سرطان بوسیله دسته ای از سلول های غیر عادی بوجود می آید. سرطان های زیادی از قبیل : سینه، پوست، ریه، روده بزرگ، پروستات، و… در جهان وجود دارد که از بین این ها سرطان سینه رایج ترین عامل مرگ به خصوص در بین زنان است.
کد خبر: ۹۳۶۰۱۳
سرطان سینه و راه های در امان ماندن از این بیماری

به گزارش جام جم آنلاین ، این در حالیست که در سرتاسر جهان 10.4 دهم درصد از سرطان های رایج و پنجمین عامل مرگ رایج در بین زنان سرطان سینه است.

بطورکلی سرطان سینه نشات گرفته از بافت سینه است و معمولا در آستر داخلی مجراهای شیر و یا لخته ایجاد شده با شیر در مجراها بوجود می آید.

در حالت تئوری امکان رخ دادن این سرطان در هر دو جنس (مونث و مذکر) وجود دارد اگر چه بروز آن در مردان بسیار نادر است.

محققان چندین عامل را که زنان را در برابر این سرطان مستعدتر می سازد شناسایی کرده اند. 50 درصد از موارد بررسی شده در بین زنان بالای 65 سال رخ داده است.

اضافه وزن و چاقی نیز احتمال ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، همچنین یک رژیم غذایی نادرست یا زندگی بی تحرک می تواند خطر ابتلا را افزایش دهد و در نهایت احتمال بروز این بیماری در کسانیکه سابقه خانوادگی سرطان سینه را دارند بیشتر است. این مورد بویژه در زنان و دختران احتمال بروز سرطان را افزایش می دهد.

سرطان خودش را با نشانه های مختلفی آشکار می سازد که یک نشانه رایج آن ظهور یک توده در بافت سینه یا سفت شدگی پوست در نزدیکی ناحیه سینه است.

ظهور آن بطور فیزیکی به صورت دگرگونی نوک پستان یا تورم و تغییر شکل پوست سینه ظاهر می شود. ترشح بی دلیل از نوک پستان نیز می تواند یکی از نشانه های سرطان سینه باشد.

در مورد این بیماری جلوگیری یا تشخیص اولیه بهتر و موثرتر از درمان است. پزشکان قاطعانه معتقدند که تشخیص اولیه سرطان هر ساله جان هزاران انسان را از مرگ حتمی نجات می دهد.

به طور ویژه کسانی که این نشانه ها را ندارند اما دارای سابقه خانوادگی هستند یا سبک زندگیشان به گونه ای است که آنها را بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه قرار می دهد، باید معاینات و آزمایشات لازم را به صورت مرتب انجام دهند و تا در صورت پدید آمدن نشانه های این بیماری در مراحل ابتدایی درمان شوند.

پیشنهادهای درمانی سرطان سینه، برخی از مواردی که شاید از آن بی اطلاع باشید.

- هر ساله میلیون ها دلار صرف تحقیقات پیرامون سرطان می شود و هر ساله ما بیشتر و بیشتر در مورد سرطان آگاهی پیدا می کنیم.

- اگر شما یا یکی از عزیزانتان به این بیماری دچار هستید اینکه اطلاعاتتان را در مورد گزینه های درمانی ممکن افزایش دهید بسیار حایز اهمیت می باشد.

- در اینجا به ذکر تعدادی از گزینه های درمانی که می تواند مفید باشد و از آن بی خبر باشید پرداخته ایم.

- تحقیقات بسیاری در مورد تاثیرات استفاده از ضد عرق ها انجام شده است و بسیاری از محققان استفاده از ضد عرق ها را مستقیما با سرطان مرتبط می دانند.

- به مواردی که احتمالا شما در مورد سرطان و ضد عرق ها نمی دانید که در متن ذیل آمده است توجه کنید.

- مواد شیمیایی زیادی در بدن تولبد می شود که بسیاری از آن ها بوسیله عرق کردن از بدن دفع می شود.

- اما وقتی که ضد عرق استفاده می کنیم، منافذ روی پوستمان بسته میشوند و در نتیجه قادر به دفع مواد شیمیایی نخواهند بود.

اگر این مواد از بدن دفع نشوند به کجا می روند؟

- این سموم در بدن و بخصوص در نزدیکی ناحیه زیر بغل ذخیره می شوند و زمانی که به حد معینی می رسند موجب بروز مشکلات برای سلامتی خواهند شد.

- بسیاری از افراد معتقدند که سرطان و بویژه سرطان سینه بوسیله این سموم بوجود می آیند.

- همچنین بو زداها دارای نوعی از مواد شیمیایی مثل آلومینیوم کلراید و غیره اند که در صورت استفاده مکرر می توانند در داخل پوست نفوذ کنند و وارد شکاف های بسیار ریز پوست شوند.

چرا سرطان سینه در بین مردان کمتر شایع است؟

- بطور کلی مردها موهای زائد زیر بغل خود را کمتر می تراشند و این باعث می شود که بسیاری از مواد شیمیایی موجود در ضد عرق ها بوسیله موها گرفته شوند و نتوانند به سادگی به پوست نفوذ کنند، اما زنانی که معمولا اکثر اوقات بغلشان را می تراشند و بیشتراز ضد عرق استفاده می کنند 20 سال زودتر از کسانی که بغلشان را نمی تراشند در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار می گیرند.

- هنوز هم همواره تحقیقات بسیاری پیرامون علل و درمان های سرطان انجام می شود اما اگر می خواهید از آن در امان باشید باید مطمئن شوید که ضد عرقی که استفاده می کنید حاوی هیچگونه مواد شیمیایی خطرناک و مضری نیست و همچنین از تراشیدن موهای زیر بغل تا حد امکان خودداری کنید.

- سعی کنید از مواد غذایی طبیعی و میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید. و تا حد امکان از خوردن غذا های حاضری خودداری کنید.

- این پیشنهادهای بسیار ساده برای درمان سرطان سینه می تواند تا حد بسیار زیادی احتمال بروز سرطان سینه را در شما کاهش می دهد.

- در صورتیکه شما به این بیماری مبتلا هستید و یا در مورد ابتلا به آن نگرانید، اینکه اطلاعاتی در رابطه با این بیماری کسب کنید بسیار بااهمیت خواهد بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها