نماینده فلسطین در سازمان ملل از مجامع جهانی خواست تا برای واداشتن رژیم صهیونیستی به متوقف کردن تجاوزات این رژیم علیه ملت فلسطین و فعالیت‌های شهرک‌سازی در سراسر سرزمین‌های اشغالی از جمله قدس دست به اقدامات شجاعانه بزنند.
کد خبر: ۹۴۱۹۳۲

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، ریاض منصور طی نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل نوشت: هر روز که می‌گذرد، اسرائیل به شهرک‌سازی و تخریب خانه‌های فلسطینیان شدت می‌بخشد که این مسأله تصویرگر تصمیم اسرائیل برای تثبیت اشغالگری در فلسطین و ساخت و توسعه شهرک‌های یهودی است. در این نامه آمده است؛ شهرک‌سازی در کرانه باختری و قدس اشغالی نقض قوانین بین‌المللی است. وی اظهار کرد: اسرائیل سی و یکم ماه اوت گذشته با ساخت 460 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری از جمله قدس شرقی موافقت کرد.

ریاض منصور ادامه داد، رژیم صهیونیستی بی‌وقفه به تخریب خانه‌های فلسطینی ادامه می‌دهد که این امر به مثابه نقض قوانین بین‌المللی و کنوانسیون‌های ژنو است.

نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل تصریح کرد، به‌رغم اجماع بین‌المللی در مورد مشروعیت نداشتن شهرک‌های یهودی، هیچ اقدامی برای پایان شهرک‌سازی اتخاذ نشده و همین مسأله اسرائیل را به ساخت واحدهای مسکونی بیشتر تشویق می‌کند.

اشغال اراضی فلسطینی از سوی یهودیان مهاجر در حالی است که جان شهروندان فلسطینی نیز از این تجاوزات در امان نیست. در حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به اردوگاه آوارگان شعفاط در بیت‌المقدس یک جوان فلسطینی به شهادت رسید.

بنا به گزارش شبکه تلویزیونی الاقصی، دو جوان که سوار بر خودرویی بودند، هدف تیراندازی نیروهای صهیونیست قرار گرفتند و در حالی که همچنان خونریزی داشتند، بازداشت شدند که به شهادت یکی از آنان به نام مصطفی نمر منجر شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها