کاهش فاصله حرکت قطارهای متروی شیراز به 15 دقیقه

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز گفت: همزمان با هفته دولت، بهره‌برداری از ایستگاه شهید آوینی آغاز می‌شود و فاصله بین حرکت دو قطار در مترو به 15دقیقه کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۹۳۶۰۳۸

اسدالله حاج‌زمانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: فاز یک قطار شهری شیراز دارای هشت ایستگاه بود که با توجه به محدودیت‌های اعتباری و سیاست‌های اتخاذ شده، ابتدا پنج ایستگاه فعال شد و در مدار سرویس‌دهی قرار گرفت.

وی با بیان این که دو ایستگاه از ایستگاه‌های باقیمانده شامل ایستگاه‌های شاهد و شهید مطهری، سال گذشته به بهره‌برداری رسید، افزود: آخرین ایستگاه فاز یک خط اول قطار شهری شیراز، ایستگاه شهید آوینی بود که اکنون آماده شده و به‌مناسبت هفته دولت، بهره‌برداری از آن رسما آغاز می‌شود.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین از اجرایی‌شدن برنامه این سازمان برای کاهش هد وی، یا فاصله بین حرکت دو قطار مترو در هفته دولت خبر داد و گفت: از چهارشنبه، سوم شهریورماه، فاصله زمانی بین حرکت دو قطار به 15 دقیقه کاهش داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: این به‌معنای افزایش دو برابری تعداد اعزام قطارها در مسیر فاز یک خط اول متروی شیراز خواهد بود به‌طوری که هم‌اینک تعداد 60 قطار در هر روز اعزام می‌شود و از چهارشنبه این تعداد به 120 قطار افزایش خواهد یافت.

حاج‌زمانی با یادآوری این که اکنون حدود ده هزار مسافر توسط مترو در شیراز طی شبانه‌روز جابه‌جا می‌شود، گفت: با افزایش تعداد حرکت قطارهای مترو یا کاهش فاصله زمانی بین حرکت دو قطار و کامل شدن هشت ایستگاه موجود، امیدواریم شاهد افزایش تعداد مسافران هم باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها