسه با بیشتر ارگانها گفته می شود كه شما از مزایایی برخوردارید كه سایرین این حق راندارند!!!!
علی
-
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم جان مادرتون این خبر و رو بردار
غریب
-
۱۳:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
همیشه مردم یك طرفه به قاضی رفته اند وراضی برگشته اند.بنده هم كارمند بانك هستم اما فكر نمیكنم كه بیشتر از دكترها وغیره حقوق بگیرم .سه فرزند دارم كه اولی دانشجو است و اندوی دیگر محصلند اماتاكنون نتوانستم وسیله ای برای اینده اش تهیه كنم چون هرچه ازسروته حقوقم بزنم موفق به پس انداز نمیشوم .اما پزشكان چنین مشكلی ندارند.این قضاوت درمورد ما كمال بی انصافیست .چراكه اگرحقوق بانكیها خوب است این در مورد ما كه در قسمتهای ضعیف بانك فعالیت داریم صدق نمیكند همه را رها كرده فقط بانكیها مشكل دارند خیر اگرراست میگویید یك سری هم به اداره تامین اجتماعی ودیگر ارگانها بزنید تا حساب كار كف دستانتان بیاید.سعی كنید همه را بایك چوب نرانید . چون جهان اخرتی هم وجود دارد.
یك كارمند بانك
-
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۱
با سلام خدمت تمام ملت شریف ایران
من هم كارمند هستم
در پاسخ به دوستی كه با مدرك لیسانس و در آموزش و پرورش خدمت می كند و خودش را با یك كارمند فوق دیپلم بانك مقایسه كرده و اعلام فرمودند هنگام بازنشستگی ایشان سه تا خانه داشته ولی من هنوز با حقوق كارمندی نتواستم برای خودم خانه ای تهیه كنم. عرض كنم كه تفاوت یك كارمند بانك با كارمند برخی از سازمانها و ادارت در این است .به جهت فعالیت كاركنان بانك در امور مالی و اقتصادی و قرار گرفتن در شرایط بازار حساب شده تر نسبت به بقیه كار و عمل میكنند . یا بقول معروف بی گدار به آب نمی زنند. بعنوان مثال یك كارمند بانك در هر شرایطی اقدام به خرید وسایل برای زندگی یا كار نمیكند . اینكه چرا فلان كارمند بانك در دوران بازنشستگی 3 دستگاه خانه داشته و شما ندارید پس حتما اجحافی صورت گرفته و یا این كار را با منابع بانك انجام داده است . اگر فكر اقتصادی داشته باشید شما هم صاحب خانه میشوید انشا ا...
شما دوست عزیز آیا میدانید به كارمند بانك خیلی از تسهیلاتی كه شما دریافت میكنید تعلق نمیگیرد مثل وام ازدواج ؟
آیا میدانید بانك ساعت ورود دارد ولی ساعت خروج ندارد - و زمان خروج كاركنان زمانی است كه حسابها بالانس شده باشد ، آن هم بدون دریافت اضافه كار !!
آیا میدانید در زمانی كه شما به تعطیلات نوروز می روید كاركنان بانك جهت سرویس دهی به دستگاههای خود پرداز از محدوده شهر خارج نمی شوند
آیا میدانید یك كارمند بانك در طول خدمت چند بار تاوان اشتباهات سهوی و یا كلاهبرداری های برخی از جاعلین را میدهد.
آیا تاكنون تعطیلات خود را با سایر ادارات مقایسه كرده اید ؟؟؟
و هزاران آیا دیگر كه همه دوستان و همكار بانكی مطلع هستند
پس خواهشا منصفانه انتقاد كنیم
با تشكر
mehran
-
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اجرشمادرمحضرخداست..دركتان كردم
علی
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دوست عزیز حرف ساعت كار و سر كار داشتن با ارباب رجوع رو میزنید
به مراكز درمانی سر زدید تو هرشرایطی باز هستن تو همه تعطیلت باز هستن شیفت آنكالی دارند
تعداد مراجعه كننده هارو با كارمند بانك مقایسه كنید پرداختی های بالا هم برای پزشكان هست
معمولا مراجعه كنند ها به خاطر شرایط بیمارشون از شرایط روحی خوبی برخوردار نیستن و مضطرب هستن و انواع برخورد های بد را میبینیم همه هم توقع دارند خوشرو باشیم
خیلی دیگه مشاغل این شرایط رو دارند مثل نیروهای انتظامی و پرداختی بالایی ندارند
محبوبه
-
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم طی این مقاله به همه جوانب كاهش سقف تسهیلات كاركنان بانكها پرداخت غیر ازیك موضوع مرتبط و مهم وان اینكه بانك مركزی طی یك تبعیض پرسنل خودش راازقیداین محدودیتهاوكاهش سقف تسهیلات رهانده وبعبارتی تافته جدابافته شده است . ایاخبری است كه دیگران نمیدانند ویانبایدبدانند حداقل عدم اظهارنظرسایت وزین جام جم درمورداین بی عدالتی اشكاربسیارمشكوك میباشد
بانكی
-
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
آقای بابك . من بدون هیچ پارتی استخدام بانك شدم حتی یك نفر اشنا هم نداشتم فقط با آزمون . خیلی همكاران من با این روش اومدند. یعنی با آزمون . اما هستند همكارانی كه به خاطر اشنایی استخدام بانك شدند . البته قبلا كه وضعیت اشتغال بد نبوده اینطوری بوده . جدیدا حداقل چند تا بانك رو میدونم با آزمون و سفت و سخت میان بانك . سازمان سنجش ازمون میگیره و میشه گفت مو لای درزش نمیره .
بانكی
-
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من فكر میكنم از سكوت كارمندان بانك داره سو استفاده میشه یه روز كه كارمندان بانك سر كار نروند همین مردمی كه صدای اعتراض دارند حال و هوایشان دیدنی میشود شمایی كه اگر ما نباشیم دریافت حقوقتم عیر ممكن میشه میگی ازدستگاه و كارتی حقوقم رو میگیرم ایا فكر كردی كی داره هر روز پول تو اون دستگاه عابر بانك میذاره كه تو هر روز با خیال راحت میری پول از دستگاه در میاری عید كه میشه هر دستگاه عابر بانك بری پر پوله فكر كردی یه كارمند بانك چند ساعت سر پا وایساده تا مشكل دستگاه رو حل كنه و پول داخلش بذاره منه كارمند بانك شب عید تا دوازده شب سر كارم چون باید حساب پایان سال روتحویل بدم در صورتی كه همه شغل ها در كنار خانواده سال را تحویل و برنامه مسافرت میریزن. واقعا خستمون كردین .
علی
-
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
چرا حرف زور میزنی خوب اگه نروی حقوق نمیگیری كارگری هم كه نمیتونی انجام بدی . منت سر مردم نذار تازه باید ممنون مردم هم باشی
محسن
-
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من كارمند بانكم، آرزوی ما اینست كه تورم و سود بانكی مانند بیشتر كشورهای دنیا زیر 4 درصد شود و بانكها بتوانند تسهیلات كم بهره و كافی برای خرید مسكن و تامین لوازم ضروری زندگی در اختیار عموم قرار دهند . چرا كه وظیفه اصلی بانكها ارائه تسهیلات است و ادامه حیات آنها به پرداخت وام وابسته است .اما مردم این امور را باید در بستر شرایط اقتصادی مناسب از دولت مطالبه كنند نه كارمندان بانكها
كارمند23سال سابقه بانك ازبروجردعباس فرجی
-
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام واحترام به همه مردم ایران وروزنامه جام جم .اینجانب عباس فرجی كارمند23سال سابقه بانك هستم ازخودم واز همه كاركنان زحمت كش وشریف بانكهادفاع میكنم. 23سال خدمت صادقانه وخالصانه فقط وفقط به قصدرضایت مشتریان محترم ورضایت خداكارمیكنم 23سال از7صبح تا4بعدازظهرپشت باجه هستم استرس و اضطراب وفشاركار بیش ازحد مواجهه باانواع اقسام مشتریان گوناگون كه باید همه را راضی كنی وبه همه به نحواحسن خدمت كنی تابقول معروف اسم ونام بانكی كه درآن كارمیكنی بلندشود ومشتریان بیشتری جذب كنی. وقتی كه همه مردم عزیركشورمان درخواب نازهستن ما7صبح سركاریم وقتی كه همه مردم عزیزساعت 2ظهرسرسفره ناهارهستن مامشغول خدمت رسانی به مشتریان هستیم وزمانی كه مردم عزیزكشورمان مشغول خریدبرای ایام عید ونوروزهستن وبه تعطیلات نوروزمیروند ماباید درشعبه بمانیم وبه مردم عزیزكشورمان خدمت كنیم. بااین همه بعداز23سال خدمت صادقانه وخالصانه یك ماشین سمنددارم ویك خونه وماهیانه حداقل حقوق رادریافت میكنم ودراین مدت به انواع واقسام بیماریهامبتلاشده ام دیسك كمر، دیسك گردن، تپش قلب وفشارخون بالاوتنگی نفس كه اینهاهمه بابت كاری است كه انجام میدهیم .حالاوجدان وانصاف داشته باشید ویك مناظره بین ما كاركنان بانكها ومردم عزیزبرگزاركنید تامابتوانیم ازحق خودمان دفاع كنیم من حاضرم دراین مناظره شركت كنم .بنده هرروز بادردشدیدكمروگردن وتپش قلب برسركارم حاضرم میشوم به عشق خدمت به مردم ولی ازانصاف وعدالت به دوراست كه این چنین درباره ماقضاوت میكنید. خداوندهمه مارابه راه راست هدایت كند.انشاالله جهان گو همه اتش ودودباش توبراتشش عنبروعودباش باتشكرعباس فرجی
حسین
-
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اگه انموقع ها كه شما بانك هستید مردم خواب و بازار و ..، هستند پس شما تو بانك چكار میكنید مشتری كه نباشه شما هم یا چای میخوری یا جوك تعریف میكنی پس كار شاغی انجام نمیدی
حسین
-
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
پس گناه كارمندهایی كه تازه دارن بعد از چهار سال وام می گیرند چیه آن هم كه میخوان وام قرض الحسنه را حذف كنند
مهدی
-
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كاش امكانی فراهم میشد تا كارمندهای اداره های دیگه چند روز جای یه كارمند بانك كاركنند .اونوقت متوجه میشن كه :نه میتونن هر وقت خواستن مرخصی برن .شروع كار هفت صبح و پایانش تا وقتی تموم بشه است .دیسك كمر وگردن و زخم معده و ضعیف شدن چشمها و ....از سال دهم ببعد بالا میزنه .مردم ما تو همه ادارات مثل شهرداری ودارایی و...حق حرف زدن ندارن متلك و ...مال بانكه .اشتباهات مالی سهوی هم كه داشته باشی علاوه بر پرداخت خسارت متهم به دزدی و اختلاس هم میشی .در طول دوران خدمت و یا بعد از بازنشستگی هر جور حساب كتاب میكنی وقتی بدهی به بانك رو كم میكنی میبینی یه خونه هم نداری چه برسه به سه تا .
حقوق یك بانكی با توجه به ساعات كار و سختی اش نصف ادارت دیگست اینو فیشهای حقوقی مشتری ها و رقم اضافه كاری كه معمولا بالاست میگه .مطمئنا اگه كارمند بانك این سختی ها رو كه قسمتی از اونو عرض كردم تحمل میكنه بخاطر همون یه ذره مزایای قطع شده است .
حسین
-
۱۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
این كه همش شد نظر كارمندان بانكها ،
ك
-
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
اگه استرس داری ، اگه مشكل داری ، اگه نمیتونی با مردم درست برخورد كنی ، اگه اعصاب نداری ، اگه حقوق كم میگیری ، خواهشا منت سر مردم نذار اگه هم نمیتونی بشین خانه
د
-
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
ما منتی سر هیچكس نداریم كار میكنیم و دستمزد شو می گیریم ولی چرا همه روی حقوق كارمند بانك حساسند كه با هزارو یك دغدغه و استرس و فشار كاری و انواع بیماریها ناشی از ان مواجه هستند اما در پایان حقوقی بالاتراز بقیه نمیگیرند به قولی توش خودمنو كشته بیرونش ..
علی
-
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام بحث منت نیست بحث اینه كه شما كه نمیتونید ازحق وحقوق خودتون دفاع كنید چرا كارمندای بانك رو میكوبید دوست من، من شخصا فیش یكی ازكاركنان كمیته امداد رودیدم ماهانه پنج میلیون وهفتصدهزارتومان بود چرا موسسه ای وابسته به یكی ازنهادها كلاه مردمو برمیداره كسی نیست حرف بزنه هنوز كه هنوزه بدهی مردم رونپرداخته است چرا كارانه یه نهاد درشهر كوچك برای كاركنانشان بایدماهی 700میلیون تومان باشه كسی حرف نزنه خود یكی ازكارمندان اون اداره بهم گفته بامدرك حرف میزنم دوست من یه كم واقه بینانه باش ممنون
كارمند
-
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
توبیا جاش بشین به همین درد دچار میشی گلم
كارمندبانك A.F
-
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام واحترام به خدمت روزنامه جام جم اگر 30سال هم كارگری كنی یاكنارخیابان میوه بفروشی حتماصاحب یك خونه ویه ماشین میشی ماكاركنان بانكها هم بعد از30سال یه خونه داریم ویه ماشین ولی نمیدانم این چه تنگ نظری وچه بخل وكینه وحسادتی است كه این روزهاعلیه كاركنان زحمت كش ومظلوم بانكهاراه افتاده است بابا نخواستیم این كارواین حقوق واین ماشین واین خونه را كه چشم 70میلیون نفرپشتش افتاده برای خودتان بفرمایید مارایا اعدام كنیدیا ازمملكت اخراج كنید بخداقسم بی انصافی وبی عدالتی محض است همه شمارا به خدامیسپارم یا حق كارمند زحمتكش بانك هستم
م م و
-
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
sسلام من كارمندبانك هستم بخدا قسم حاضرم پسرم فروشنده دوره گرد باشه اما حاضر نیستم كارمند بانك باشه
چون شخصیت یه كارمند بانك از بی ارزش ترین هاست وچه از طرف مشتری و چه از سوی مدیران همیشه سنگ زیرین اسیاست و به همه اقشار جامعه بدهكاره گناهشم اینه كه كارمند بانكه
تنها ارزویم 9ماه بعده كه بازنشسته شم و از این همه هجمه ای كه به كارمند بانك میكنن خلاص بشم 29 سال سابقه مدرك فوق لیسانس فیش حقوق بیست میلیون ریال اگه هركی خواست براش میفرستم
سارا
-
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
مردمی كه خوشحالن وام های ما كارمندای بانك كم شده، هیچ می دونید امثال من كه تو بخش ارزی كار می كنند وقتی یك ال سی ١٠٠ میلیون یورویی گشایش می كنند چه استرسی می كشن، یك لحظه خودتون رو بذارید جای ما، فكر كنید خریدار و فروشنده تبانی كرده باشن حالا خسارتو از من كارمند بخوان ، من حتی یك خونه هم ندارم كه بفروشم خسارت بانكو بدم چون خونه هم تو رهن بانكه، تا اخر عمرم باید مجانی كار كنم تا این خسارتو بدم حالا بگید چقدر وامو حقوق باید داشته باشم تا ریسك انجام یك كار مالی ٥،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠،٠٠٠ تومنی داشتخ باشم؟؟؟ ترجیح می دم از این به بعد مشتری رو بپیچونم
محسن
-
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
متاسفانه شرایط بسیار سخت اقتصادی برجامعه حاكم شده كه منجر به بروز اجحاف درحق كاركنان خصوصا شركتها و بخشهای غیر دولتی است . كاركنان شركتهای خصوصی متاسفانه باقرار دادهای كوتاه مدت و حقوق عمدتا بسیارپایین عملاً به بیگاری ملزم میشوند و به رقم تحصیلات عالی از ترس بیكاری نمیتوانند حرفی بزنند .منشا اعتراضات به رفاه نسبی بعضی اقشار ناشی از وجود بی كاری گسترده درجامعه است.ووجود مفاسد اقتصادی در سیستم های مالی نیز ناشی از ناكارامدی دستگاههای نظارتی است گویا بازرسان -دادیاران و قضات نیز درآمد مكفی ندارند
عباس
-
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كارمندای بانك تو بانك كه متولد نشدند، اقا ما به جای اینكه بریم ازمون اموزش پرورش رو بدیم كه همش هم تعطیل باشیم، رفتیم ازمون بانك رو دادیم كه شبانه روز كار كنیم مزایاشم بگیریم، حالا اون موقع بعضی عقلشون به این نرسیده چرا طلبكار از بقیه هستن
بی طرف
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
تو این وضع اقتصادی كارمندای بانك حقوقشون زیاده بحث سواد و علم هم نیست كه خیلی تحصیلات دانشگاهی دارن و بیكارن
د
-
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
مشكل اقتصاد ممكلت از طرف كاركنان بانك نیست مشكل رانتهای اقتصادی هستن میتونی بسم اله جلوشونو بگیرید ما هم شما رو دعا میكنیم یه كارمند ساده كه تقصیری نداره بهتر فیش كارمند بانكو با فیشهای دیگه مقایسه كنی اونوقت میبینی كه اشتباه قضاوت كردی .
علی
-
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باعرض سلام وخسته نباشید:این كه هی كارمند بانك رابكوبید واقعا بی انصافیه بنده فیش حقوق یكی ازكاركنان را رویت كردم خالص حقوق ایشان دریك ماه پنج میلون هفتصدهزارتومان میباشد واكثر اوقات بیرون اداره كارهای شخصی خودش راانجام میدهد.ارباب رجوع هم خیلی كم داره ولی كارمندبانك استرس كاری داره باهمه جور ادم سرو كله میزنه فحش وناسزا بهش میگن اون موقع خالصانه كارمیكنه هنوز هم حرف دارند چرا ملییاردها ریال اختلاس میشه كسی حرف نمیزنه چراواقعا شما هم بایستی ازكارمند بانك دفاع كنید نه این كه هی حرف تودهن مردم بذارید اگر یك ساعت كاركنان بانك دست از كار بكشند یك ساعت نه بیشتر اون موقع می فهمید چه ضربه ای به اقتصاد مملكت وارد میشه
حسین
-
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
درود بر وجدانت هموطن
حسین
-
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام و خسته نباشید به همه بانكی های زحمت كش....متاسفانه وقتی یك رئیس جمهور تو برنامه زنده تلویزیونی از بانك و كارمنداش بد میگه و نمیگه قانونی كه براشون گذاشتیم ایراد داره دیگه از كی باید انتظار داشت .......شما حقوق ومزایای كارمندان شهراداری رو با حقوق خودتون مقایسه كنید و سختی كار اونهارو با خودتون ...كوچكترین اشتباه شما كسری صندوقیست كه شاید سالیان سال باید جورشو بكشید.حالا اگر دزدی هم بیاد سراغت و یك چك جعلی بهت بندازه تا ابد شرمنده زن وبچت خواهی بود ...حالا ی معام سختی كارش یه شاگرد تخس خواهد بود كه راحلش یه پس گردنی
با نكشهری
-
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام واحترام،من حاضرم مثل اكثر همكاران دیگرم كارم را با مزایا وحقوقش با یك معلم كه 4 ماه تعطیله واز 7صبح تا 12 در 8 ماه میاد سركار وهمیشه هم از دولت طلب داره ویا با حقوق ومزایای یك شركت نفتی (راستی فیش آنها معلوم نشد كه نشد) و..................دیگه عوض كنم.واز این همه استرس راحت شم.راستی می دونید كه كارمندان بانك هستند كه راندمان كاركرد ایران را بالا بردن و.....بازهم بگم.
كارمند بانك
-
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
یادم هست روزی شایعه كرده بودند كه مدافعان حرم حقوق میلیونی میگیرند ، از آنجائی كه دوستانی دارم كه مدافع حرم میباشند؛ گفتارشان نشان داد كه بعضی از هم وطنانمان مترصد فرصتی اند كه فقط تخریب كنند ، الآن هم كه شایعه حقوق بالای پرسنل بانك مطرح شد، تهمت به این عزیزان مدافع در ذهنم تداعی شدكه بعضاً مردم عزیزمان چه بی مهابا و چه بی پروا اظهار نظر میكنند، اما یادمان باشد كه باز هم خدائی هست و مصداق آیه شریفه "ولله یرزق من یشاء بغیر حساب میباشد"
باشند
حسین
-
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من با مدرك فوق لیسانس و 10 سال سابقه ، ماهی یك میلیون و دویست حقوق می گیرم، یك خونه هم دارم 07 متری تو رهن بانك مسكن و بانك خودمون، حالا كه وام ها رو قطع كردن باید چجوری ماهی 1800 فقط قسط بانك مسكنو بدم؟؟؟؟؟ با كلی خرجای دیگه،؟؟؟ مجبور می شم من از راههای دیگه خرجمو در بیارم. چون حتی وقت و جون مسافركشی هم ندارم، از این به بعد هر كارمند بانكی علاوه بر كارمند باید یك تاجر خوبی بشه، خوب بخره خوب بفروشه...تا مسوولین نتیجه كاراشون رو ببینن
محسن
-
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
ای كاش مشاغل به لحاظ در آمد- سختی كار و سایر متغیرها طبقه بندی میشد و از طریق جام جم رسانه ای میشد تا برداشتهای درستی ازسطح مطلوبیت مشاغل پیدامی كردیم.
كارمندبانك
-
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام درپاسخ حسین كه ازمشتریان بانك هستن باید بگویم ما ازهمان لحظه ای كه دربانك بازمیشودمشتری بالای سرمان ایستاده است تا ساعت 4بعدازظهرنه وقت جوك گفتن وچای خوردن داریم نه وقتی برای استرحت كردن حسین اقاشمابا این وامهایی كه ازبانك ماگرفتی توانستی كاروكاسبی خودت رارونق بدهی ودربازارصاحب مغازه وماشین مدل بالاوخونه بشی اتفاقا كسی كه هرروزجوك میگه شوخی میكنه وچایی میخوره حسین وامثال حسین وبازاریهایی هستن كه خون مردم راباگران فروشی وكم فروشی وتقلب توی شیشه كردن ازخدابترس حسین اقاوبرو توبه كن
حسن
-
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام وقتی مردم احساس نا امنی در مال و دارایی خود بكنند خود به خود ایجاد نارضایتی می شود و وقتی امانتداران مال مردم در بانكها كه 99درصد كارمندان پشت باجه و شعبه ها می باشند در معرض اتهام و فشار روانی باشند ایا پایه های اقتصادی مردم متزلزل نخواهد شد. مگر می شود كسی كه در موسسه مالی و پولی كار كند و برای مخارج زندگی و یا دانشگاه فرزندش فكری مشغول داشته باشد و فشارها و كج دهنیو و نیش زبان را هم تحمل كنه انوقت ازسالم بودن اقتصاد مالی اطمینان حاصل كرد
شركتی
-
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
فكرنیروهای شركتی بانك هم باشید 6 ونیم صبح تا7شب فقط 2ساعت ناهار فقط حقوق نه پاداش هیچ چیزشما كه ماشالله / شما كه پاداش هرروز یك مناسبت براتان می ریزد
بانكی
-
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كارمند بانكم ؛ در 23سالگی وارد بانك شدم ، یك دوره كارگری میكردم و با پولش شهریه دانشگاه دادم و یكدوره برنج خرید و فروش میكردم ، زمانی هم پس انداز كردم و وضعم بهتر شد و ملكی در یكی از شهرهای استان خریدم و آنرا فروختم و این شد سرمایه زندگی ام ، وقتی بانك آگهی استخدام داد ، سه دستگاه آپارتمان داشتم و آلان هم وضعم عالی است ، اما نه از درآمد بانك ، هنر و ریسك فعالیت كردن كه داشته باشی تمامه ؛ هر كسی كه نداره؛ همه داراها رو دزد میدونه ، آلان هم روزی من و خانواده ام مطلق از درآمد بانك تامین نمیشود، خیلی از دوستان آموزش و پرورشی دارم كه وضعشان عالی است ، اما نه از درآمد آموزش و پرورش ، بلكه از راههای حلال دیگر. پس دارائی كارمندان بانك لزوماً از درآمد بانكیشون نیست ، بلكه فكر بانكی بدون حسادت و قبول اینكه خدا روزی رسان هست و فرموده اش كه " از تو حركت و از خدا بركت "، همیشه مصداق داشته ؛باعث ایجاد درآمد میشود.
( ما نگوئیم بد و میل به ناحق نكنیم - جامه كس سیه و دلق خود ازرق نكنیم )
مهدی
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام دوستان
من هم كارمند بانك هستم
به نظر شما آیا منابع بانكها بابت تسهیلات به كاركنان بانك مصرف شده یا بابت وامهایی كه با رانت دولتهای مختلف یا نمایندگان ادوار مجلس به حامیان انتخاباتی انها پرداخت می شود؟
یا به بدهكاران كلان كه هر روز شرایط برایشان راحت تر شده و به راحتی ایین نامه وصول مطالبات هیات وزیران به نفع ایشان ملغی می شود؟
هیچ می دانید اصولا كاركنان بانك هرگز ۲۵۰ میلیون وام نگرفته اند و سقف دریافتی مذكور مربوط به جمع پرداختهای سی ساله دوره خدمت است یعنی هر سال كمتر از نه میلیون تومان وام؟؟؟
این تبلیغات و تخریب كاركنان فقط پنهان كردن سوء جریانات مالی دانه درشتهاست.
التماس كمی تفكر
بابك
-
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
دوستان اگر گفتم پارتی بازی تو استخدام خطابم آن عزیزی بود كه فرمود برن شغل بهتری انتخاب كنن . از تمامی بزرگواران و زحمت كشان عرصه ی بانكداری كه با زحمت و تلاش و بدون رابطه و بدون اینكه قبلا تو بانك كار كرده باشن بعد امتحان داده و صد در صد قبول شده باشن شخصا عذر خواهی میكنم چراكه همگی در اجتماع مدیون تلاش همیم. آدم بخیلی نیستم خدا بهتون ده برابر بده
بانكی
-
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم واقعا ازت متشكریم یه جایی پیدا شد كارمندان بانك درد دلاشون رو بنویسند واقعا ازت متشكریم . اینكه به عنوان كارمند بانك می بینیم همه كارمندان بانك مثل همند یه مقداری تحمل بعضی سختیهای كار بانك برامون راحت میشه ممنون .
رضا نگهبان بانك
-
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
برادر فرهنگی شما 93روز تابستون تعطیلید حقوقشو میگیرید .پنج شنبه هاوجمعه ها تعطیلید حقوقشو میگیرید زمستون 10روز تعطیلید حقوقشو میگیرید ایام امتحانات تعطیلید حقوقشو میگیرید .وام4درصد میگیرید ولی كارمند بانك وام 14درصد میگیره .كل تابستون مدارس رایگان محل اسكان شماست ولی كارمند بانك اونم نداره .قسم به 124000پیغمبر من با19سال سابقه حاضرم جامو باشماعوض كنم
كارمند اداره آموزش و پرورش
-
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
با سلام.دوست عزیز شما فرمودید نگهبان بانك هستید پس كار و حقوق خودتان را با معلم مقایسه نكنید بلكه با نگهبان مدرسه(یا همان سرایدار مدرسه)مقایسه كنید و ببینید كه از آن بندگان خدا چقدر از نظر حقوق و مزایا بالاتر هستید.در ضمن به فرموده یكی از همكاران شما در متن خبر، شما و همكارانتان در بانك در حال حاضر حدود 160 میلیون وام میگیرید با نرخ 14 درصد(به قول شما) با فرض اینكه شما با 5 سال سابقه از این وام بهره مند شوید با احتساب بازپرداخت تا پایان خدمت(25 سال دیگر) باید حدود 320میلیون سود با 160 میلیون اصل وام یعنی حدود 480 میلیون پرداخت كنید كه اقساط این مبلغ در مدت بازپرداخت 300 ماه باقیمانده از خدمت شما مبلغی حدود 1 میلیون و 600 هزار تومان می شود كه چنین چیزی صحت ندارد و میزان كسر اقساط بسیار بسیار پایین تر از این مبلغ است.پس یا سود وام بسیار پایین تر از فرمایش شما است یا با بخشودگی اقساط مواجه می شوید یا هردو.در ضمن میزان مبلغ وام با افزایش سابقه شما بیشتر شده و عملا سود و اقساط آن هم متناسب با آن افزایش می یابد.
حرف بسیار است ....
كارمند بانك ملت
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
همكاران عزیز بانكی ، خدا قوت ، دست مریزاد ؛ خدا به كم شما با كرمش بركت دهد، بگذارید هركس هرچه كه میخواهد بگوید،خدا به جسمتان سلامتی و به كسبتان بركت بدهد و گامتان مستدام باد. یادمان باشد: اگر شنیدید كوهی جابجا شد، باور كنید ، اما از جابجائی خو، هرگز؟؟؟؟؟؟ ، گفته ها زیاد هست ، همیشه به گوینده نگاه كنید ؛ بهتر است به " من قال " توجه كنیم . گر نگه دار من آن است كه من میدانم ، شیشه را در بغل سنگ نگه میدارد. یا حق
كارمند بانك ملت
-
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دست مریزاد . خسته نباشی همكار عزیز
keyhan
-
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
تاسف داره اوضاع مملكت
همه چی سیاسی كاری شده
رضا
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
گنه كرددربلخ آهنگری
به شوشترزدندگردن مسگری
یه طرفه نبایدبه قاضی رفت ؛ فشاركاری واسترس وراندمان كاری كارمندان بانك رو نبایدنادیده گرفت اگر بانكهارو كنار بگذاریم میزان ساعات كارمفید كاركنان دولت درساعات اداری چیزی ازش نمیمونه من بعنوان یك كارمند بانك بعضی ازروزها فرصت خوردن یك چایی رو هم پیدانمیكنم
بانكی
-
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
متاسفم برای همه شما و جام جم .این ایمیل بنده هستش هركه دوست داره یك پیام بفرسته تا من هم فیش حقوقیم را براش بفرستم. بنده15سال سابقه كار وفوق لیسانس دارم .این هم ایمیلمjz2282@yahoo.com
بانكی
-
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
آقای حسین شاق رو اینجور ی می نویسند . د رضمن شما هم الان بیای استخدامی بانك بدی قبول نمیشی . چون چند سالی هست بانك استخدامی های سفت و سختی میگیره . و جنابعالی هم كه املای ضعیفی داری . بهتره به جای نظر دادن بری یه كم سوادت رو ببری بالا . برات خوبه
من كارمند بانكم
-
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم حیاكن حیاكن /اگردنبال حقیقت هستید وراست میگوییدچراسری به كاركنان شركت نفت وگازوپتروشیمی وشركت هواپیمائی نمی زنیدوفیش های حقوقی وتسهیلات ومزایای دریافتی انهاراعنوان نمیكنید. فقط رفتیدسراغ بانك و بانكی ها ازشمابعیداست جام جم حیاكن كارمندزحمتكش بانك هستم
كارمند
-
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
دوست آموزش و پرورشی عزیز مقایسه خود با كارمندان بانك درست نیست شما كه عملا 5 ماه در سال تعطیل هستید (4 ماه به عنوان تعطیلات تابستانی و 1 ماه هم كه تعطیلات سال جدید و غیره (آلودگی هوا، برف و سرما)) اما حقوق خود را به طور ثابت در این تعطیلات دریافت میكنید اما كاركنان بانك ها همچون سخت جانان حتی در تعطیلات سال جدید نمیتوانند در كنار خانواده خود باشند در تعطیلات آلودگی هوا انگار كه جنس ما آدم نیست، باید سركار برویم دوست عزیز این تفاوتها هم در شغل ما و شما وجود دارد دیگر ساعت كار را مطرح نمیكنم
علی
-
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
چرا بخشنامه كه هنوز ابلاغ نشده انقدر سرو صدا كرده ؟ به خدا زن و بچه ما بانكی ها گناه دارن هرجا میرن توهین تو مدرسه جو علیه بچه های بانكی. دولت روحانی یكم اقتدار داشته باش این چه جوی هست كه اجازه دادین علیه ما درست كنن تموم
بانكی
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم بسته دیگه انقدر این بانكی ها را تابلو نكنید بنده كارشناس اعتباری بانكم اگر راست میگید یكبار درآمد یك پزشك را رو كنید كه درآمد ماهیانه آنها حداقل50میلیون تومان هستش و بنده با فوق لیسانس و15سال سابقه كاری ماهیانه یك میلیون وهفتصدهزارتومان حقوق دریافت میكنم وفقط یك آپارتمان 100متری و یك ماشین مدل88دارم.
كارمند بخت برگشته بانك
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كاش مردم میدانستن كاركنان بانك نسبت به سایر ادارجات مانند برق و شركت نفت و ... حداقل ها رو میگیرن
كاش میدونستن كاركنان بانك تنها كاركنانی هستن كه وقتی كسر صندوق بیارن باید از جیب خودشون بدن
كاش میدونستن تنها جایی كه میشه به كارمند فحش داد بانكه
كاش میدونستن كاركنان بانك با وام زندگی میكنن و كل زندگیشون پس از كسر وامها كمتر از ٣٠٪‏ میشه
كاش كاش كاش
كارمند
-
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
گنه كرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
واقعا چه مردم عجیبی هستیم ما ایرانیها و چه راحت می توانند ذهنمان را از اصل مطلب دور كنند و دیگران را به جان هم بیندازند. آهای مردمی كه فكر میكنید كارمندان بانك در حق شما جفا كرده اند بدانید و آگاه باشید كه مدیران عامل چند بانك غیر دولتی اموال شما را به غارت برده اند ، آیا در لیست حقوق های نجومی اسمی از یك كارمند عادی برده شده بود كه الان در حال گردن زدن كارمندان بانك هستید. كمی فكر كنید و اجازه ندهید غارتگران در حاشیه احساس امنیت كنند و به ریش من و شما بخندند. به قول شاملو :
ای كاش می توانستم یك لحظه می توانستم ای كاش ٬
بر شانه های خود بنشانم این خلق بی شمار را
گرد حباب خاك بگردانم
تا با دو چشم خویش ببینند كه خورشیدشان كجاست و باورم كنند ٬
ای كاش می توانستم
حسینی
-
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كارمندان بانكها از ساعت 7 صبح تا 7 شب درشعبه هستندومشغول خدمت به مشتران هستند ایا همه ای كارمندان دولت اندازه كارمندان بانكها كار میكند چه فرقی دارد كه كارمندان ادارات دیگر ساعت 8 صبح تا14 كار می كنندكه بیشتر از كارمندان بانكها حقوق دریافت میكند.
سعید
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
ضمن تشكر از گزارشگرمحترم بخاطر انعكاس درددل كاركنان بدنه بانكها لازم بذكر اینكه براساس اطلاعاتی كه ما داریم افرادی با حقوقهای نجومی حتی یك روز بعنوان كارمند پشت باجه و میز كارمندی نبوده اند و عموما كارمند بانك نیستند و صرفا براساس صلاحدید سیاسی در آن مقامها قرار گرفته اند. مضافا اینكه حقوق كاركنان واقعی بانك در مقایسه با كاركنان سایر سازمانها بسیار پایین است و كل زندگیشان نیز در گرو این وامهای كارمندی است كه طبعا صبر و بردباری زیادی را به آنان تحمیل میكندو ناچار به تحمل ریسك كاری و شرایط بسیار نامساعدی هستند كه كاركنان سایر ادارات در صورت ورود به آن محیط حاضر به تحمل شرایط هولناك موجود نخواهند بود. من بعنوان كارمند بانك و از سر غرور فردی و اجتماعی دلیلی برای تحریك حس ترحم و دلسوزی نسبت به كارمند بانك و گرفتن كاسه گدایی نمی یابم و فقط به این اشاره میكنم كه كار كارمندان بانك در داخل و خارج كشور بسیار مهم و حساس است و این مزایا در سطح بین الملل نیز برای كاركنان بانكها اعمال میشود و تصور اینكه در اجتماعی سیستم بانكی برای یك روز غیرفعال باشد هول آور است.مثلا اگر نتوان پول بستری و داروی یك مریض در بیمارستان و درمانگاه را پرداخت و یا پول غذا و یا نتوانید پول مورد نیاز فرزندان را در فاصله ای دور و یا كالایی را كه از خارج میخرید پرداخت كنید چه وضعیت وحشتناكی پیش خواهد آمد. امیدوارم دولت و مردم شاخه ای را كه از آن انتظار بارگیری دارند نشكنند. به امید تفكر قبل از اقدام
مجیدكارمند بانك
-
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
آواز دهل از دور خوش است
همواره شنیدن كارمند بانك این تداعی را در اذهان بوجود میاورد كه دیگه آخر خوشی و رفاه در زندگیه من با داشتن حدود 28سال سابقه با جمع كل دو میلیون دویست هزار تومان حقوق دارم تقریبا شصت درصد آن هر ماه بابت كسورات بیمه بازنشستگی و وام مسكن و غیره كسر میشه .حال فكر كنید ببینید كه چگونه میشه از پس مخارج یك خانواده 4 نفر بر اومد این روزها همه به دنبال تیتر و سوژه هستند مخصوص جام جم كاش اینطور كه ذهنها رو مشوش میكردید یكم هم از استرس و سختیهای این كار میگفتید .
فرامرز
-
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام برهمه دوستان عزیز.بیست سال سابقه كاردربانك رادارم .درحال حاضرحقوق بنده یك میلیون وچهارصدهزارتومان است بامدرك كارشناسی .ولی بزرگ شدن بچه هایم راندیدم ونفهمیدم هرروزمان شده تكراری آن هم ازنوع دردو زجراور.وحالااگه بخشنامه ای بیادبرای بازنشستگی بابیست روز میروم مثل مرغی كه ازقفس ازادشده باشد.گرچه دچاردیسك كمروگردن هستم و عمل نمودم .واگریك آرزو داشته باشم همین است وبس ...
حسین
-
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
شغل من ایجاب می كند كه در داخل یكی از بانكهای بزرگ كشور مستقر هستم.
واقعا همه این حرفها داستان و شعر است. حقوق كم همكاران بانكی من به علت تعدد وامهای دریافتی آنها است. بیشتر اوقات هم مشغول معاملات مسكن ماشین طلا و دلار هستند. وقتی هم بازنشسته می شوند دوباره دریك قسمت دیگر مشغول می شوند. استخدام فرزندانشان هم تضمین شده است. اگر هم به كسی وام بدهند یا از دایره فامیل ها و آشنایان است یا هفت خوان رستم را گذرانده. خرجهای آنچنانی در همه زمینه ها: ساختمان سازی دكور داخلی و...
جشن های پر خرج - آگهی های پرخرج برای ....
منابعی كه مردم در اختیار اینها قرار می دهند واقعا هدر می رود و مدیریت بانكها هیچوقت به فكر بهره برداری از منابع نیستند. خدا می داند...
كارمند بانك توسعه
-
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
میدونم كه اگر معلم می بودم الان این مقاله و تیترش در مورد تعطیلی های زیاد و طولانیه معلمان بود.
محسن
-
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من بانكیم -اكنون مطالبه عمومی از جام جم وجود دارد كه از هر طریق ممكن گزارشی از طبقه بندی مطلوبیت مشاغل ارائه كند و این وظیفه رسانه ای برای تنویر افكار عمومی بردوش رسانه است تا دریابیم تا چه حد عدالت اقتصادی داریم.
كارمندبانك
-
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم محترم : كار جراید تنویر افكار عمومی است ، از دم درب محل فعالییتان كه بیرون تشریف ببرید ؛ بیشتر از درختهای داخل خیابان ، بانك میبینید، لطفاً به شعب یكی از بانكها مراجعه بفرمائید، همه پرسنل محترم و فهیم بانكها حاضرند یكجا فیش حقوقیشان را تقدیمتان كنند و آنوقت روسیاهی برای آن عده ای خواهد ماند كه مدعی حقوق بانكی بالا هستند، از طرفی شما هم بدتان نمیآید كه مردم را به جان هم بیاندازید.موضوعی است كه براحتی حل میشود.
ناشناس
-
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
چیزی كه برای من جالبه تو مملكت ما مردم وقتی نمیتونن حق خودشون رو بگیرن میان زیر پای دیگران رو خالی میكنن به قول معروف دیگی كه برای من نمی جوشه .........،كارمندی ادارات دیگه كه به قول خودشون حقوقشون كمه و حقوق و مزایای كارمندای بانك زیاده (كه به واقع اینطور نیست) عوض اینكه به مزایای كم خودشون اعتراض كنن به كارمندای بانك و حقوق اونها گیر میدن تا مزایای اونها هم قطع بشه و كارمندای بانك هم بشن مانند اونها..........
كارمند بانك
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
خداوندا از تو خواستاریم كه هیچ یك از مردم بزرگوار ایران شرمنده خانواده و خدایش نشود،
با سلام به همه خوانندگان جام جم آنلاین
مردم بزرگوار ایران،جای بسی تاسف است كه اینگونه درباره كارمند بانك توصیف میكنید،كارمندان زحمت كش بانكها یكی از اقشار پاكدست جامعه ان،توجه داشته باشین كارمند،چند نمونه از سختیهای یك كارمند بانك رو برای شفاف سازی افكار اندسته از مردم كه بداندیشی درمورد ما دارند عرض میكنم،كدام ارگان هفت الی هشت ساعت كار مفففید دارد؟كدام ارگان وقتی یك لحظه كارمند برای صرف ناهار یا قضای حاجت لحظه ای باجه را ترك میكند فحش وناسزا و غیبت میشنود؟ما متاسفانه در سال با سارقین كلاه بردارها و....غیره مواجه میشویم و تا به حال چند ده نفر از همكارانمان را در این رابطه از دست داده ایم،بیماریهایی اعم از سرطان ،دیسك كمر،مشكل قلبی،مشكلهای عصبی ،بیماریهایی شایع در بین كارمندان بانك است،من یك كارمند بانك دولتی هستم،با هفده سال سابقه و مدرك كارشناسی،كه حقوقم ۱/۶۵۸ هزار تومن است،واقعا با این مشكلات ارزشش رو داره،باور كنید خسته شدم ،دیگه تاب و توان اینهمه كار كم مواجب رو ندارم،خیال میكنید وام مسكنی كه به كارمند بانك تعلق میگیره چند درصد بوده قبل از این بخشنامه، ۱۲ الی ۱۴% و بخش كوچكی از واممان هم ۷%،الان كه شما مردم بزرگوار ۸%سود وام مسكن تان هست و ما ۱۰%،به یكتایی خدا وام نمیخوایم فقط خواستار اینیم كه حقوقمون بر اساس كاركردمون مثل شركت نفت هواپیمایی و.....باشه،كاش شما مردم جای ما بودین،كه وقتی یك نفر فحش زن وبچه به ادم میده باید هیچی نگی و بغضت رو غورت بدی،و بری تو دستشویی بزنی زیر گریه،..................
كشاورزی
-
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
براساس قول آقای نوبخت قرار بود دریافتی حقوق و تسهیلات گیرندگان حقوقهای نجومی محدود شود و برای 97-98 درصد محدودیت و مشكلی ایجاد نشود ولی در نهایت گیرندگان حقوقها و وامهای نجومی تبریه شدند و كاركنان زحمتكش بدنه بانكها به آتش آنها سوختند. آیا هدف اقای نوبخت دروغ گفتن و به انحراف كشانیدن و آرام كردن همكاران شعب و بانكها بود و یا اشتباهی رخ داده است.؟نمی دانم . ولی بهتر است توضیح دهندو شبهه دروغگویی و عوام فریبی را از بین بردارند.
علی
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
توی نظرات خوندم كه كارمندای بانك وضعیت رفاهی خوبی دارند.خوب خدا رو شكر.این كه حق هر انسانیه.
بعضی دوستان چون خودشون وضعیت رفاهی خوبی ندارند بجای اینكه به فكر بهتر كردن زندگی خودشون باشند چشم به رندگی بهتر دیگران دارند.جای تاسفه.اقای معلمی كه خونه نداری ،میتونی یك روز جای یه تحویلدار كار كنی؟شما كه نصف سال در تعطیلات و مرخصی با حقوق هستی چرا باید حقوقت اینقدر بالا باشه.به هر حال این ذهنیت كه چون من وضیعت رفاهی خوبی ندارم پس از من بهتران هم وضیعتشون بد بشه رفتار ناپسند و سرشار از كینه و حسادته.شما دوست عزیز تلاش كن وضیعت رفاهیت خوب بشه.
مجید
-
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
متن گزارش رو بدقت خواندم همین طور یادداشتهای دوستان و هم وطنان عزیز. به نظر من برای اینكه كمی به سختی و حساسیت مشاغل پی ببریم شاید بتوانیم هریك از ما با یك آزمون ساده این كار رو انجام بدیم.
آزمون این هست كه بررسی كنیم در اثر یك اشتباه سهوی مجری شغل در كوتاه مدت دچار چه مشكلاتی خواهد شد. این یعنی اینكه هر كدوم از ما كه شغلی رو در بخشهای مختلف اقتصادی داریم چنانچه در انجام وظیفه دچار خطای سهوی بشویم چه میزان خسارت و از چه نوعی ابتدا به خودمان و بعد به كسب و كار و در مراحل بعد به جامعه و.... وارد می شود.به همین ترتیب می توان میزان سرمایه و دارایی كه در اختیار ما قرار گرفته تا با آن به ایفای شغل خود بپردازیم چه میزان و به چه شكلی است.
شاید با این بررسی هر كدام از ما صرف نظر از اینكه دریافتیهای مربوط به مشاغلمان آیا كفاف امور زندگیمان را می دهد یا خیر ، بتوانیم به حساسیت ، اهمیت و ریسكی بودن مشاغلمان پی ببریم. و البته همواره با انصاف باشیم.
مخاطب
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
نیروی شركتی گرامی : شما بانك برای استخدامت امتیاز میذاره قبول نمیشی و تو ازمون بانك رد میشی . و بعد نسبت به اكثریت فارغ التحصیلان عادی جامعه سواد خیلی كمی داری و به صرف آشنایی با كارمندان رسمی بانك اومدی سركار . بهتره بدونی منی كه كارمند رسمی بانك هستم و با آزمون و زحمت زیاد و بدون هیچ آشنایی اومدم سركار اصلا خوشحال نمیشم كه تو بدون آزمون و همینجوری استخدام بانك بشی . كاری كه دولت قبلی برای بعضی از بانكها انجام داد و كار خودش رو یك اقدام قهرمانانه جلوه داد اما خداییش حق نبود . همین كه تو بانك با این سطح سوادت بهت كار دادن برو خدا تو شكر كن .دولت قبلی تعدادی از نیروهای شركتی بعضی بانكها رو استخدام قراردادی كرد . در حق این نیروهای شركتی كه با پارتی سر كار اومدند ثواب كرد اما در حق چند میلیون جمعیت بیكار كشور اجحاف . همیشه باید ببینیم اونی كه ادعای داشتن حق میكنه واقعا حق داره یا نه ؟
سعید
-
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
واقعا مقایسه كردن كار كاركنان بانك با دیگر ارگانها و سازمانهایی ك درروز 10 درصد بانكیها كار نمیكنن دور از انصاف و عدالته.
خستگی جسمی بماند ك میشه تحمل كرد ولی خداییش این همه فشار روحی و استرسی كه كاركنان بانك در روز دارند را هیچ ارگانی ندارد ما با این همه فشار كار و خستگی روحی همیشه سعی میكنیم بهترین برخورد را با مشتریان داشته باشیم هیچ كاری باعث نمیشه كه دست از كارو تلاش برداریم چون همه به موسسه ای كه درآن كار میكنیم تعصب خاصی داریم .همه یه روزی در پیشگاه خداوند باید جوابگو باشیم برای همینه كه هركاری و هرجفایی هم درحق ما بكنند ما كم كاری نمیكنیم چون یاد گرفتیم كه بهترین پاداش دهنده خداوند هست و بس
ناشناس
-
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كدوم كارمند اداره ویا سازمانی است كه در طول روز 8 ساعت كار مفید داشته باشه استرس داشته باشه جانش در خطر باشه ومالش نیز در خطر باشد ودرپایان ماه یك ونیم تا دو میلیون حقوق بگیره، درروز های تعطیل هم سر كار باشه كه حالا این كارمندان خودشونو مقایسه میكنند با كارمند بانك درحالی كه 90درصد ادارات دولتی خیلی بیشتر از كارمندهای بانك از سازمانشون امكانات دریافت میكنند مثل شركت نفت وزارت امور خارجه هواپیمایی ......
علی
-
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من كارمند بانك هستم با مدرك فوق لیسانس مدرك تحصیلی رو هم در طی دوران اشتغال نگرفته ام 24 سال سابقه كار دارم یك خونه دارم كه 15 سال پیش خریدم ولی تا كنون اشتراك اب ، برق و تلفن ان بنام خودم نیست می پرسید چرا به این علت كه برای بنام كردن اشتراك ها چندین بار به ادارات مربوطه مراجعه كرده ام اما بدلایل مختلف از جمله مریض بودن مرخصی بودن و...... مسئول مربوطه كارم انجام نشده و روز بعد هم بعلت مشغله كاری نتوانسته ام مراجعه كنم
مجتبی
-
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كارمند بانك رو نمیدونم اما فامیل نزدیك من رییس بانك هست ماشالله نمیدونم وام میگیره یا داره ... میكنه خونه 800میلیون ماشین 100میلیون از ریخت و پاش كه الله اكبر واسه بچه 4ساله لب تاپ3میلیونی اصلا نمیدونه با پول چكار كنه
محمدی
-
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام بیست سال كارمندم ، دو تا دختر دارم كه هنگام تولد دختر اولی ام در بانك بودم و برای تولد دختر دومی با هزار خواهش و تمنا اجازه ترك بانك را پیداكردم كه خانمم توسط همسایه به بیمارستان برده شده بود اكنون بعد از بیست سال هم چشمهایم به شدت كم سو شده هم از در گردن خواب خوش ندارم تو این بیست سال نه تونستم بدون استرس چایی بخورم و نه مجال رفع حاجت دستتان درد نكند كه مزدمان را خوب دادید
ر
-
۱۶:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
اگر بانكها با سایر سازمانها مقایسه شوند بیشترین بازدهی مفید كاری را دارند اما در مقایسه با حقوق كمترین حقوق را دارند ضمن اینكه كار بانك با وجود فشار و استرس بالا جزء مشاغل زیان اور می باشد. اگر این تسهیلات را هم به كارمند بانك ندهند مزایای بانك از خیلی از سازمانها كمتر است تمام كارمندان در تمامی سازمانها در فیش های حقوقیشان انواع تسهیلات مسكن و غیره را دارند اما فقط اسم كاركنان بانك را بزرگ كرده اند مثلا یه سری به فیش حقوقی كاركنان مخابرات و تسهیلاتشان بزنید واقعا كارمند بانك كه برای رفتن به مرخصی هم به دلیل حجم بالای كاری در سال مشكل دارد مستحق این همه سرزنش نیست چوب خطای دیگران را به یك كارمند ساده نزنید .
محمد
-
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
چرا نماینده های مجلس علیه این مسئله حرف بی حساب میزنن بخدا خسته شدم منتظر وام مسكنم هستم چك دادم خانمم بارداره هر روز یه استرس جدید به ما وارد میشه وسایل رو جمع كرده بودم كه اسباب كشی كنم كه این اتفاق افتاد الان وام مسكن عموم مردم از وام یه كارمند بیشتر سود وام كارمند ١٠درصد هست سودش واسه مردم عادی ٩.٥شده والا ما هم جز مردم هستیم هر روز با چشم اتظاری همسرم مواجه میشم از سر كار كه میام كی جواب تعهدات مارو میده. به فروشنده چك برگشتی خسارت عدم تعهد داده ام .یكی به حال ما رسیدگی كنه. شمای نماینده مجلس به فكر ما هسین
ایرانی
-
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
1) ادارات دیگر بغیر از بانكها ( باستثناءكادر پرستاری و نظامیان و شاید یك یا دو شغل دیگر كه در ذهنم نیست ) حتی 1% سختی كار كاركنان بانكها را ندارند !!!!!!!!!!!!
2) ادارات دیگر از طریق تعاونیهای مسكن خود حد اقل یك و حداكثر برو بالا ، زمین مسكونی درقبال دو سه میلیون تومن صاحب میشوند كه در بازار كنونی حداقل 600 و 700 میلیون تومن و حداكثر یك الی یك و نیم میلیارد تومن می ارزند !!!!!!!!!!
3) در صورتیكه آخرین سقف تسهیلات مسكن پرداخت شده به كاركنان بانكها تا به تاریخ 17 شهریور 95 دقیقا بمیزان 98 میلیون تومن است !!!!!!!!!!!!!!!!
4) طبق فرمایش مقام معظم رهبری آنطوری كه باید ، به فكر معیشت مردم نیستیم !!!!!!!!!!! برای ما ایرانیها پوشاك و خوراك و مخصوصا و مخصوصا ویزیت پزشكان هزینه گزاف جراحیها و داروها هرچقدر هم كه گران باشد مهم نیست و بخاطر اینكه بگیم به فكر معیشت مردم هستیم ، میائیم و برچسب كرایه به شیشه های تاكسیها میچسبانیم !!!!!!!!!!!
5) 99/99 در صد كارمندان بانكها دنبال روزی حلال برای خانواده هایشان هستند و از اول استخدام تا بازنشستگی هم تو معرض اتهام مالی و نیز استرس كاری هستند و اكثرا دید چشمهایشان را در بانك میگذارند و میروند(چشمهایشان ضعیف میشوند) !!!!!!!!!!!!!
6) مهم نیست بعضیها چه دیدی نسبت به كاركنان بانكها دارند و بلكه مهم نظر لطف خداوند قادر مطلق است كه هیچ وقت حتی ثانیه ای نظرشان را بر نگردانند !!!!!!!!!!!!!!!
7) همانطوری كه عرض كردم مقایسه كار كارمندان بانكها با سایر مشاغل مثل همان مثال بالائی ست (4) !!!!!!!!!!!!!!!!
آرش
-
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كدام؟
هیولا پروری یا شایسته سالاری؟
باید پرسید عیب و ایراد از كجاست؟
چرا هر كسی نگاهش به شغل های دیگر پر از واهمه و ترس هست
چرا همه عادت كرده اند حسرت شغل های دیگران را داشته باشند؟
دیدگاه هر كسی به شغل های دیگران و رفتار آن ها در سازمان شان مثل دیدن یك هیولاست.
چرا احساس مهربانی نسبت به هم از میانمان رفته است؟
شاید یكی از دلایلش نبودن معیاری واحد برای پرداخت حقوق،پاداش ها،عیدی،وام و ... به ارگان ها و سازمان های مختلف باشد.
اگر چنین معیاری باشد،دیگر كسی نسبت به حقوق بالاتر یا شرایط كاری بهتر مشاغل دیگر حسادت نمی كند چون می داند كه واقعا از روی عدالت پرداخت شده است.
چه خوب است كه برای برقراری عدالت در پرداخت ها فرمولی بر اساس آیتم هایی مثل
سختی كار و در معرض بیماری قرار گرفتن
میزان ساعات كاری و ساعات مفید كاری
در برابر گرما یا سرما بودن محیط كاری
میزان تحصیلات مرتبط با شغل
میزان فشار و استرس محیط كار
میزان ارباب رجوع
مهم و ضروری و فراگیر بودن اون شغل
مهارت های فردی در انجام شغل مورد نظر
خط مقدم آن شغل بودن یا در حاشیه امن قرار گرفتن
مزایای رفاهی،درمانی،و...
برای تمام شغل هایی كه حقوقشان از بیت المال هست در نظر گرفته شود.
در نهایت هم پرداخت ها تحت هر عنوانی
مثل پاداش،مزایا،دستمزد، بیلان،وام،زمین ،خونه و ... باید شفاف باشد.
این طوری هر كس بر اساس شایستگی و حق خودش ، دستمزد و پاداش می گیرد.
مثلا یك شغلی وام ندارد بجایش حقوق بیشتر دارند،یا مثلا در جای راحت تر و حاشیه امن تری به كارش مشغول هست.
یا در بعضی ارگان ها زمین یا آپارتمان در جای مناسب شهر به صورت قسطی به پرسنل خود می دهند.
یا به عنوان مثلا كسی كه ساعات كاری اش یك پنجم شغلی دیگر هست نباید حسرت بخورد .
كسی كه در گرما كار می كند مسلما تفاوتی دارد با كسی كه در جای راحت هست
كسی كه با ارباب رجوع زیاد سروكار دارد و حتی فرصت خوردن یك چایی یا دستشویی رفتن را نداشته باشد با كسی كه ساعات كاری اش دست خودش هست باید تفاوت كند.
یكی از دلایل اینكه نگاه های ما به بسیاری از مشاغل هیولاگونه هست شاید همین باشد،چون نمی دانیم كه حقوقی كه می گیرند از روی شایستگی وعدالت هست یا سلیقه ای.
وقتی فرمولی واحد نباشد،اختلاس و رشوه فراگیر می شود،ناگفته نماند مسابقه رفاه طلبی هم به این مساله دامن می زند.
به امید روزی كه حكومت به فكر اجرای چنین راه و روشی باشد.
هر كس با چنین روش پرداخت دستمزدها از بیت المال موافق هست این پیام را در هر صفحه اجتماعی ،بخصوص مسئولان بگذارد.
باید این مساله به خواسته عمومی جامعه تبدیل شود.

با تشكر
آرش
مهرداد بانكی
-
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام خدا قوت به همه ی همكارای بانكی عزیزم.
خدا شاهده زحمات ما و حق كشی بعضی ها هست .
نگران نباشید. ایران ما عادت كرده است هر دفعه قشری را سپر بلای دانه درشت ها بكند. اگر خاطرتان باشد قبل از ما ایران خودرو و سایپا مورد حمله قرار گرفتند و عاقبتش چی شد !
قبل تر هم پزشك ها بودند.
خیلی سخت است . میدانم اما نوبت ما هم میگذرد . صبور باشید همكاران.
پس وای به حال قشر بعدی. بعد از بانك ها نوبت چه كسانی ست كه حرمت شان شكسته شود ؟!
فداكار
-
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام
تو كدوم اداره یا ارگان مراجعینخیلی راحت به كارمندان اونجا فحاشی می كنند. یا به آنها تهمت اختلاس و غیره می زنند . و اسف بار تر اینكه حق نداشته باشی از خودت دفاع كنی. گیرم چند نفر رده بالا با زد و بند سیاسی اختلاس كردند گناه من كارمند با ماهی یك میلیون و صد حقوق چیه كه هر روز باید جواب بدیم كه سه هراز میلیارد چی شد.
جلوگیری از فساد نفعش مال همه است . اما با این سناریو ها فقط حقوق كارمندان ضعیف و دون پایه پایمال می شه .
تا تخلفاتی در سطح كوچك رخ نداده ، تا نا هنجاری رخ نداده ، تا زندگی جمع كثیری از كاركنان مختل نشده ، تا آثار و تبعات اون در سطح جامعه بیشتر نشده ، تا اعتماد ها بیشتر و بیشتر از بین نرفته ..... خیلی زود باید چاره اندیشید.
خیلی از همكارا منزل خریدند یا تعویض كردن و چك دادن به امید اینكه تسهیلات اندك شون پرداخت بشه و ادای دین كنن. اما با این جوگیر شدن ها فقط اعتماد عمومی رو خدشه دار ، عرق سازمانی رو نابود ، عملكردها رو كاهش .... و نهایتا سازمان ها رو متضرر می كنید.
پس نگذارید كارها نا بسامان تر از این بشود. عجله كنید چرا كه اعتبار بانك های هر كشوری بخش عمده ای از اعتبار همان كشور است
سیدصالح كریمی
-
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
قریب به 15سال سابقه كار دارم.3 تا بچه هم دارم.حقوق بنده 1200 هزارتومانه.نمیدونم این پول را بابت شیرخشك واسه بچه ها مصرف كنم و با عرض معذرت هزینه كنم واسه پوشك اونا.ضمنا در كشور ما كار مفید معنی نداره فقط چند اداره كه اتفاقا یكی از اونا هم بانكه.آزادی عمل نداریم.سیل بیاد باید بریم سركار.زلزله بیاد همینطور.گرد و خاك میشه تمام ادارات تعطیله ما باید سركار حاضر باشیم.گرمای طاقت فرسا میشه همه جا تعطیل میشه ما باید سر كار حاصر باشیم.3 متر برف بیاد همه جا تعطیله .ما سركاریم.بچه میخواد بدنیا بیاد .نمیتونی كمك خانواده باشی..داداش من معلمه الان یكماهه رفته مسافرت هنوز برنگشته.دریغ از تفریح .الان 10 ساله كه دلم میخواد خانواده را ببرم مشهد زیارت اما نمیتونم.پس تو را خدا الكی به كارمند بانكی كه حتی وقت رفتن به دست....... را ندارد گیر ندین.در پایان به جرات میتونم بگم اگه تنها نون حلالی كه سرسفره ها میره نون كارمند بانكه چون نمیتونه از كار بزنه.
میثم
-
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام به نظر من كارمندان بانك بیشترین ساعات مفید كاری و تعداد بیشترین مراجعه شونده را دربین كارمندان دیگر ارگانها منجمله آموزش و پروش را دارند. دبیران اموزش و پرورش بیشتر ایام سال تعطیل اما تمام ماههاو تعطیلات را حقوق دریافت میكنند. وقتی به اداره ای مراجعه میشود مثل شهرداری هیچ كارمندی پشت میزش نیست و باید برای پیدا كردنش تمام اداره را زیرو رو كنی آن وقت هم كه پیدا میشود برایكارت ان قلت می اورد و بقیه نیز همچنین ....
اما كارمندان بانك تمام وقت پشت میز و امور ارباب رجوع را انجام میدهند. انصاف نیست دیگران ایگونه خودرا با كارمندان مقایسه كنند. بدون بدون كمترین مرخصی و تایم استراحت و لذت چشیدن طعم دركنار خانواده بودن
محسن
-
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
ایا درست است من كه كارمند بانك هستم فیش حقوق یك فرد شركت نفتی را انتشار دهم تا مردم بدانند بین حقوق من و یك فرد شركت نفتی چه میزان میباشد ؟ كارمندان بانك واقعا مظلوم هستند. خیلی ها هستند كه با یك شغل ازاد ۱۰خانه دارد این كه دلیل نمیشود من بگویم چرا او دارد و من ندارم. دلیل داشتن تلاش افراد هست.
كارمند بانك
-
۱۷:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
این سیاست دولت است كه برای جمع آوری رای در سال آینده از این روش استفاده كرده و مردم ما هم از زمین خوردن ما خوشحال میشن و به اون رای میدن باز
كارمند مفلس
-
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
اول از همه به تمام كارمندان بانك در هركجای كشور عزیزمان هستند خسته نباشید و خدا قوت میگویم من كارمند یك شركت خصوصی هستم كه تا قبل از خصوصی شدن شركتها كارمند یك ارگان دولتی بودم .سالهاست در این شركت كارمی كنم مثل آچارفرانسه كارم فوق العاده سنگین هست از ساعت 7 وربع شروع و بیشتر اوقات تا ساعت 7و نیم یا 8 شب سركار هستم خدا را گواه می گیرم كه كار 3 نفر را دارم انجام میدهم استرس كاریم بسیار زیاد است چون یكی از كارهایم انبارداری میباشد سالهاست 2 نفر از همكاران به علت كمی حقوق از شركت رفتند و مدیرمان قسمت اعظم كارشان را به بنده داد خیلی قول و قرار گذاشت كه اضافه كار میدهم و مزایای دیگر منتها تا به امروز انجام نداده و هردفعه میگوید وضع مالی شركت خراب است از آنجاییكه ما قراردادی هستیم استرس تمدید نشدن قرارداد یكطرف و بیكارشدن بعد از اینهمه سال خدمت یكطرف و نبود كارمناسب و در خور شان یكطرف. نتیجه این شد كه با كار زیاد و پراكنده مشغولم صبحانه در خانه میل میكنم وقت ناهار ندارم بقول آن كارمند بانك خیلی از اوقات حتی یك چای نمیشود خورد حال ناهار و میان وعده و سالاد و دور همی و گپ زدن های باقی همكاران را هم خدارا شكر ندارم خودم میدانم اشتباهم در این است كه از اول دقیق سریع بی نقص كاركردم و همیشه گفتم نان حلال و خدا را در نظر گرفتم من نظرم این است هركس خودش بهتر میداند چقدر كار میكند و چگونه و خدا هم ناظر بر اعمال و كردار انسانهاست ما تا كار دیگری را انجام ندهیم سختی آن را درك نمیكنیم گاهی اوقات صدای دهل شنیدن از دور خوش است الان همكاران میگویند خوش بحالت چقدر اضافه كار میگیری من چون یكی از كارهایم انجام حقوق ماهیانه پرسنل 120 نفری شركتمان است میدانم خیلی ها هستند كه در ماه 1ساعت اضافه كاری نمیمانند ولی بر حسب معرف های قوی كه دارند همیشه مدیرمان 90الی 120 ساعت اضافه كاری میدهد وقتی راجع به حجم كار و میزان حقوق دریافتیم صحبت میكنم میگوید انشاا سلامت باشی با یك سری وعده وعید سروته قضیه را بهم می آورد اكنون با این حجم كار و اضافه كاری پس از كسر بیمه مالیات بند 16000000ریال حقوق دریافت میكنم وام هم ندارم كه كسرشود متاسفانه حقوق بعضی كارمندان خیلی كم است و مهم نیست كجا خدمت میكنند یا برعكس بعضی ها چه حقوق هایی كه نمیگیرند مسئولان باید در وهله اول بر گرانی غلبه كنند تا فشار روانی مردم كم شود .اینكه ما به كارمندان بانك شركت نفت هواپیمایی معترض شویم برای حقوقشان شایسته نیست انشاا.. خداكمك كند عزت نفسمان حفظ شود وفشارهای روانی حاصل از زندگی سخت باعث نشود كه با بقیه هموطنان درست و شایسته صحبت نكنیم
بانكی مقروض
-
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام
این چه هجمه ایه كه علیه بانكیا درست كرده اید. ما حقوقمون از اكثر ادارات كمتره و كیه كه اعتراف نكنه كارمون بیشتره؟ نه مرخصی داریم نه شب عید. دیسك كمر و انواع امراض جسمی و عصبی هم داریم. خدا شاهده من یه روز یك میلیون تومان پول كم آوردم و از جیبم دادم كاری كه با چنین ریسكی و حتی ریسكهای بزرگتر مواجهه. از بین چند وامی كه پرداخت میشه فقط یكیش قرض الحسنه است اونم جمعشون كجا میشه 250تومن؟ اصلا بشه ما كه نمیخوریمشون تا ریال آخرشو پس میگیرن. مگه یه فرد عادی تو30سال زندگیش 200میلیون وام نمیگیره كه حالا وام گرفتن ما جرم شده؟؟؟
كارمند تجارت
-
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام خدمت همكاران عزیز بنده صادقانه میگم هم حقوق خودم خوبه هم همكارام راضی هستند و تسهیلان مزایا هم بسیار خوب بهمون دادن. چرا همش باید دروغ بگیم و بنالیم مگه حرامه... حقمون بوده نوش جونمون نه دزدی كردیم نه دست تو بیت المال بنابراین ما نه گدا هستیم نه وضعمون خرابه متاسفانه همه عادت كردن فقط دم از بدبختی بزنن الحمدالله جانمون سلامته و خدا رو شكر كه دستمون به دهنمون میرسه آقا جون دارندگی و برازندگی اونایی كه دارن ناله میكنن همه دروغ میگن خجالت هم خوب چیزیه كم آبروی قشر كارمندای بانك رو ببرید حتما یه سری به كمیته امداد بزنید و خودتون رو معرفی كنید. با تشكر از جام جم
حجت دارابی ارخلو
-
۱۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام، تنها قشری كه در حال حاضر بیشترین كاركرد مفیدو بین سایر ادارات دارد بدون شك كارمندان بانك هستند(٧الی٨ ساعت در روز) ولی متاسفانه بیشترین كم لطفی به قشر كارمندان بانك شده در این چند سال، كار مندان بانك ، برای یك روز مرخصی باید یك هفته قبل هماهنگ كنند با رییس شعبه!! كارمند بانك نسبت به كاركردی كه دارن حقوق بسیار كمی دریافت میكنن نسبت به سایر ادارات( فیش های حقوقی قابل دسترس هستند) ٣٠ساله كه كارمند بانك و با به سری وام های دلشنو خوش كردن اونم با سود عادی و تازه باید تا آخر عمر اونو پرداخت كنند! بقیه كارمندان سایر ادارات در گرما و سرما و گرد و غبار و .. برای خودشون راحت تعطیل میشن ولی این تنها كارمندهای زحمتكش بانك هستن كه براشون فرق نمیكنه كه سرما ، گرما، و... باید همیشه سركار باشن، من خودم به شخصه ٣ تا عید و یه تا تابستون هنوز نتونستم ١ هفته مرخصی بگیرم خانواده ام رو ببرم یه مسافرت ساده!!!ما كارمندان بانك نیاز به وام نداریم فقط یه لطفی كنن بر حسب ساعت كاری مانند سایر ادارات ، شركت نفت، مخابرات، دارابی، شركت گاز، و بقیه ادارات دیگه بهمون خقوق بدن ولی منصفانه باشه وام هم برای خودشون وامی كه تا اخر عمر ادمو و بدهكار خودشون میكنن، تازه موقعه ای كه بارنشست میشیم اون موقعه تازه بدبختیی هامون شروع میشه
آرش
-
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام یه مقاله گذاشتم كه درد و دل همه پرسنل و مردم هست چرا نگذاشتید؟
كارمند بانك ملت
-
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام. امروز خبری اومد كه نمایندگان مجلس هم به حقوق و مزایای كارمندان بانك ایراد گرفتند. كسانی كه این مسائلو عنوان میكنند چقدر حقوق میگیرند.؟ چقدر ساعت كار مفید دارند؟. چقدر وام میگیرند.؟ در طول روز با چند نفر سر و كار دارند. چند ساعت پشت میز با جای یخ زده نشسته اند.؟ 8 ساعت به صفحه مانیتور خیره میشوند؟. در هوای آلوده سركار حاضر میشوند.؟اگر فقط یكی از این كارها را انجام میدهند بیایند و در رسانه ملی بگویند .
منتظر
-
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام دوستان عزیز و همكاران گرامی .كاش می شد ما كاركنان بانك هم مثل خیلی سازمانهای دیگه تو ایران طبق نظام هماهنگ حقوق و بر طبق میزان بازده كاری حقوق می گرفتیم و هیچ نوع وام هم نمی خواستیم .دوستان عزیز می تونن حساب كنن اگه ما فقط بر طبق بازده مفید نسبت به سایر ادارات دیگه با این حجم استرس كه ما بانكی ها داریم و این ریسك بالای كاری حقوق می گرفتیم خیلی بیشتر منتفع می شدیم .متاسفانه مردم ما فقط همین وامهایی كه ما را تاآخر خدمت كاری و آخر عمر مرهون بانك می كنه دیدن ولی خبر از وضع و شرایط كاری ما ندارن
حسن
-
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
حلال نمیكنم از كسانی كه به دلایل دروغ ابروی ما كارمندان بانك را بردند و دست بردار هم نیستند
حمید
-
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام. تقصیر هیچ كس نیست . از اون زمانی كه پدر بنده یه كارگر ساده بود و زمین خونه و بن و خوار و بار و ... دریافت میكرد كه حق قانونیش بود تا به الان كه خودم كارمند بانك هستم و میبینم كه نه تنها مزایای بانكیها بلكه همه مردم داره حذف میشه خیلی نگذشته .
جانباز شیمیایی بی خواب
-
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام خسته نبا شید به تمام كارمندان چه بانكی و غیره دوستان این كار در ادارات رو خودتان انتخاب كردید با هزار درد سر كه به ابن اداره برای استخدام وارد بشوید پس از همدیگر گله نكنید یك نظامی هم استخدام دولت اما كارش در مرز ها و در جنگ است حقوق انچنانی هم ندارند . ماشكایت به كجا ببریم با ماهها حضور در جبهه جنگ ، سه بار مجروحیت موج انفجار ، شیمیایی بیست هفت سال درد بی خوابی الان یك ریال دریافتی نداریم پول درمان راهم باید خودمان پرداخت كنیم مستاجر هم هستیم . پس گله نكنید
عالم هستی
-
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام من ۲۴ سال در بانك مشغولم و متاسفانه شغل ما بسیار فرسایشی است از طرفی سلامت را هم بسیار تهدید میكند با وجودیكه حتی فرصت مراجعه به پزشك نداریم اگر امار گرفته شود ما یا سنوات پایانی و یا مدت كوتاهی بعد از باز نشستگی دچار بیماریهای سخت میشیم حال با شرایط حقوقی پایین وفشار كاری زیاد ایا انگیزه ای برای كار در سازمانی كه قلب اقتصاد كشور است باقی میماند امیدوارم مسئولین با دید باز به مسایل نگاه كنند برای ترمیم حقوق ما فكری بیاندیشند
محمد
-
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باعرض سلام وخسته نباشید خدمت شما همكاران، بنده 26سال سابقه كار دارم به ببشتر ارگانهاحقوق پرداخت كردم و حقوق بیشتر ادارات نزدبانكها است و پرداخت میشود. بیشتر ارگانها از بانكیا حقوق بیشتری می گیرند این انصاف نیست حقوق و كار آنهارا با بانكی ها مقایسه كرد اما درمورد وامها این وامها را در تمام ادارات می توان دبدفقط شكلش راعوض میكنند .به بانكی ها پول نقدمی دهند به اداره جات دیگر به صورت بن، سرانه ورزش ویا طور دیگری پرداخت می شود .
كارمند بانك
-
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام
واقعا توی كدوم ارگان و اداره ای به صورت كاملا یك طرفه و صد در صد حق با مشتریه ؟
به جز بانك
خیلی تحمل میخواد كه دایم از مشتریا فحش و ناسزا بشنوی و مجججججبور باشی تا آخره وقت به روی همه لبخند بزنی .
باور كنید افرادی كه به ما مراجعه میكنن بیشتر دلشون از جای دیگه پره ولی سر كارمند بانك خالی میكنن .
حكایت ما این شده :
گنه كرد در بلخ آهنگری
به شوشتر زدند گردن مسگری
آقا كسی دیگه خورده برده ، ما چكاره ایم آخه كه باید تاوان بدیم ؟
ما كارمندای بانك بین خودمون یه ضرب المثل داریم كه شنیدنش خالی از لطف نیست
نونه بازنشستگی بانك رو هیچكی نخورده .
Shervin
-
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام. من كارمند بانكم . بیشتر از اون كه خانه ودر كنار خانواده ام باشم در بانك ودرحال كاركردن هستم. حقوق 1600 میگیرم با مدرك لیسانس. چیزی كه بهمون وام میدن هنوز حقوق واریز نشده كم میشه ازمون. خونه هم با همون وام كه در رهن بانك و ما فقط مستاجر بانكیم تا آخر عمر. فیش حقوقی ارگانهای دیگه هم همه تو پروندهای تسهیلاتی اونها موجوده می بینم حقوق من با یه همكار همرده من تو دستگاههای دیگه قابل قیاس نیست تقریبا دو تا سه برابر ما حقوق می گیرن ولی كسی بهشون گیر نمیده. دزدی یكی دیگه می كنه اونوقت به ما كارمندای بدبخت گیر میدن. جالبه همكارای فرهنگی خودشون با ما مقایسه می كنن . عجبه كه هووی اونا شدیم. شما از 12 ماه 3 ماه كار می كنید حقوق 12 ماه میگیرین 24 ساعت موظفی دارین ولی ما حداقل هفته ای 48 ساعت . بدون احتساب اضافه كار اجباری.تو هر شرایطی باید سر كار باشیم تو بارون تو برف الودگی هوا سیل زلزله و.... تو تعطیلات عید تو تابستون روز جمعه همیشه باید درحال خدمات باشیم كه خودپردازها بتونن به عزیزان فرهنگی و... كه قصد تفریح و گردش دارن خدمات درست بدن. ما بانكیا ماشین شدیم خانواده نداریم كه. همكار فرهنگی و.. كه خودت مقابسه می كنی بیا چندروز مثل ما كار كن بعد بگو همچین و همچون. این وامها كه میدن پول خون ماست كه داریم فدای خدمات به شما میشه هست. همه كارمندای بانك زخم معده دیسك گردن دیسك كمر و.... دارن. یخورده انصافم خوب چیزیه...
كارمند بانك سپه
-
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام من كارمند بانك هستم 23 سال سابقه بانكی دارم خدا شاهده بعضی روزها تا فردای آن روز به خاطر اینكه بیلان شعبه اختلاف داشت برای پیدا كردن حتی یك ریال اختلاف مانده ایم حالا بخدا قسم هم دیسك كمر دارم نمیتوانم درست بشینم و بخوابم بعلت تلفنهای زیاد ارباب رجوع كه باید جواب میدادم گوشم مشكل پیدا كرد ومجبور شدم بخاطر عمل جراحی و عوارض ان 8 ساعت در اتاق عمل بمانم. بعلت كار زیاد چشمهایم ضعیف شده بخاطر اینكه لحظه ای عابر بانك شعبه نخوابه24 ساعته در اختیار بانك بودم و هستم حالا شما خود قضاوت كنید خدا شاهده همیشه درخدمت این مردم عزیز بوده ام وبعنوان یكسرباز خدمتگزار واقعا كار كردن بانك را با ادارات دولتی دیگر خود مقایسه كنید. ارادتمند همه شما كارمند بانك سپه
ارش
-
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
متاسفانه كشور های جهان سوم چون ما دقیقا كارشون برعكسه شما نگاه كنید كارمندای بانكی در جاهای دیگه از لحاظ ارزش و پرستیژ اجتماعی چه جایگاهی داره ولی ما تا می توانیم انگشت اتهام و انگهای جور واجور به این قشر زحمت كش زده می شود. اگه نگاه كنید هرموقع كه دولت كم اورده از طریق فروش اوراق و یا استقراض از بانك مركزی مشكلاتشونو حل می كنه.ولی در این مدتها نمی دونم به چه دلیلی داره این قشر زحمتكشو نابود می كنه.
سعید
-
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام بنده بانكی هستم با ٣٥میلیون وام مسكن
كجا به من خونه میدن پول رهن یه خونه هم نمیشه .با این استرس وحجم كاری وبا این كه اگه ١ریال كم وزیاد بشه از جیب باید بذاریم با دریافتی ١٢٠٠با ٣تا بچه .من نمیدونم این چه رفاهیه هرجا رفته بودیم سر كار تا الان وضع بهتری داشتیم خواهشا اول تحقیق كنید بعد متهم
فاطمه قائمی
-
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام و وقت بخیر
كارمندان بانك بدبخت دربین كلیه پرسنل پایینترین حقوق را دارند بنده با ۱۶ سال سابقه و مدرك فوق لیسانس و با ۴ نوبت امتیاز تشویقی تازه حقوقم شده یك میلیون و نهصدهزار تومان .
ما وام میخواهیم چیكار
وام بگیرم برم كلیه های داغونم رو عمل كنم كه از بس سرم شلوغ بوده نتونستم سرویس بهداشتی برم یا وام بگیرم برم دیسك كمر داغونم رو عمل كنم كه سه تا مهره اش مشكل داره بخاطر كار زیاد و پشت میز نشستن زیاد یا سیتیكمو درمان كنم.
من غلط كنم وام بخوام حق و حقوق خودمون رو بدن و حقوقمون مثل بقیه ارگانها مثل اداره اب و برق و شركت نفت و حج و زیارت و... باشه وام میخواهیم چیكار ما هم مثل بقیه ادارات تایم ناهار و نماز و ... داشته باشیم وغلط كنیم توقع وام داشته باشیم.
كارمند بانك
-
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من كارمند بانك با ده سال سابقه مدرك فوق لیسانس حقوق دریافتی یك میلیون و ششصد هزار تومان .
توی مراسم عزیزانمان نمی تونم شركت كنم هوا برای ما آلوده نیست روز های برفی برای ما تعطیل نیست ساعت كاری ما از همه ادارات بیشتر
پسرم آپاندیس عمل كرد داشتند می بردن اتاق عمل نتونستم خودم رو برسونم حالا این همه سختی و گرفتاری رو با كدوم پول نگرفته جبران میكنند
فحش و بد و بیرای مشتریان عزیز و استرس متقلبان و... به كنار
مقطفی نعمتی
-
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام، كارمند بانك در عرض 20 سال هم نمی تواند 250 میلیون تومان وام بگیرد،مگر مدیران میانی و ارشد بانك و گرنه بدنه كاركنان نمی توانند از این سقف وام بهره ببرند، وقتی سبد منابع بانك انواع سپرده از جمله قرض الحسنه و سپرده سرمایه‌گذاری است و این مزیتی برای بانك و كاركنان است محروم كردن آنها از وام فرض الحسنه جفا در حق آنان بوده و هیچ منطقی آنرا توجیه نمی نماید. این امر درحالی تصمیم گیری شده كه نماینده بانكها حضور نداشتند( البته مدیران نماینده واقعی كاركنان نیستند، بیشتر نماینده دولتند تا كاركنان) لذا این تصمیم و لغو امتیاز چندین ساله كاركنان به نفع كاركنان و بانك نمی باشدو تجدید نظر اصولی و منطقی با مشاركت آنان بسیار ضروری می نماید. بدیهی است دیر یا زود اشتباه ناشی از این تصمیم برای مسئولان و مدیران ثابت خواهد شد منابع بانكها را در دولت گذشته بی مهابا و غیر موجه تا تا سقف 150 درصد مصرف كردند و حال اینطور می‌خواهند جبران نمایند!!!
ساحل راد
-
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام
گنه كرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدن گردن مسگری
یه كارمند بانك 5برابر بقیه ی ارگان ها ساعات كاری مفید دارند
كارمند بانك تنها كارمندی از دولت هست كه تایمی برای نماز دارد و نه ناهار حتی بخاطر احترام به مشتریها و حجم كاردر طول روز فرصت خوردن یك چایی را ندارند
حالی قطع وام پرسنل و یا پرداخت وام با سودهای بالا اونم بخاطر تخلف برخی از مدیران از خدا بیخبر خارج از انصاف و عدالت است و واقعا مصداق شعر فوق الذكرست
سعید
-
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
مقایسه اشتباه است هموطن گرامی.مشاغل هر كدام سختی خاص خود را دارند.سازمانها و مشاغل بسته به نوع خدمت رسانی دارای مزایا و مشكلات خاص خود می باشند.اشكال وارد نمودن به مشاغل همدیگر و از آسان یه مشكل بودن آن صحبت كردن بسیار نابجاست.نه معلم به مشكلات كاری كارمندان بخشهای دیگر كاملا واقف است نه كارمندان و صاحبان مشاغل دیگر به دشواریهای شغل معلمی و قص علیهذا.هرگونه حقوق یا مزایا قطعا به در نظر گرفتن زوایای شغلی تعیین شده.مطمئنا سازمانها و نهادها و مشاغل مختلف بر حسب اتفاق رابطه بین حقوق و دستمزد و مزایا را تعریف ننموده اند. و سالیان سال تجربه و بازخورد در پس این موارد نهفته است هموطنان گرامی صرف ابراز نظر ناشی از لحاظ نكردن تمامی زوایا در ابراز عقاید است باعث بد بینی افراد جامعه نسبت به یكدیگر و ایجاد حس تنفر مابین بیان كننده عقیده بدون دانش و شخص مورد قضاوت می گردد. از تحقیر توهین و حسادت دست بردارید كه در غیر اینصورت روزی نوبت به خود شما خواهد رسید
Reyhan
-
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
متاسفم كه از بالا هر از گاهی یه توپ میندازن وسط و ما مردم میدویم دنبالش ،چند روزه بوی گند یه اختلاس دیگه بلند میشه كه معلوم میشه مال همین روزهاست كه ما داریم همدیگه رو پاره پاره میكنیم
بانكی
-
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
متاسفانه هربلایی دلشون خواست سر مال كارمندای بانك اوردن و هیچكیم دم بر نیاورد چه رسانه ها ذهن مردم رابه طرف خاصی سوق میدهند و براساس واقعیت صحبت نمیكنند. ایا تا حالاشده از مشكلات وسختی كار كارمند بانك صحبت كرده باشن چرا وقتی مدیران كه اكثرا ازجنس بانكی نیستن حقوق نجومی میگیرن و همه كاسه كوزه ها سر كارمند بدبخت خوردمیشه خداییش یه ذره انصافم خوبه به خدا كل حقوق دریافتی من به اندازه حقوق یكماه یكی از پرسنل شركت نفت نمیشه
علی
-
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من یه كارمند بانك با ده سال سابقه ام.یه اپاتمان كوچولو و یه ماشین دارم.دریافتیم یك و چهارصد.اما چه فایده.چهار ساله خراش قرنیه پیدا كردم.مشكل عصبی هم دارم.وقتی میام خونه حوصله زن و بچه رو ندارم.به خدا قسم به خدای واحد قسم دوست داشتم زمان به عقب بر میگشت من میرفتم شهرداری كه اون موقع قبول شده بودم.اما بانك نمی امدم. اما اونایی كه میگن كارمندای بانك نباید تسهیلات بگیرن یه روز بیان جای ما كار كنن به خدا روانی میشن. این وامها هم مانند مرهمی است برای این دردها وگرنه كار بانك یه ریال ارزش نداره به خدا قسم نداره منتها ما مجبوریم. تو این سن كجا دنبال كار بگردیم.كار بانك مثل قماره كه كلی پول بصورت وام بهت میدن بعد سر یه اشتباه كلشو باید بدی یا خرج دوا درمونت كنی. در صورتیكه مشاغل دیگه اینقدر دردسر و حساسیت ندارند.
جواد
-
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
خدا قوت
مهدی
-
۱۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام
من هم كارمند بانك هستم و تازه رسیدم خونه درحالیكه بقیه كارمندا قطعا تا الان استراحت كافی كردن و به كارهاشون رسیدن.نمیدونم چرا شما كه خبرنگار و روزنامه نگار هستید و مو رو از ماست میكشید یه بار به صورت منطقی و منصفانه نمیاید شغل بانكداری رو بررسی كنید و مضرات و نوع كار،استرس و میزان كار مفیدشون رو به مردم بگید?چرا از حقوق كمشون نمیگید تا این دید اشتباه نسبت به كارمندای بانك از بین بره??ایا فقط كارمندای بانك وام میگیرن?الان كه مردم عادی وام مسكن رو میتونن 160میلیون بگیرن با نرخ 8درصد چرا وامهای كارمندای بانك كه مبلغش زیاد هم نیست و نرخش ده درصد شده تو چشمه??همه ادارات كارمنداشون هم وام مسكن میگیرن هم ضروری و با قراردادهایی كه با بانكهای عامل پرداخت حقوق می بندن باز هم وامهای رفاهی برای كارمنداشون میگیرن.ایا انصافه كه این قشر زحمت كش كه بیشترین ساعت كار مفید رو دارن اینطوری مورد هجمه قراربگیرن??
بانكی
-
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
گنه كرد در بلخ آهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری
چند مطلب را لازم می دانم اشاره كنم:
1- آهای انسانهای معترض به حقوق كارمندهای بانك چرا فراموش كردید كه همین كارمندان صدیق بانك بودند كه با انتشار فیش های نجومی مدیران عامل چند بانك كه توسط وزیر اقتصاد ! انتخاب شده اند و نه كارمندان بانك ، اجازه ندادند كه حق مردم تضییع بشه. حالا به جای تشكر از این كارمندان و پرداختن به اصل مطلب مردم مقابل كارمندهای بانك قرار گرفته اند و گردن كارمندهای بیچاره بانك توسط همین افرادی كه مشغول دریافت حقوق های نجومی بودند بریده شده و متاسفانه گروهی ساده اندیش فكر كردند كه دیگه مشكل حل شده و به به و چه چه میزنند.
2- كدامیك از این حقوق های نجومی متعلق به كارمندهای بانك بوده ؟ و چرا كارمندها باید تاوان پس دهند؟ آیا لحظه ای با خودتان فكر نكردید كه كاهش وام كارمندها فقط یك انتقام ناجوانمردانه توسط همان افرادی است كه حقوق های نجومی می گرفتند. و از این پس هیچ كارمندی حتی اگه ببینه كه اموال مردم داره به غارت میره دم بر نمیاره و اجازه خواهد داد كه حق همین مردم ناسپاس ضایع گردد.
3- واقعا جای تعجب داره كه مردم اینطور فكر میكنن كه اگر حقوق بانكی ها كم بشه حقوق آنها زیاد میشه ؟؟ اگه فكر میكنید حقوق اقشار مختلف مردم كم هست كه ما هم معتقد هستیم كم هست حقوق خودتان را از مرجع آن مطالبه كنید و بالا ببرید نه اینكه از فقیر شدن دیگران استقبال كنید و به به و چه چه بزنید و دلتون خنك بشه.!
4- واقعا جای تعجب داره وقتی كه می بینم گروهی ساده اندیش اصل مطلب رو فراموش كردند و به جای پرداختن به موضوع اصلی یعنی اختلاسهای هزاران میلیاردی توسط افراد مشخصی كه دیگه همه میدونن، خودشون را در مقابل كارمندهای بانك قرار دادند و همون مهره های خلاف كار الان دارن از بیرون گود به ریش مردم و كارمندهای بانك میخندن و دنبال راههای جدید برای اختلاسهای تریلیاردی میگردن.
5- ما فكر میكردیم دیگه با انتخاب آقای روحانی كه انصافا كارهای بزرگی را برای این مملكت انجام داده، ریشه دروغ و دو رویی داره میخشكه ولی ظاهرا بعضی ها مثل آقای قضاوی كه چندی پیش گفت مزایای 98 درصد كارمندهای بانك تغییر نمیكنه ، مشغول آبیاری مجدد بذر دروغ در این مملكت هستند! و تو روز روشن دروغ میگن و هیچ ابایی هم ندارن.
6- از جام جم هم بی نهایت سپاسگزاریم كه حداقل شجاعت داره تا نظرات گروهای مختلف را نشر بده و مثل بعضی از سایتها نون به نرخ روز خور نیست.
مجید
-
۱۹:۲۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام واقعا متاسفم برای كسانی كه ندانسته قضاوت می كنند و فكر می كنند كارمندان بانك در رفاه كامل به سر
می برند. بنده با ۱۵ سال سابقه و مدرك كارشناسی یك میلیون و پانصدهزار تومان ماهیانه می گیرم كه قطعا با این سابقه و مدرك در هر سازمان دولتی دیگری بیش از دو میلیون تومان حقوقم بود تازه سختی كار بانك در قبال دیگر اداره جات بماند بیشترین ساعات مفید كاری بین تمام
سازمانها با بیشترین استرس و فشار روحی و فكری و مشكلات جسمی اینها یك طرف كسری صندوق كه باید از
خودمان پرداخت كنیم خود من یك باردر سال ۸۹ مبلغ دومیلیون و هشتصدهزار تومان از صندوقم دزدیده شد و ناچار شدم تمام آنرا بپردازم وامهایی كه این همه مردم ناراحت گرفتن آنها توسط كارمندان بانك هستند را نخواستیم فقط حقوق مكفی میخواهیم با شرایط كاری برابر
مانند تعطیلی پنج شنبه ها ، امنیت فكری و جانی در برابر
ارباب رجوع ، ساعت نماز و نهار و ....
علیرضا
-
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام
صدای اعتراضم رو نمیتوانم با بی احترامی و كم كاری به گوش مسئولان برسانم .چون من اموزش دیده ام كه هیچ وقت حق با من نیست .یاد گرفته ام صبح ساعت هفت در محل كار حاضر باشم .كاری به این ندارم كه هوا الوده است برف میاید .باران میاید .سنگ میبارد .سیل میاید .جنگ است یا صلح.كاری به ان ندارم كه ایا اعضای خانواده سالم هستن یا بیمار .ایا همسر بیمارم را كسی برای وضع حمل به بیمارستان میرساند یا نه .من باید سر كار حاضر باشم .برگشت به خانه هم كه معلوم نیست هروقت حساب ها بسته شدند .باید حتی یك ریال هم مغایرت وجود نداشته باشد باید حساب ها كامل و تمام درست باشد و حتی یك ریال بلاتكلیف نباشد .خدا میداند ساعت خروج من از بانك كی باشد .در این شرایط ورود و.خروج از بانك ساعاتی رو.كه در بانك هستم .با هزاران مسائل روبرو هستم .مجبورم قوانین و.مقررات را رعایت كنم .اگر از كسی كارت ملی نگیرم و چك را پرداخت كنم .چنانچه ان چك سرقتی باشد یا حتی قتلی در قبال ان چك صورت بگیرد من تك و تنها بدون هیچ پشتوانه ای مسئول ان هستم ودر پیشگاه قاضی متهم اصلی من هستم سارق را ول میكنن و مرا مجازات میكنند.چنانچه اقساط مردم معوق شود من باید در شعبه بمانم و هر طوری كه شده ان را وصول كنم در غیر اینصورت خبری از حقوق و مزایا نیست .به هیچ وجه حق ادامه تحصیل را ندارم چون باید شب و روز در بانك باشم .و چنانچه اقوامی فوت نماید نمیتوانم در كنار خانواده ام باشم .بسیاری از ما كاركنان از طرف همسر خود بارها مورد شماتت و سرزنش قرار گرفته ایم .بخاطر اینكه در مراسم شادی و غم انها شركت نكرده ایم .اینها بماند الان با این همه فشار و استرس درگیری با انواع سارقان و جاعلان . وكلاهبرداران .تنی چند از مدیران انتصابی خلاف مقررات حقوق نجومی دریافت كرده اند باز من باید تنبیه شوم و مزایا و.حقوق و اندك وامی كه میگرفتیم باید قطع شود .حقوق درست حسابی كه نداریم با این همه فشار یك میلیون و پانصد حقوق میگیریم با این پول باید اقساط وام مسكن و خرید خودرو رو.پرداخت كنیم وهزینه ثبت نام فرزندان مان رو بدهیم .با این تورم و.گرانی حقوق ما پنج روز اول تمام میشود .می ماند وامی كه دریافت میكردیم دوسال یك بار انهم رو بخاطر این مدیران متخلف قطع كرده اند .وامی رو كه همه استفاده میكنند حتی مردم عادی ولی الان من نمیتوانم وام بگیرم چرا .چرا واقعا چرا⁉️
مجید
-
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
آفرین. عالی بود. مرا به یاد روز مصاحبه انداختید. از من پرسیدند : می دونی ساعت كار بانك از چند تا چنده ؟
منم كه فكر میكردم بانك مثل بقیه ادارجات هست گفتم : از 8 تا 2
بهم خندید و گفت :
بانك از داره ، ولی تا نداره.
گفتم : یعنی چی ؟
بهم پوزخند تلخی زد و گفت : از ساعت 7 صبح تا هر وقت كه كارت تموم شد.
بینام
-
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم عزیز، تو رو خدا یه شماره حسابی چیزی اعلام كن ما یك مبلغی پول واسه این كارمندای بیچاره ی بانك واریز كنیم از گشنگی نمیرن!! بابا بسه چقدر مظلوم نمایی؟!راجع به ما چی فكر كردین؟! ما داریم تو این جامعه زندگی میكنیم و خوب میدونیم كارمندای ادارات مختلف دارن چجوری زندگی میكنن!!پس لطفا این جوری حرف نزنید كه مسلما باور نمیكنیم!!!!
كارمند بانك
-
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
برادر یا خاهر من میخوای فیش حقوقی همه كاركنان دولت رو بزاریم توشبكه های اجتماعی ببینی كه چقدر میگیره ؟ اگه مردی كد ملی خودت رو بده تا بگم چقدر درامد سالیانه داری و چقدر وام از بانكهای مختلف گرفتی و پس ندادی زرنگ
بهروز
-
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام .من كارمند بانك هستم .این منصفانه نیست یك معلم كه كل روز های كاریش در طی سال به زحمت با احتساب تعطیلات تابستان و زمستان و امتحانات به صد و پنجاه روز نمیرسد خود رو با كارمند بانك مقایسه كند .هر چند هم ما فیش های حقوقی اونها رو میبینم و حقوقشان از كارمندهای بانك بیشتر هست .یكی از معلمها كامنت گذاشته بود بعد از سی سال من نتونستم خونه بگیرم در جوابش باید بگم كارمند بانك نمیتونه مثل شما هر سال دو بار مسافرت بره چون تعطیلاتی نداره .اكه شما معلم ها هم فرصت رفتن به مسافرت رو.نداشتید .با پول هایتان یك خونه چیه ده تا خونه میخریدی .كارمند بانك وقت نداره حتی حقوق یك میلیون و پانصدی رو خرج كنه .چون همش سر كاره .نه تعطیلاتی داره نه مرخصی .و حتی در مواقع زایمان خانمهایشان هم نمیتوانند انها رو همراهی كنند .حتی در مجالس عزاداری بستگان هم نمیتوانند حضور داشته باشند .به سایر ارگانها زمین مفت میدهند به كارمندان بانك هفتاد میلیون وام مسكن .اونو هم با نرخ چهارده درصد كه تا قرون اخر ازت پس میگیرن .كمی انصاف داشته باشیم .
بانكدار4
-
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
اقای بینام نمی خواد پول برای ما جمع كنی اون وامی گه گرفتی رو بیار بده تا ما مجبور نباشیم هر روز امار بدهی تو و امثال تو را حساب كنیم و گزارش دهیم احرش هیچی به هیچی.تو راست میگی اون پول اضافی كه كارمند پشت باجه اشتباها به تو داده را بیار پس بده و خودت رو توجیه نكن كه قسمت من بود و پول نفت من بود و .... چون اون كارمند از جیب خودش اون كسری رو باید جبران كنه
مجید
-
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام من كارمند بانك هستم .وبه كارم افتخار میكنم .سوال من از همه دوستان و مسئولین اینه كه چه عقل سالمی اینو میپذیره كه با این همه استرس و فشار و كار مفید وگرفتن انواع مریضی ها حقوق كارمندان بانك بعضأ یك پنجم حقوق ادارات دیگر نباشد.حال تسهیلات ما را نیز قطع میكنند.كجای این عدالت است؟
امید
-
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
كارمند بانك یعنی بدبختی..استرس ..مریضی..اخر سال سر كار ...عید نداشتن..دعوا با ارباب رجوع...صبح تا عصر كور شدن.. وهزار بدبختی دیگه...همه ادارات پنجشنبه ها تعطیلند بغیر بانكها..گردوخاك وبدی اب هوا شامل بانكی ها نمیشه
محمود
-
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
واقعا بعضی ها فكر كردن تو بانك چه خبره ؟ من ده ساله تو بانكم به گلوی بریده حسین ع یك میلیون تومان پس انداز ندارم خونه ندارم زندگیم داغونه نه معتادم نه عیاش .به خدا داریم دیونه میشیم كاش منم یه آبدارچی تو اداره تامین اجتماعی بودم چه خبرتونه مسئولین محترم یكی دیگه خورده ما باید پس بدیم از صبح تا شب تو بانكیم آرزو مونده به دلمون با زن و بچمون بریم گردش پارك برای یه روز مرخصی باید یك ماه التماس كنیم آخر ماه ۸۰۰ هزار تومن به ما میدن چكارش كنیم انصافم خوب چیزیه
م. ز
-
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
No name:
تشكر از شما كه این فرصت رو برای اعلام نظر دادید بنده. كارمند بانك هستم با مدرك فوق لیسانس و ۱۶سال سابقه. دریافتی بنده به یك میلیون و پانصد تومان تومان هم نمیرسه. و اگه بقول اون دوستمون خونه ای هم دارم تا آخر عمرم تو رهن بانكه و باید قسط بدم. دوست عزیز فرهنگی اون ۴ماه تابستون و یك ماه عید و روزای برفی و آلوده رو كه شما شب و روز كنار خونواده ای بنده شب عید رو هم تو بانكم و دوم عید روبه بعد باز باید سر كار باشم كه برای شما كه در مسافرت و تفریح هستی پول مهیا كنم . قبل از شیفت صبح شما میرم سر كار . بعد از شیفت بعد از ظهریای شما میرم خونه اگه شانس بیارم و اشتباهی نكنم كه كل زندگیم به باد بره حساب كن ببین چند برابر شما كار میكنیم اونوقت میبینی چه مقایسه ناعادلانه ای كردی
مهران
-
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
بانك فقط پشت باجه هم نیست همه جای بانك باجه هست، خیلی همكارای بانكی هر ساله فقط به دلیل اگاهنبودن قضات از قوانین بین المللی در دادگاه های ایران دارن جواب پس می دن و خیلی از انفصال از خدمت های طولانی می خورن، توی این وضعیت اقتصادی بدون حقوق با زن و بچه می دونید یعنی چی؟ وقتی یك ال سی چند میلیون یورویی گشایش می كنم تموم تنم می لرزه چون اگه اون قرارداد صوری باشه تا اخر عمرم باید جواب پس بدمو خسارت بدم در حالی كه تو قوانین بین المللی، تعیین اصالت وظیف هركارمند نیست اما امان از دادگاه های ایران، هزار تا برچسب بهت می چسبوننو تمام......
كارمندبانك
-
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
درسته برای اینكه تامی شنوندكارمندبانكی تو رو به چشم دزد می بینند.
علی
-
۲۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
اقایی كه گفتی شماره حساب بده پول واریز كنیم داری یه پنصد تومن قرض من بدی امروز كم اوردم تو شعبه از حقوقمم چیزی نمونده بود كه بذارم مجبور شدم قرض بگیرم مردم ما انقدر بی انصاف هستن كه اگر كارمند بیچاره بانك به اشتباه پولی اضافه به كسی بده طرف نمیاد اون پول اضافه رو پس بده این مال نیت صاف مردم هست كه نون حلال فقط از گلوشون پایین میره مجلس محترم شورای اسلامی و نماینده های محترم خواهشا در قضاوت های خود خدا رو هم در نظر بگیرین قوانین جدیدی كه هنوز ابلاغ نشده و هنوز به كسی وامی داده نشده از منابع قرض الحسنه نیست داریم ده درصد سود میدیم و مطمئن باشین حقوقمون كفاف نمیده همچین وامی با این سود بگیریم
مجید
-
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
آی حرف دل منو زدی. 5 - 6 بار بخاطر اینكه صندوقم كسر می آورد خواستم از بانك بیام بیرون. دو سال تمام حقوقم منفی بود. داشتم از مایه می خوردم. مایه می دونید چیه ؟ همین وام هایی كه بهمون داده بودند. بخدا منفی بودم. می دونید چرا ؟
بخاطر همین مردمی كه الان دارن برامون دست می گیرن. بهشون پول اضافی می دادم. بعد دوربین ها رو چك میكردم و می فهمیدم به كی اضافه دادم. بهش كه زنگ می زدم همه چی رو كتمان می كرد.
یكی دیگه رو اشتباهی مبلغ زیاد تری رو از وامش كم كردم. بعد از دو ماه كه فهمیدم چی شده ولی طرف هیچ جوره راضی نشد پول رو بهم پس بده. جالب اینه كه اداره ی بازرسی هم همیشه طرف مشتری رو نگه میداره. این شعار مزخرف رو هی به ما متذكر میشه كه " همیشه حق با مشتری است"
كی گفته همیشه حق با مشتری است ؟
حق با محق است. حق را عدالت تعیین میكند.
آهای مردم ، می دونید چقدر بخاطر چندرغاز حقوق باید منت این و اون رو بكشیم كه برامون منابع بیارن. هی یه لیست دست بگیر آخر ماه زنگ بزن منت طرف رو بكش كه دوزار ده شاهی واسه آخر ماه بریزه به حسابت. پس فردا بخاطر همین تلفنی كه بهش زدی و همین پولی كه به حساب خودش ( توجه كنید ، به حساب خودش !!!!!! ) ریخته هزار جور توقع غیر قانونی و غیر شرعی از آدم دارن.
رضا
-
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
مدیرعامل وهمكاران مدیر شعب درتمامی استانهاخوردن ودودش به چشم بدبخت كارمند
میره پس چراسازمان بازرسی حسابرسی نمی كنه
چراهمه مدیرشعب استانها هیچ تغییری نكرد
وفقط این كارمندها تقاص پس میدن
كارمندبانك
-
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
برای اینكه مدیرشعب استانها وابستگی جناحی دارند.
مهران
-
۲۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
چرا نظر منو نمی ذاری اخه؟!؟!!!
Mostafa aeini
-
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام.حقوق ما كارمند بانكها رو مثل بقیه ادارات شامل شركتهای نفت وگاز یا مخابرات و یا دادگستریها و ...بدهند و یا ساعت كاریمون مثل آموزش و پرورشیها بشه سه ماه مفید در طول سال و مرخصیهای قانونی مون رو بدهند وام پیشكش خودشون
محسن یك معلم
-
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
اگه واقعا فكر می كنید ، ساعت مفید آموزش و پرورشی ها واقعا سه ماه مفید هست، اصلا فرزند خودتون رو نفرستید مدرسه، براش معلم خصوصی بگیرید، قوانینی هست كه بشه دانش آموز تو مدرسه حضور نداشته باشه اما موقع امتحانات ترم بیاد امتحان بده
مجید
-
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
برف میاد مدارس تعطیله. بارون میاد مدارس تعطیله. كنفرانس بین المللی میشه مدارس تعطیله. توی شهرهای مذهبی مثل قم و مشهد توی مناسبت های خاص مدارس تعطیله. آلودگی هوا میشه مدارس تعطیله. هوا گرم میشه مدارس تعطیله. هوا سرد میشه مدارس تعطیله. از 20 اسفند تا 20 فروردین مدارس تعطیله. پنجشنبه ها مدارس تعطیله. از خرداد تا مهر مدارس تعطیله. دوست عزیز ، اگه انصاف داری خودت تقویم رو دست بگیر و بشین حساب كن ببین بیشتر از 93 روز كاری به صورت مفید كار میكنی. حساب كن و جواب بده.
بانكدار 4
-
۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
ای معلم عزیز من فرزندم را با معلم خصوصی اموزش بدهم اولا زیادی خوش به حال شما میشود دوما پولش رو ندارم مثل شما سوما اگر هم پولش باشه باید به امثال شما بدهم .پس شما از بیت المال حقوق میگیری و تدریس آزاد میكنی از وقت مدرسه میزنی و تدریس درست انجام نمیدی كه به درس ازادت برسی اما در اخر بنده بابت هر هزار تومان تحت هرعنوانی كه میگیرم 20 درصدش را به عنوان مالیات از اون كم میكنند پس مالیات میدهم تا حقوق تو برقرار باشد تا به فرزندان این مملكت درس بدهی . یه فكری پیش خودت كن ببین واقعا در كلاس انچه كه وظیفه شماست انجام میدهی یا همچنان به دنبال تدریس خصوصی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟
كارمند بدبخت بانك
-
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
شما چه میدونید كسر صندوق چیه؟چه می دونید اسكناس جعلی و چك دستكاری شده و سرقت و هزار تا مشكلات دیگه.نه تو عزاهامون هستیم نه تو جشنامون.باور كنید من دوست دارم اگه كار باشه از بانك بیام بیرون برم یه جایی دیگه.تو این ،۵ سال به اندازه تمام عمرم پیر شدم.ایكاش من هم یك معلم بودم.
ناصر
-
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
دوستان بانكی طوری از سطح سواد وساعت كاری خودشون صحبت میكنن كه انگار بقیه این ملت هم بیسوادند هم تا ظهر همه خوابن وشماها میرید سر كار خیلی ها هستند بعداز 30سال كاركردن وبازنشستگی دوباره سراغ كار میرند واسه چی واسه اینه كه تامین نیستند شما اگر تا ساعت 4هستی بانك اضافه كارشو میگیری تابستان زمستون سهمیه مسافرت مشهد شمال دارید بن خواربار دارید هزینه دنذانپزشكی آنچنانی روز پدر روز زن و وووو.....بعد عده ای از جوانان شایسته كه كم هم نیستند در مملكت هم سطح تحصیلات شما 8ماه است حقوق چندر غاز نگرفتند ؟؟؟؟مسئولین بدانند ایران نیاز به صندوق صدقات ندارد نیاز به عدالت دارد
Mohsen Esmaeili
-
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
سلام به نظر جنابعالی حالا كه جوانها بیكارند مشكل بانك و كارمند بانك هست؟ آیا سفر مشهد یا شمال فقط مخصوص بانك هست ؟ اداره های دیگه ندارند؟ راستی چرا به حقوق شركت نفت یا اداره دارایی یا مخابرات یا تامین اجتماعی گیر نمیدین؟ آیا آنها به اندازه یك كارمند بانك ساعت كاری مفید دارند. من به عنوان كارمند بانك یك ریال وام و مزایا نمیخوام فقط حقوقم بر اساس راندمان كاری بقیه اداره جات باشه
موسی
-
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام من دوتا داداشم تو ارگانهای دیگر خدمت كردن و من تو بانكه خودشون شاید هزاران بار گفتند كه یك سوم من كار نكردن بله آن معلمی كه هنوز خانه نداره یا آن كارمندی كه خودشو و مدركشو به رخ میكشه بیاد یك ماه یا تحویلدار بانك یا كارمند اعتبارات بانك بشینه ببینه چه خبره از ساعت 8 تا 1 بعداظهر توی اداره بازی كردن خبری نیست یا آن برادر دبیر كه سالی كمتراز 4 ماه سر كار نمیره خودشون را اصلا با یك كارمند بانك مقایسه نكن كه هیچ حتی خودشون را باهم در یك رنج كارمندی نیارن كه اصلا قابل صحبت نیست چه برسه مقایسه من سال قبل 9 روز مرخصی رفتم 6 روزش باطل شده و امسال درخواست 10 روز مرخصی دادم با التماس 5 روز بهم دادن شما اگر این شرایط و فشار كاری زیاد را داشتید توقع داشتید نصف پول نفت كشور را به شما بدهند! !!! پس ما كاركنان قانعی هستیم كه فقط حقوق و رفاهیات كه قبلا داشتیم را میخوایم
محسن یك معلم
-
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
دوست عزیز فرزند شما كدوم مدرسه میره كه فقط 4 ماهه هست مدرسش ؟ برام خیلی جالبه، كدوم مدرسه هست كه فقط معلم هاش 4ماه میرن ؟ تو تهران نمی دونم، اما ما تو شهرستان سال تحصیلی از مهر شروع میشه تا خرداد، تابستان ما دنبال تفریح و گردش نمیریم، بقیه معلم ها رو خبر ندارم، اما خود من الان سه سال بخاطر تغییر كتب درسی، مشغول مطالعه و مرور كتب هستم، تا به بچه هایی اندازه فرزند شما ، مطلبی رو یاد بدم، این 9 ماه تحصیلی هم تو كلاس ما جوك برامون تعریف نمی كنن، تو یك اتاق كوچیك كه اسمش رو گذاشتن كلاس به زور 20 جا میشن، 40 تا دانش آموز باید كنترل كنیم، 40 پسربچه از كلاس 7 تا 9، از یه طرف كلی انرژی از ساعت7.30 صبح تا 12.40 باید صرف كنیم كه اولا این 40 نفر مثل گل و بلبل كنار هم به آرومی بشینن، كه یه وقت صداشون بالا نره، دعوایی اتفاق نیافته كه بعدا برخی معلم نما ها زیرآب مارو نزنن، علاوه بر این كلی تمسخر یك دانش آموزان و بد وبیراه والدین باید تحمل كنیم، شما تحمل اینو داری یك بچه ای كوچیك كه 12 سال ازت كوچیك تره بیاد تو كلاست حرف زشت و فحش ناموسی به همكلاسیش بده و دم نزنی؟ چون اگه اخراجش كنی از كلاس، یه لشكر میان مدرسه جنگ و دعوا، اگه اخراجش نكنی فحش ناموسی برای دانش آموزای كلاس عادی میشه، كلاس از دستت در میره، از نظر شما معلم فردی هست كه درس نخونده شانسی شده معلم، بعد ساعت 7.30 میره تو كلاس، با بچه ها جوك می گه، بچه ها حرفش گوش می كنن در فضای كاملا آروم كارشون تمام میشه و میان خونه، دوست عزیز شما كارمندای بانك، چون وضع مادی خوبی دارید بچه هاتون یا غیر انتفاعی ثبت نام می كنید یا چون كارمند بانك هستید تو هر مدرسه ای حتی خارج از محدوده بچه هاتون تو بهترین مدارس كه همه چی توش آرومه ثبت نام می كنید، فكر می كنید كل مدارس كشور همه مثل مدرسه بچه شما تمیز و عالی هست، نه برادر من، یه سری به مدارس بچه های عادی بزنید، ببینید چه خبره
محمد جهاندیده
-
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
واقعا سختی كار بانكها به حدی هست كه دو بار در اوایل استخدام تا استعفا پیش رفتم اما پدرم مانع شدند . هنوزم حسرت یك مرخصی بدون منت و یك روز كار بدون استرس به دلم هست
رسول
-
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من یه كارمند تك تحویلدار تو شعبه ام كارمونم فقط تسهیلات قرض الحسنه به تمام قشر است طول روز وقت نمیكم برم دستشویی . یا یه لیوان چای یا صبحانه بخورم از 7 تا 3 بعدازظهر یك سره پشت كامپیوترم خونه هم كه میام اعصاب خوردكنی و سردرد و .. دارم حالا شما بیایین تسهیلات رو حذف كنید خودشم رقم مفیدی نمیدن كه آخرش پس میدیم
مهدی اكبری
-
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
من یك كارمند بانكم یعنی چه ؟
یعنی اینكه همیشه استرس دارم ، از مشتریانم كه كمال امانت داری را برایشان انجام میدهم فحش میخورم ،مرخصی ندارم حتی برای مراسم تدفین عزیزانم، خانه هم به فكر كارمم، چشمها و سیستم گوارشی و كلیه و حتی مفاصلم را وقف كارم كرده ام ، میدانم بعد بازنشستگی امیدی و توانی به زندگی ندارم ، لطفا مرا بجای دیگری تنبیه نكنید ، در اخر خواسته ام اینست
حقوق برابر شرایط برابر
كارمندبانك
-
۲۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
300روزمرخصی استحقاقی ذخیره شده دارم.2سال پیش تحت عمل جراحی بخاطرسنگ كلیه قرارگرفتم باوجوداینكه یك هفته مرخصی استعلاجی ازطرف پزشك معالج صادرشده بود روز سوم بعدازعمل جراحی رئیس شعبه بامن تماس گرفت وگفت كه بایدهرچه زودتربه سركاربرگردم.
مسعود
-
۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
با سلام فقط و فقط اینو می خوام بگم كه با دو تا لیسانس و ی فوق لیسانس 9 سال در عذابم تو بانك.
بیماری چربی قند كاهش سطح بینایی و خروج از اجتماع و فامیل بخاطر حجم بالای كار از دیگر دستاوردهای این سال ها بوده با حقوق نسبی یك میلیون وپانصد هزار تومان.
آیا شرط مردانگیست؟
بخاطر دزدی قشری خاص ما كارمندان خادم سیستم بانكی از كوچكترین حقمان محروم شویم؟
Mohsen Esmaeili
-
۲۱:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
سلام. اشكال نداره یك روز كسانی كه دارند به ما تهمت میزنند متوجه میشن كه این جارو جنجالها به خاطر سرپوش گذاشتن روی وامهایی هست كه آقازاده‌ها گرفتن و قصد بازگشت اون رو ندارند. مردم ایران ما وام و مزایا نمیخوایم حقوق ما رو مثل بقیه كاركنان افزایش بدن وام بخوره تو سرشون. من لیسانس با ده سال سابقه حقوقم یك میلیون و چهارصد هست
افشین محمدی
-
۲۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
باسلام من كارمند بانك هستم .میخواستم بگم كه بیشترین كارایی راادارات كارمندان بانك دارن ولی باحقوق پایین.من با18سال سابقه حقوقم یك ملیون پانصد هستش.
بازنشسته
-
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۷
۰
۰
جام جم این همه كامنت واست بس نبود از سختی كار كارمندان بانك اگر رسانه ای هستی كه برای رفع مشكل داری مطلبی رو عرضه میكنی این حرف ها رو این مشكلات رو به گوش مسئولین برسون و جواب مسئولین رو به ما كدوم از مسئولین حاظر هستن از حقوق حقه و قانونی خودشون به خاطر مردم بزنن به این فكر كردین كه الان از ما با این شرایط سخت و حقوق كم اینو میخوان مگر عقلمون كمه با این همه استرس با مزایای قطع شده واسه بانك كار كنیم این مساوی با مفت كار كردن پس لطفا من از تو جام جم میخوام حرف های مارو به گوش مسئولین مخصوصا نماینده های كه اخیرا ندانسته حرف هایی زده اند برسون و بدان ابروی این همه كارمند به خاطر یه مشت اطلاعات غلط یا نصفه یا از روی غرض خیلی ها رفته و در خطر است .ابرو مصداق حق الناس است و برگردن این افراد ابروی همه بانكی ها بازنشسته بانكی
مهدی
-
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
۰
۰
من كارمند شش ساله بانك هستم با حقوق یك میلیون و پانصد با هر كی هم هست كارم رو عوض میكنم ارزومه حقوق عالی كارمندای شهرداری و نفت و دادگستری و مالیات و .. رو بگیرم وام ما رو ندند ولی حقوق مثل شما ها رو به ما بدند حقوق های سنگینی كه شما میگیرید در بانك خبری نیست استرسی كه بانك داره هیچ شغلی در ایران نداره كار مفیدی كه بانك داره هیچ شغلی نداره بیشترین زمان كاری روزهای عید و جمعه و الودگی هوا كه شما مردم ایران توی خواب ناز هستید ما ادم نیستیم و اب شش داریم سر كاریم
كارمند
-
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
۰
۰
منم دلم میخواد این حرفای ما به گوش مسئولین برسه مگه ما جز مردم نیسیم صد هزارتا كارمند بانك داریم همراه با خانواده هامون حداقل سیصد هزار نفر هسیم ما هم مردم هسیم من یكی از همكارام میشناختم كه به دلیل عدم تعهد وام مسكنش كه صد میلیون بیشتر نیس و خونه تو رهن هست و هزار كار اداری دیگه تو رندگیش مشكل پیش امد و حتی زندگیش در حال از هم پاشیدن بود و هس چرا ناجوانمردانه راجع به ماها قضاوت میشه
محمد
-
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
۰
۰
سلام من یك كارمند بانكم با مدرك فوق لیسانس و حقوق یك و نیم میلیون تومن و با مزایای بسیار زیاد وام مسكن كه تا 18 میلیون 7 در صد و مابقی 16 درصد وام خودرو 16 درصد و فقط وام ضروری داشتیم كه هر دو سال 10 تا 12 میلیون بهمون میدادند تا چاله چوله زندگیمون را پر كنیم كه همه اینها هم كنسل شد .حالا به خدا ما این وامها را نمیخواهیم فقط باعث بدهكاری ما میشه و تا ریال آخر هم پس میگیرند تو را به خدا مسئولین حقوق ما را همطراز با شركت نفت كه نه قضات هم كه نه لااقل همطراز با مخابرات قرار دهند كه افرادی با سابقه اینجانب در شركت مخابرات حقوق 4 تا 5 میلیونی دارند علاوه بر حق تخصص حق بهره وری كه هر سه ماه یكبار بهشون میدند و با این كار واصلاح حقوقمون تمام وامهای ما را تسویه كنند .
فكری هم بحال ما كنند كه باید از ساعت 7 تا 4 بعدازظهر یك كله كار كنیم و حتی اگر بچه ات تصادف كرده باشد باید اخوی را بفرستی سر بچه كه بانك شلوغ است من خودم چند روزه به بچه هام قول مسافرت دادم ولی با توجه به شلوغی شعبه اصلن خجالت كشیدم مرخصی را مطرح كنم آیا آقایون كارمندای دیگه هم چنین وضعیتی دارند تورا بخدا به داد كارمندان بانك علی الخصوص تحویلداران برسید.
عاجزانه خواهشمندم درد و دل بنده را به گوش مسئولین برسانید شاید كمی به فكر این شغل لعنتی بیفتند و شاید شرایط بهتر بشود
مجید
-
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
من به عنوان كارمند بانك با سابقه 23سال بدنبال شغل دوم هستم و ازین به بعد به شغل بانكی خودم به عنوان شغل دوم و بی اهمیت نگاه خواهم كرد مطمئن باشید فشارش رو جامعه خواهد دید نه مسئولین
زیبا
-
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
اگر این كارها رو كه گفتی بكنی پیشرفت میكنی و میشی رییس بانك. نظام بانكی دنبال افرادی مثل تو میگرده من تعجب میكنم كه تا حالا كشفت نكردن
عین اله باقرزاده
-
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
تو رو خدا تهدید نكن چون اگه تو خوب كار نكنی ما مردم خیلی ضرر میكنیم؟؟؟؟؟/>>
مجید یعقوبی
-
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
سلام. من مسئول اعتبارات (وام) یك شعبه هستم. اینجا كارمندهای زیادی برای گرفتن وام و ضمانت حاضر می شوند. من 13 سال سابقه دارم. با معدل 19.14 كارشناسی. مدرك كارشناسی ام رو توی هفت ترم گرفتم در حالی كه 6 ترم از این هفت ترم رو بهترین دانشجوی دانشگاه خودم بودم. حالا هم دانشجوی نمونه در دوره ی كارشناسی ارشد رشته ی هوش مصنوعی یكی از دانشگاه های مطرح تهران هستم. با 13 سال سابقه حقوقم به 1 میلیون و 500 هزار تومن نمی رسد. هیچ وقت یادم نمی رود چند وقت پیش یك كارمند ساده دانشگاه برای ضمانت آمده بود. خالص دریافتی اش با سابقه ی كمتر از 5 سال بیشتر از 2.5 میلیون تومان بود.
برادری كه ما را با اساتید دانشگاه مقایسه می كند بد نیست گذری به سوابق تدریس و استادها بیندازد. ما اكثرا تحصیل كرده و دانشگاه دیده هستیم. دانشگاه سابق من بارها به بنده پیشنهاد تدریس داد ولی بدلیل گرفتاری و مشغله ی بسیار بسیار زیاد كه از طرف بانك برایم موجود هست هیچگاه موفق به پذیرش این درخواست ها نشدم. این در حالی بود كه من در زمینه ی برنامه نویسی كامپیوتر بارها و بارها برای دانشجویان دوره های آموزش برگزار كردم و بارها الگوریتم های پیچیده ی كامپیوتری را كه در دوره های ارشد و دكتری به دانشجویان تدریس می شوند را در دوران كارشناسی پیاده سازی و بهینه كردم. بنظرتون من قابلیت تدریس ندارم ؟
به نظر شما بنده كه با این كار سخت و طاقت فرسا باز می توانم شب ها تا صبح درس بخوانم و پروژه پیاده سازی كنم و دانشجوی ممتاز دانشگاه باشم باید از یك فرد عادی (از نظر تلاش و اشتیاق و علم و مسئولیت پذیری )در یك اداره ی دیگر كمتر باشم ؟
خوشبختانه شغل ما به گونه ایست كه با اقشار مختلف جامعه مراوده داریم. ما امانت دار و رازدار مردم هستیم و بزرگترین گنج ما تجربیاتیست كه از زندگی مالی مردم بدست می آوریم.
كارمندهای بانك اگر از سطح بالاتر از متوسطی در زندگی برخوردار هستند ( كه من این را قبول ندارم) بخاطر این است كه از تجربیات مشتریان موفق خودشان برای سرمایه گذاری و تصمیم گیری های خطیر استفاده می كنند. كسی حق ندارد این قشر را كه زیركی به خرج میدهند را زیر سوال ببرد. مگر كسی حق دارد به شما كه ازدواج موفق و با برنامه و با تدبیری داشته اید و قبل از ازدواج خوب تحقیق كرده اید و از مشاوران خوب و فهمیده ای بهره مند شده اید را زیر سوال ببرد و شما را به چیزی متهم كند ؟
در بین كارمندان بانك هم كسانی هستند كه بی تدبیری كرده اند و شكست هایی خورده اند. كسانی هستند كه یك زندگی كاملا عادی دارند. با بیست سی سال سابقه همچنان اجاره نشین هستند و یك خودروی ساده ده پانزده میلیونی زیر پا دارند و ... چرا كسی آنها را نمی بیند.
یك سوال مهم دیگر اینكه خانه های تك تك ما (یا پدرهای ما ) بخاطر 60 میلیون تومان وام مسكن در رهن رفت. وامی كه 12 میلیون تومان آن را با نرخ 7 درصد و مابقی را با نرخ 12 درصد به ما دادند. این در حالیست كه تقریبا تمامی مردم ایران وام های 4 درصدی مسكن مهر را گرفتند و حالا هم كه تا 120 میلیون تومان وام 8 درصدی می گیرند.ولی ما دیگر سندی نداشتیم كه بتوانیم این وام ها را بگیریم. و این 60 میلیون تومان در یك كلان شهر حتی پول رهن یك خانه نمیشد.
من به شخصه واقعا راضی هستم خانه ی پدری ام را از رهن بانك خودم بیرون بیاورم به شرطی كه سریعا وام 120 میلیونی بانك مسكن را به من بدهند. باز آن را میشود به زخمی زد.
كارمند بانك مسكن
-
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
ما هم در پی انتشار مزایای شغلی و وام های ارگانها و از جمله مجلسی ها هستیم. مردم خواهند فهمید كه وام بلاعوض و حقوق بیت المال را چه كسانی پایمال میكنند بانكی ها كه از سود خود بنگاه دارن به كارمندا حقوق و مزایا و وام میدن و دولت تازه از بانكها مرتب در حال قرض گرفتن هست بودجه ای به ما داده نمیشه كه جز بیت المال باشه
كارمند بانك
-
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
باسلام و احترام خدمت خوانندگان محترم جام جم
من یكی از هزاران كارمند بانك هستم و میخوام درد دلی بكنم با هموطنام
1- طبق قانون ما كارمندای بانك باید سالی 21روز از 30 روز مزخصی مون رو استفاده بكنیم و الا بقیه اون میسوزه و فقط 9 روز ذخیره میشه در حالیكه تو استان ما همكاران حداكثر 5 تا 10 روز استفاده میكنند و لذا كارمون قابل مقایسه با كارمندایی كه در سال حدقل 4 ماه تعطیلی دارن نیست.
2- شغل ما پر استرس و پر مسئولیته كارمند شهرداری و مخابرات و اموزش و پرورش و ... اگر هم اشتباه كنن فوقش یه درج در پرونده و تموم در حالیكه با یك اشتباه همكارای من زندگیشون به باد میره و تاوان اشتباه رو كارمند بانك از جیب مبارك پرداخت میكنه . حالا به این موضوع انواع خطرات اخلاقی و پیشنهادات بیشرمانه و رشوه ها رو هم اضافه كنید
3-ساعت كاری ما بسیار طاقت فرسا و كارمون هم سنگینه و هیچ كارمندی حتی نصف كارمندای بانك كار رو سرش نیست و هیچ ارباب رجوعی هم به اندازه مشتری بانك طلبكار نیست .خودتون دیدید كه حتی به چایی خوردن همكارای ما هم اعتراض میشه در حالیكه مثلا تو شهرداری طرف هركاری بكنه كسی جرات اعتراض نداره و اگر بگه برو دوماه بعد بیا هیچ كاری نمیشه كرد.
4-كمتر كارمندی بیست و چهار ساعته در اختیار سازمانش هست ما كه در ستاد بانك كار میكنیم شده حتی ساعت 8 شب بهمون زنگ زدن و گفتن برای موضوع خاصی برگردیم اداره كه بابت این موضوع هیچ اضافه پرداختی نداریم حتی اضافه كارای بیشتر از 60ساعت ما سوخت میشه و كسی هم جوابگو نیست از یه طرف میگن باید بمونید كار زیاده و از یه طرف هم كه ...
5-حقوق مستمر ما در مقایسه با دیگر سازمانها به مراتب كمتره خود من با 15 سال سابقه و مدرك لیسانس مهندسی كامپیوتر و فوق لیسانس مدیریت صنعتی در مقایسه یا یك همخدمتی خودم در سایر ارگانها شاید حد اكثر نصف اون حقوق میگیرم كاش ما هم هفته ای بجای 54 ساعت كار 18 ساعت تدریس بدون دغدغه و ثابت و بدون تحقیق و مطالعه داشتیم و بقیه وقتمون رو تو اموزشگاهها و ... كار میكردیم و چند برابر حقوق در آمد داشتیم و یا مثل شهرداری حقوق و مزایای انچنانی و معافیت های ...
محمدرضا كشتكار
-
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
كانال زیر در تلگرام برای اعلام اعتراض كامندان زحمت كش شبكه ی بانكی ج.ا.ا به هجمه های برنامه ریزی شده علیه خودشان ایجاد و راه اندازی شده است. در این كانال هیچ مطلبی ارائه نمیشود و عضویت شما در آن صرفا به نشانه ی اعتراض به وضعیت نابه سامان رخدادهای اخیر است.
عضو شوید تا محاكم عدالت خواه انصاف را آنچنان كه باید برقرار كنند .

https//web.telegram.org/
@iamabanker

telegram.me/imabanker
سلامتی
-
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
ممنون آقای كشتكار ، ایده ی عالی بود. منم عضو شدم و همكارانم رو دعوت كردم. @imabanker
متین
-
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
چرا نظرم را پخش نمیكنی؟
كشتكار
-
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
دوستان اصلاح میكنم. @imabanker
علی
-
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
نماینده های مجلس خوب خود شیرینی میكنن پیش مردم وقتی مردم از مزایای كه از بیت المال و بودجه در اختیارتون گذاشته میشه خبردار بشن اونوقته كه باید جوابگو باشین خوبه ما نون كار بازاریابی خودمون واسه بانك رو میخوریم نه نون بودجه دولتی
متین
-
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
چرا نظرم را پخش نمیكنی؟ شاید شما هم تو بانك استخدام شدی
جانبازو بازنشسته
-
۲۲:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
جام جم داری كم لطفی می كنی مدتی است كه نظرات بنده را منتشر نمی كنی
عدالت كو؟
-
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۰
۰
۰
سالهاست كارمندان بانك به حق خواستار تصویب كار بانك به خصوص پشت باجه به عنوان مشاغل سخت و زیان آور شده اند. اما معلوم نیست چرا هیچ مسئولی خود را در قبال این قشر زحمتكش مسئول نمی داند و هیچ سندیكا و حامی ای ندارند. (بیشتر) مدیران هم فقط به فكر خود و جایگاهشان هستند و در هیچ نشست و تریبون خارج از بانكی مسائل و خواسته های به حق كارمندان شریف بانك را مطرح نمی كنند.
علی
-
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۱
۰
۰
با سلام
چندتا سوال از هموطنان عزیزی كه نوك پیكان حملاتشون رو به طرف كارمندان بانك ها نشانه رفته اند میپرسم نه دفاعی دارم نه حرف دیگری
كدوم كارمندیه كه صبح كه از خواب بیدار میشه و میخواد بیاد سر كار نمیدونه چه ساعتی برمیگرده خونه
كدوم كارمندیه كه از صبح تا هر وقت كه محل كارشو ترك میكنه با استرس و دلهره ورود سارق مسلح و دزد و كف زن و كلاهبردار و جاعل و متقلب و .... كارشو به پایان میبره و نمیدونه سالم به خونه برمیگرده یا نه
كدوم كارمندیه كه وقتی میشینه پشت میزش بعضی اوقات حتی نمیتونه دستشویی بره
كدوم كارمندیه كه آخر وقت تا یك ریال حسابش نخونه حق خونه رفتن نداره
كدوم كارمندیه كه شب عید كه همه در كنار خانواده شون به خوشی و خوشحالی منتظر سال تحویل هستن تا نیمه های شب سر كار میمونه و حتی تعطیلات نوروز هم باید كشیك توی شعبه باشه و یا گوش به زنگ باشه كه شما دوست عزیز در ایام تعطیلات در مسافرت و كتار خانواده گرفتار بی پولی نشی
كدوم كارمندیه كه در طول سال حتی نمیتونه یه مرخصی درست و حسابی بره و نصف مرخصی هاش سوخت میشه
كدوم كارمندیه كه حتی از آسمون سنگ بباره باید سر كارش باشه
كدوم كارمندیه كه وقتی میروید سر وقتش اگه كارتون ۱۰ دقیقه كم و زیاد بشه و تاخیر ایجاد بشه آماج ناسزا و بد و بیراه قرار میگیره و به هر جایی شكایتش رو میكنید ولی بازم باید با لبخند بگوید حق با مشتری است
هموطن عزیز كه افتادی به جون همسایه و هم شهری و خویشاوند و هم وطنت میدونستی كارمند بانك اگه اضافه كاری هم بمونه فقط به اندازه بودجه ای كه تخصیص داده شده بهش اضافه كاری میدن. میدونستی هر مشكلی كه براش پیش بیاد و چك جعلی تو رو پاس كنه پول زیادی بهت بده كه بعضی وقتا كسی برنمیگردونه و .... هیچكس ازش حمایت نمیكنه و باید از جیبش جبران كنه .میدونستی اگه شعبه شو سرقت كنن اول از همه اونه كه باید بره جواب پس بده. میدونستی خیلی از این بیچاره ها تولد بچه هاشون رو ندیدن .میدونستی خیلی از اینا تو مراسم غم و شادی خیلی از عزیزانشون نتونستن شركت كنن. میدونستی خیلی از این چپاول گران حق تو مورد تنفر فرزندان و همسرانشون هستن چون هیچوقت نتونستن توقعات معمولی اونا رو برآورده كنن. میدونستی .... نه مهم نیست میدونم كه نمیدونستی وگرنه اینچنین برای این هموطنت شمشیر رو از رو نمی بستی
راستی عزیزان 250 میلیون تسهیلات با سود 10 درصد قراره در طول 30 سال خدمت یه كارمند بانك پرداخت بشه نه یه جا به حسابش واریز كنن شاید اینو هم نمیدونستی ....
برادر و خواهر من به حرفات دقت كن به قضاوت هات دقیق باش حق الناس گریبانت رو نگیره ببین حق و حقوقت رو كجا دارن پایمال مبكنن
. یاد یه ضرب المثل خیلی قدیمی بخیر همتون میدونید ...تفرقه بنداز و ..... دوست عزیز اگه حرفی میزنی آگاهانه بزن اگه قضاوتی میكنی انصاف داشته باش
با كفش های من راه برو بعد راه رفتنم رو قضاوت كن
ناشناس
-
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
دوست عزیزی كه در مورد سه تا خونه خیلی زود یك طرفه قضاوت می كنی خودت 4تا 5ماه استراحت و تعطیلی خودت را در نظر نمی گیری تمام جوانب یك شغل را در نظر بگیر وزود قضاوت نكن
ناشناس
-
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
من یك كارمند بانك هستم خواهشا كاركنان بانكها را با هیچ یك از كاركنان دولتی مقایسه نكنید چون واقعاً بانك یك جای پر مشغله ای است یا هرجور مشتری باهرجور فرهنگی روبرو است دم عید تا ساعت 10 شب كار كن روز عید در بانك كار كن از هر مشتری هر نوع فحش وتوهین روبرو هستی برای یك روز مرخصی باید هزار جور بهانه بیاری و غیره
نفت
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
برادر من اگه شما شب عید تا 10 شب كار میكنی ما در تمام طول سال آماده بكار هستیم و هر وقت تماس بگیرند باید در محل كار حاضر شویم تازه اینا جدای خطرات جانی و استرس های ناشی از كار تو مناطق عملیاتی هست
میثم
-
۱۱:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
چرا بذار برات با كارمندای یه جا مقایسه كنم. من جد و آبادم نظامی بودن. دم عید تا ساعت 10 شب سر كار بودین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ من یادم نمیاد پدرم و برادرم كه نظامی بودن سر سفره هفت سین باهامون باشن. تصویری از عید و تعطیلات تو ذهنم ندارم. اصلا نمیدونم 13 به در چیه!! و هزار چیز دیگه كه همه میدونن ، روز تعطیلی بقیه اوج كار اونا هست. درباره فحش و توهین باشه كه بهترین صفتی كه درباره پلیس این كشور به كار میره ... هست.... و چند بار درگیری با اشرار داشتین و چند بار تهدید به مرگ شدین؟؟ چند بار رفتین ماهانه به خونه بر نگشتین؟؟ اصلا چند تا همكار دارین كشته شده باشه؟؟ هنوز هم شغل شما قابل مقایسه نیست با بقیه؟؟ ضمنا حقوق پدرم با 30 سال كار 1300 هست و داداشم زیر این مبلغ. . كسی منكر سخت بودن كار بانك نیست. ولی اگر قرار باشه بر اساس سختی حقوق و مزایا بدن كارمندای بانك ..............
امین
-
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
اقا میثم كه از خانواده محترم نظامی هستید.كسی منكر زحمات نظامی های عزیز نیست.ولی نبودن انها در شهر خود بابت حق ماموریتیه كه میگیرند بابت 30%اضافه پرداختی لشگری ها نسبت به كاركنان كشوریه می باشد.
بانكدار
-
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۳
۰
۰
در پاسخ به معلم عزیزی كه گفتند كارمندان بانك فرزندانشان رابه مدارس غیر انتفاعی می فرستند .برادر عزیز مسلما این موضوع به نفع شماست و به ضرر تمامی كسانی كه هزینه تحصیلی كه قراراست رایگان باشد را از پس انداز خودشون پرداخت می كننن .در ضمن اكثر سازمانها تسهیلات رفاهی و مسكن رو برای كارمندان خودشون دارند حتی نمایندگان مجلس !تاكنون حتی یك ریال از تسهیلاتی كه كارمندان بانك اخذ كردند سوخت نشده بانك تا ریال آخر رو از حقوق و مزایای جنازه كارمند هم می گیره .متوسط عمر كارمند پس از بازنشستگی بیش از پنج سال نیست .اكثر پروژهای ملی بزرگ توسط بانكها اجرایی شده .یه كارمند بانك همزمان هم بازیاریاب . مشاور..... ودر نهایت شهروندی است كه حتی فرصت پرداختن به كارهای روزمره زندگی خودشو رو هم نداره ولی باید در محیط كار خوشرو باشه و لبخند بزنه، باید استرس بی پولی و پولدار شدن دیگران رو داشته باشه هیچ كس هم نیست كه ازش قدردانی كنه . اگه مشتری ازش شكایت كنه حق همیشه با مشتریه . افكار عمومی . رسانه ها تصویر نامطلوبی رو از كارمند بانك ارائه می دهند .
مرده بلا زنده بلا
-
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
به نظرم تنها جایی كه بیشترین كار مفید انجام میشه در بانكهاست وانقدر مشغله دارند كه مثل حضرات مجلسی ازبیكاری توسر هم نزنن ازقدیم گفتن گنه كرد در بلخ اهنگری به شوشتر زدند گردن مسگری. اگه روسا بردن وخوردن تقصیر كارمندا چیه كه ...
زینب .ك
-
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
كار در شعبات بانك طاقت فرسا است شكی در آن نیست ، ولی استرس كاری در خیلی از سازمانها و وزارتخانه ها وجود دارد مانند بیمارستانها و درمانگاهها ، مهد كودك ها و مدارس كه با جان انسانها روبرو هستیم و حتی در معادن ، بر روی اسكله های نفتی ، شركت های هوایی ، كادر پرواز و غیره.... ولی این دلیل نمی شود كه وام هایی را با كارمزد بسیار پایین و به سهولت و راحتی دریافت نمایند و بعد از بازنشستگی هر مقداری كه باقی ماند شامل بخشودگی شوند. این دور از عدالت است اینجانب در برنامه و بودجه كار می كنم و حقوق بالایی را نیز دریافت نمی كنم ولی حاضرم همین حقوق را بدهم و وام و تسهیلات كاركنان بانك را دریافت نمایم سه نفر از آشنایان را كه در بانك كار می كنند می شناسم كه با سابقه برابر با من هر كدام 2 یا 3 تا خانه خریده اند ولی من هنوز یك خانه 40 متری هم موفق نشدم كه فراهم نمایم.در ضمن با توجه به رویت فیش آن عزیزان مشاهده شده است كه حقوق خوبی هم دریافت می كنند ، فقط بانك با پرداخت اینگونه تسهیلات ، برای خود تعهد ایجاد كرده و برای كاركنان هم توقع شده است. متشكرم
كارمندبانك
-
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۶
بعدازبازنشستگی بدهی وام بخشوده نمیشه فقط درصورت فوت چون وام بیمه است توسط شركت بیمه مربوطه پرداخت میشه وبرای وراث بدهی حساب نمیشه.درموردآشناهاتون هم بگم"آنكه افزود برسیم و زرش یاخودش دزدبودیاپدرش"
بانكدار 4
-
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
با سلام .بنده یك كارمند بانك هستم با 20سال سابقه .یكی به من بگه كدام حقوق .؟؟؟؟اون معلمی كه به حقوق بانكی ها اعتراض دارد بیاید جایش را با من عوض كند.سه ماه تعطیلی تابستان كه خدارا شكر شده 4ماه و شما تعطیلید،15روز عیدرو كامل تعطیلید، هفته ای حداقل 2روز تعطیلید.تعطیلات عمومی را هم همچنین،روی هم از 12ماه راحت 6ماه رو در اختیار خودتان هستید.اما ما بانكی ها تعطیلات عید باید بیایم هوا شده سیبری باید بیاییم هوا آلوده ست ما میشیم تصفیه كننده هوا باید بیاییم نه تابستان داریم نه زمستان.
اما نكته بعدی، درهرسازمان و نهادی كاركنانشان جهت استفاده از مزایای انجا از امتیازاتی برخوردارند.مثلا همین معلمین،در هر مدرسه ای كه بخواهند بدون شهریه و یا با تخفیفات بالا فرزندانشان را ثبت نام میكنند.در اداره جهاد كشاورزی زمین با قیمت دولتی گرفتند در اداره برق به راحتی حق انشعاب میگیرندو القصه.حالا گیر دادید فقط به این چندرغاز وام ما كه این هم در اصل ما باز بهترین مشتری برای وام بانكها هستیم چون یك ریال از وام سوخت نمیشود و تا دینار آخرش را از ما میگیرند.
اما اصل ماجرا كجاست.آقایان با سفارشات بالایی ها میایند و وام های كلان را میگیرند با درصدحتی صفر و پس هم نمیدهند.این روزها از این قبیل وام ها را زیاد میشنوید خوب این چه ربطی به من كارمند دارد.بنده خدا7هزار میلیارد تومان بدهكاری بانكی دارد و راحت میچرخد و كیف میكند بعد مسئولین پرداختی های ما را قطع كردند چون باید چاله این وام ها را پر كنند.
در آخر ریسك كار كارمند بانك را هم در نظر بگیرید كه با كوچكترین اشتباهی باید زندگی اش را بفروشد و برای باقیمانده اش هم باید تشریف فرما شود پشت میله ها.بنده در طول خدمت 20ساله ام 70میلیون وام مسكن گرفتم كه قرض الحسنه نیست 30تا ضروری گرفتم با7درصدسود و8میلیون سال90خودرو گرفتم كه برای مشتری14%بود ولی با بنده پارتی بازی كردند و 15%وام دادند و هنوز هم دارم قسطش را میدهم.شما یك بازنشسته بانك پیدا كن كه اعصاب داشته باشدیعنی مشكل عصبی دیسك كمر ارتروز گردن وهزار كوفت و زهرمار دیگر نداشته باشد.یك روز امتحانی بیایید و پشت باجه بشینید ببینم تا آخر وقت اداری دوام می اورید.ونكته آخر همه میدانید كه اگر كاركرد بانكی ها رو از امار كار كل كم كنند سرانه كار مفید كشور میشود در حد كمتر از 10دقیقه.والسلام
معلم
-
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دوباره كه پاتونا كردید تو كفش این معلمهای بد بخت .شما اینقدر پول می گیرید كه 250میلیون شده چندرغاز من معلم حاضرم همه تعطیلات برم سر كار ولی مزایایی كه به شما میدن را به من بدهند .برو عمو مارا رنگ نكن ما خودمون رنگ كاریم
كارمند نفت
-
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
بنده با مدرك مهندسی برق و 12 سال سابقه در شركت نفت حاضرم شغل خود را با كارمند 23 سال سابقه كار كه با مدرك لیسانس حقوق ماهیانه یك و نیم میلیون میگیرد را عوض كنم. باشد كه ایشان از مزایا و حقوق اینجانب استفاده كافی نماید
و بنده هم از تسهیلات یكصد و شصت میلیونی خرید مسكن ایشان با سود كم و بازپرداخت بلند مدت استفاده كنم.
xx xxxx
-
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
بنده كارمند بانكم با 14سال سابقه كار و مدرك كارشناسی ارشد مدیریت به اون خدایی كه می پرستید همین الان حاضرم جامو با یك معلم مقطع ابتدائی عوض كنم ،روز نیست كه صد تا فحش به این تقدیرم ندم كه شدم كارمند بانك ،حالا مرد میخوام كه بیاد شرایطو برا جابجایی عوض كنه منم 6ماه بعنوان شرینی مجانی برا آموزش و پرورش كار می كنم و یه عمر دعا گو هستم
مارال
-
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
یا ما رو .... فرض كردی یا حالت خوب نیست
میرزای اراكی
-
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
ببین اینقدر از لحاظ مالی توپ شدن كه دیگه دنبال هیجان هستند
یونس
-
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
بخدا دوستمون راست میگه همسر من كارمند بانك صادراته سال گذشته شب عید بخاطر فشار زیاد كاری 2 میلیون تومان كم آورد كه مجبور شد كل حقوق و عیدی شو بده بره ، خوب یكی نیست بگه این همه فشار روی یك آدم حتما موجب اشتباه های سهوی میشه ولی كو حس مسئولیت مدیران ، فقط میگویند چشمت.... اشتباه نمیكردی حالا اول پول بانك را از جیب بده (یعنی همون روز تا پایان ساعت كاری ) حالا وای به روزی كه مثل همكار همسرم نتونه اشتباه رئیس رو كه به گردن نمیگیره یعنی 20 میلیون تومن رو از جیب بده، براحتی گفتن بیا بهت وام میدیم (28 درصد) بده به صندوق مبارك بانك بعد ظرف 3 ماه قسط هاتو پاس كن ، اینه عدالت دوستان برید استغفار كنید كه باید اون دنیا پاسخگو باشید. حالا كار ندارم به تعدادی از همین مدیران بالا دستی بانك كه زجرشو و استرسشو باید كارمند بیچاره بكشه و پاداش های میلیونی رو این مدیران ، بخدا اون دنیایی هم هست كه باید همه باید پاسخگو باشیم خدا به ما رحم كند
معلم
-
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
دقیقا آدرس خودتو بنویس مردونه عوض می كنم نمیخواد 6 ماه مفتی كار كنی بدون به 2 ماه هم نمیرسه كه خودت فرار میكنی
مازیار
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۴
۰
۰
بانكی های محترم یه امتیازی چه به حق چه ناحق بهتون دادن برید خدا رو شكر كنید چرا این همه جزع و فزع میكنید كه كارمون سخته و فقط ما كار میكنیم بقیه بیكارن و ... دست پیش رو گرفتید كه پس نمونید
رشید
-
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
عزیز برادرمشكل ما وام كارمندان بانك نیست.مشكل وامهایی هست كه افراد خاص با سفارشات خاص میگیرند و پس هم نمیدهند.مشكل شما هم این است كه اصل موضوع را گم كردی چسبیدی به فرعیات آن.كارمند بانك چه گناهی كرده كه باید مورد هجمه قرار بگیرد.كارمند جماعت در هر جایی كه باشه اخرش كارمنده .كارمند اینجا با جای دیگه خیلی تفاوت ندارندمگر عده ای كه پارتی دارند و از این زجر كارمندی استثنا هستند.پس مشكل جای دیگه هستش.انهایی كه اش رو با جاش بردن و ما داریم برای جای نمانده اش دعوا میكنیم.
سید محمد حسینی
-
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۵
۰
۰
باعرض سلام وادب خدمت همه ملت عزیز ایران
هدف قراردادن ابرو حیثیت اجتماعی ,شغلی و...فرزندانتان در تمام سنگرهای اقتصادی, فرهنگی,نظامی ورواج بی اعتمادی در بین اقشار جامعه یكی از توطئه های بزرگ دشمنان عزت وشرف
این ملت غیور است
هوشیار باشیم این توطئه ملت ما را درتمام سنگرها هدف گرفته
جان ومال مان فدای غیور مردان دفاع مقدس ومدافعان حریم ولایت واهلبیت (ع).
مسئول یكی از شعب بانك ملت
بی طرف
-
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
چقد وام گرفتی راستشو بگو
رامین
-
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
سلام
عزیزان بانكی عنوان می دارند سختی كار. قدر مسلم این است كه به هیچ عنوان شغلی را نمی توانیم پیدا كنید كه سختی كار نداشته باشد. هر چند سیستم بانكی ما بیمار است و در مواقعی كه باید به داد تولید برسد نفس تولید كننده را میگیرد ولی با این اوصاف بنده به هیچ عنوان با وام هایی كه به این قشر كارمند تعلق میگیرد مخالف نیستم و حلالشون باشد . اگر این موضوع بتواند كیفیت و كمیت این سیستم را از جهت خدمات دهی به مردم ارتقاء بخشد كجای آن ایراد دارد.؟!! بنده كارمند زندان هستم .
كاش روزی هم به سختی كار ما هم نیم نگاهی بشود.
موفق باشید
اهورا
-
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۷
۰
۰
با سلام ؛
بنظر بنده برای اینكه بفهمیم نقش كارمندان بانك و بانكها در جامعه و اقتصاد چقدره و چه اندازه می تونند موثر باشند ، میشه یه كاری كرد و اون اینه كه برای چند روز مثلا 6 روز بانكها را تعطیل كنند ، اگه مثل بعضی سازمانها و ادارات كه تعطیل باشند یا فعال هیچ تغییری در حال و احوال جامعه و اقتصاد و ... پیش نیومد ، پس كلا بانكها را تعطیل و همه كارمندای آنها را بیرون كنند و اگر اینجوری نبود و مشكلاتی پیش اومد اونوقته كه میفهمیم كه بانكها و كارمندانش مهم اند و نبودشان خطرناك و مشكل آفرین ، خب حالا كه كارمندان بانكها موثر بوده اند ، بایستی تأثیرگذاری و مهم بودن و كاركرد مفید و سختی شرایط كار و ... را مثل تمام كشورها و كارمندان آنها در تمام دنیا كه جزو كارمندان مهم و با امتیازات خاص درنظر گرفته میشوند ، حق حقوقشان تعیین گردد و نه بر اساس فشار افكار عمومی جامعه و جو سازی و شایعه سازی و نظرات غیر واقع بینانه و غرض ورزی جناحی علیه جناح دیگر و پایمال شدن حق وحقوق قشر عظیمی از كارمندان زحمت كش و با وجدان كه تمام تلاش خود را جهت انجام خدمت صادقانه صرف می كنند ، اگه هر فردی هم ادعا دارد كارمندان بانكها مفت خور و زیاده طلب و ... هستند ، فقط یكماه و صرفا یكماه بجای یكی از كارمندان بانكها خدمت كند و بعد به قضاوت بپردازد..
زینب.
-
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۸
۰
۰
با سلام در جواب دوستی كه فرموده بود نقش بانك ها تا حدی است كه فقط چند روزی بانك ها را تعطیل كنند و تاثیر آن را بر جامعه ببینند. اگر از این منظر نگاه كنیم می توان گفت چند ساعتی هم بیمارستانها و درمانگاهها را تعطیل كنیم! چند ساعتی هم ایستگاههای آتشنشانی را پلمپ كنیم! و غیره آیا می توان مجسم كرد چه اتفاقی در كل كشور رخ خواهد داد اگر اینگونه عمل نماییم ؟؟؟ نمی توان اینگونه قضاوت كرد شما كاركنان بانك با میل و علاقه شخصی خود به این كار وارد شده اید همانطور كه یك جراح متخصص قلب، یك معلم ،كارگر معدن و اسكله و آتشنشان شغل خود را انتخاب كرده اند. بنابراین منتی بر دیگر كاركنان نمی توانید داشته باشید و در چارچوب منطق و قوانین و بر اساس عدالت می بایست وام ها و حقوق دریافت كنید. اگر حقوق شما را آنگونه كه می فرمایید پایین است (كه نیست) ، بالا ببرند ولی وام ها را حذف كنند.آیا قبول می نمایید؟؟جواب آن پر واضح است مطمئنا قبول نمی كنید زیرا از خرید واحد مسكونی تان مانند دیگر اقشار باز می مانید. بنابراین كمی انصاف داشته باشد . در نهایت از تمامی كاركنان شریف بانك كه هموطنان ما هستند تشكر می نماییم.
كارمند بانك
-
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۲۹
۰
۰
سلام با تمام احترامی كه برای كاركنان محترم اموزش و پرورش قائل هستیم ولی واقعا واقعا واقعا بی انصافی است كارمندان محترم شغل خود را با كارمندان بانك مقایسه كنند با احتساب سه ماه تعطیلات تابستان -تعطیلات عید-پنجشنبه ها-برای دبیران محترم هفته ای سه روز كار در هفته -تعطیلات گرمی و سردی و........باز انتظار دارند تسهیلاتی مساوی با بقیه دریافت كنند این معنای عدالت است؟
رفیعی
-
۲۳:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
خانم زینب عزیز.درست است كه ما با اختیار خود وارد این شغل شده ایم كه البته مانند بسیاری از مردم با میل خود نبوده است. اما این انتخاب با شرایطی بوده كه تا كنون لنگ لنگان جریان داشته و حالا به یكباره قطع شده است.درحالی كه مخاطرات شغلی از جمله مواجه با كلاهبرداران و جاعلان كه امروز با وجود تكنولوژی بسیار هوشمندانه عمل می كنند نه تنها رقع نشده كه با توجه به شرایط موجود اقتصادی بیشتر هم شده است.حال خود قضاوت كنید آیا این عدالت است؟مطمئنا نمی توانید این را آنطور كه باید لمس كنید.چون هرگز كارمند بانك نبوده اید كه هر روز با صدها ارباب رجوع كه به واقع خود را "ارباب" می دانند با خلقیات و شرایط روحی مختلف كه در بسیاری از موارد عجول و متوقع هستند سرو كله بزنید و در پایان روز متوجه شوید چون باید كار مشتری ها را با سرعت هر چه تمام تر انجام می دادید حال اختلاف دارید . این اختلاف اگر منجر به كشیده شدن پای كارمند بانك به بازرسی و دادگاه نشود حتما ضرر مالی او را در پی خواهد داشت و این قصه سر دراز دارد...
معلم
-
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
آقای كارمند بانك آواز دهل از دورشنیدن خوش است .چطور است كه فقط شما تعطیلات را می بینید و سختیهای كار معلمان را نمی بینی؟
خوبه ما هم بگیم كارمندای بانك همش چایی می خورند و از زیركاردرمیرن. سختی كار معلم 10برابر كار كارمند بانكه. من شرط میبندم ببرمت توی یك كلاس 40نفره نتونی 5 دقیقه ساكتشون كنی چه برسه به اینكه بخوای تدریس كنی .عزیزكارمند بانك یادت باشه كه خودت هم دست پرورده همون معلمهایی یه وقت فراموشت نشه
مهدی
-
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
من كه هیچ وقت نمی‌خواهم یك كارمند بانك باشم برای اینكه كارشان خیلی سخت هست و به نظر من اگر امتیازی هم به انها داده شده چیز زیادی نیست و نباید یكطرفه قضاوت كرد. همین كه این همه پول جلوی چشم آنها جابجا میشود این خود یك انگیزه وسوسه هست كه این بنده خداها همیشه با آن روبرو هستند. حالا اگر به آنها امتیازی بدهند این خود باعث میشود كه بانك همیشه سالم بماند و منافع مردم حفظ شود.
یك بانكی
-
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۰
۰
۰
خوب بود این آتش عدالت فقط برای بانك ها نبود و در همه دستگاه های از ما بهتران نظیر برق اب ثبت اسناد دادگستری و .... هم صدای عدالت به گوش می خورد. بارها فیش های حقوقی ادارات دیگر را با بانكهای دولتی مقایسه كرده و چیزی جز حسرت برایمان نمانده است پس افسار اسب عدالت را لطفابه سمت همه ی سازمان ها حركت دهید.
موسی
-
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
اصلا كار یك كارمند بانك با یك اموزش وپرورشی قابل قیاس نیست
لطفا دقیق بررسی نمایید.
برادر بنده معلم میباشد درایام تابستان یعنی از ابتدای خرداد بیكار تا اویل مهر (هیچ حسادتی هم نیست )وهر روز صبح ورزش وپیاده روی هم دارد حالا من بدبخت هرروز سركاروتازه یك ایامی مرخصی استحقاقی بنده نیز كنسل میشه ایا این خودش یك برتری نیست كه حقوق و مزایا بیشتر باشد ممنونم
حامد
-
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۴
عیبی نداره ولی بیان تعطیلات چندین ماهه معلما رو هم كم كنند كه هم میخورند هم حقوق میگیرند هیچ شغلی مثل معلمی ایران نیستش كه تو خونه بخوابند و حقوق بگیرتد اگه واقعا دنبال عدالتین بیایین حقوق زیادی كه به معلما میدن رو كم كنید فقط دهن باز كردین گیر بدین به بانكیها
عارف صادقی
-
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۳۱
۰
۰
تا كی میخواهید بكوبید بالاخره خدا شما و امثالهم را خواهد كوبید.
میترا
-
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۸
۰
۰
لطفا در مورد وام مسكن قرض الحسنه و وام اشتغال قرض الحسنه و وام های بلا عوض كه به هریك از اعضای خانواده شهدا پرداخت میشود هم اطلاع رسانی نمایید
كارگر بیكار
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۹
۰
۰
400 هزار كارمند بانك هركدام میانگین 300 میلیون وام 4 تا 10 درصد گرفتن كه هر سال هم اضافه میشه.--.جمعش میشه 120هزار میلیارد تومن نقدینگی كه گرفتن..---.. ببین چقدر میشه اشتغال ایجاد كرد.چندتا بیمارستان و درمانگاه در روستاها ساخت...چنتا واحد تولیدی و كشاورزی ساخت..--..چقدر میشه ازدواج و مسكن راه انداخت..درود بر وزیر اقتصاد..

نیازمندی ها