با توجه به حضور جدی نیروهای مومن، مقید و معتقد به حوزه سینما بویژه جوانان عزیزی که در مدرسه عمار و امثال آن همچون سوره، حوزه هنری، بسیج و سپاه آموزش می‌بینند و کم‌کم به سینما ورود می‌کنند، فکر می‌کنم پایه‌های سینمای انقلاب اسلامی، مقاومت و ظلم‌ستیزی محکم‌تر از قبل خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۰۱۳۲
طلایه‌داران سینمای مقاومت

سرمایه‌گذاری این نهادهای انقلابی و اهتمام حاکمیت و دولت و مدیران و گردانندگان آنها، باعث تربیت نیروهای جوان در حوزه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی می‌شود و با این روند امیدوارم بتوانیم با جدیت بیشتری اهداف والای انقلاب اسلامی را دنبال کنیم.

حضور فیلمسازان آزادیخواه و سرشناس سینمای جهان همچون میگل لیتین در ایران و دیدار و همنشینی و تعامل با کارگردانان متعهد سینمای کشورمان، کمک شایان توجهی به شکل‌گیری و استمرار جریان سینمای مقاومت در سطح بین‌الملل خواهد کرد و می‌تواند فرصتی برای ارائه مفاهیم انقلاب اسلامی ایران به جهان در قالب سینما فراهم کند.

ضمن این‌که نیروهای جوان ما که شامگاه سه‌شنبه در جشن پیوند هنر انقلابی ایران و هنر انقلابی آمریکای لاتین در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور چشمگیری داشتند، هم ببینند که سینمای انقلاب و مقاومت در دنیا زنده است و پیشکسوتانی وجود دارند که همچنان با سن بالا اما با طراوت مشغول ساخت فیلم‌هایی با موضوع مقاومت هستند.

این مساله آنها را نسبت به آینده، خوشبین و دلگرم خواهد کرد، به شرطی که مسئولان ما هم به همین اندازه بتوانند با فراهم کردن امکانات تولید، به جوانان انقلابی ما امید و انگیزه بدهند و از آنها حمایت کنند. در این میان حتی می‌توان به تولیدات مشترک در زمینه سینمای مقاومت فکر کرد.

میگل لیتین، یک نمونه است و ما می‌توانیم با جست‌وجو و پیدا کردن کشورهایی که با ما همگرا و همسو هستند، گام‌های خوبی در این زمینه برداریم. حتی با کندوکاو می‌توان فیلمسازان آزادیخواهی در دل خود غرب و آمریکا و انگلیس را هم پیدا کرد که قلبشان برای مستضعفان و مظلومان دنیا از جمله مردم فلسطین می‌تپد. می‌شود این سینماگران را به ایران جذب کرد و اتحادی در زمینه سینمای مقاومت و ظلم‌ستیز به‌وجود آورد. جشنواره پیش‌روی فیلم مقاومت می‌تواند طلایه‌دار این جریان باشد و بویژه با فعال‌تر شدن بخش بین‌الملل آن، می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در اتحاد فیلمسازان سینمای مقاومت در‌جهان ایفا کند.

جمال شورجه - کارگردان سینما

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها