جوابیه جمعیت هلال احمر

به دنبال انتشار مطلبی تحت عنوان «هتل دیالیز بدعت یا ابتکار؟» در سایت جام جم آنلاین، جمعیت هلال احمر ایران جوابیه ای فرستاد که در ادامه می خوانید.
کد خبر: ۹۳۴۰۱۲
جوابیه جمعیت هلال احمر

به گزارش جام جم آنلاین ، عطف به درج یادداشتی نوشته آیسا اسدی (کارشناس ارشد برنامه‌ریزی و توریسم) با عنوان « هتل دیالیز بدعت یا ابتکار؟ »؛ روز شنبه مورخ 16 مرداد 1395 در سایت جام‌جم آنلاین پیرامون آنچه براساس ادعای نویسنده «ورود هلال‌احمر به بحث تخصصی حوزه صنعت هتلداری و ایجاد سبک جدید در اقامتگاه و پیش‌پاافتاده و سطحی قلمداد کردن صنعت هتلداری و گردشگری و...» عنوان شده است.

خواهشمند است دستور اقدام مقتضی به منظور تنور افکار عمومی، نسبت به چاپ جوابیه این جمعیت؛ در اولین زمان و در آن پایگاه اطلاع‌رسانی، صادر فرمایید.

1. لازم به ذکر است یکی از اهداف اصلی و مهم جمعیت هلال‌احمر در زمینه ارائه خدمات مناسب و شایسته به بیماران دیالیزی، تلاش برای کاهش آلام بیماران، بازگشت به زندگی عادی هموطنان دردمند و کمک به ارتقای سلامت جامعه است که در این زمینه با هماهنگی کامل با نظام سلامت کشور و همسو با اهداف انسانی و نوع‌دوستانه جمعیت‌های ملی اقدام کرده و صرفا خدمتی بی‌منت و مایه افتخار خادمین به ملت ارائه می‌کند.

2. پیرامون آنچه در مطلب مذکور که بیان کرده «در برابر ترکیب غریب "هتل دیالیز" تنها می‌توان گفت که یک بدعت کامل است که نه‌تنها می‌توان آن را یک ابتکار و نوآوری در صنعت هتلداری قلمداد کرد، بلکه اگر خبر آن به خارج از مرزها کشیده شود یک تمسخر جهانی برایمان به ارمغان خواهد آورد.»

ادعا شده است؛ باید توجه نویسنده را به این نکته مهم جلب کرد که صنعت توریسم درمانی و ایجاد شرایط مطلوب درمانی بخصوص از نظر «اسکان» برای درمان بیماران با درمان‌های زمانبر و طولانی‌ (چون درمان دیالیز و درمان‌های ناباروری)، سال‌هاست که به عنوان صنعتی نو در درمان، در نظام‌های سلامت کشورهای دنیا پیگیری و اجرا می‌شود و در ایران نیز چند سالی است به صنعت توریسم درمانی توجه شده و هدف اصلی مجریان چنین طرح‌هایی جلوگیری از آوارگی و سرگردانی بیماران به جهت هزینه‌بر بودن درمان و بخصوص اسکان طولانی‌مدت برای درمان و بخصوص برای بیماران دیالیزی در طرح هتل دیالیز؛ تسهیل در درمان بیماران دیالیزی و کاهش دغدغه‌های آنها بخصوص در هنگام سفر است.

3. هیچ شکی در این نیست که متولی هتلداری در کشور سازمان میراث فرهنگی است و این مهم از سوی متولیان اجرای طرح‌های اقامتی برای بیماران کاملا پذیرفته شده است؛ اما این مهم منافاتی با مسئولیت‌های سازمان میراث فرهنگی نداشته و از آنجا که این مجموعه در داخل و تحت مدیریت بیمارستان‌ها و در قالب طرح توریسم‌ درمانی راه‌اندازی می‌شود، قطعا متولیان ساز و کارهای لازم را در نظر گرفته‌اند؛ ضمن آن که اساسا هدف مجریان طرح راه‌اندازی «هتل دیالیز» در مناطق مختلف کشور ازجمله مناطق گردشگری، فراهم کردن شرایط مناسب برای بیمارانی است که شاید لازم باشد، مدت زمانی هرچند کوتاه در مناطق گردشگری، بیتوته کنند و مشابه چنین طرح‌هایی را با جست‌وجویی ساده در اینترنت می‌توان با عناوینی چون «Dialysis center 4 stars hotel…/ Hote villa san donlno – Dlalysis hollday…/ Dlalysis in merino – City hotel merano city…» و... یافت و نمونه‌ای از خدمات درمانی هتلینگ را نیز می‌توان در کشور خودمان ازجمله در مجتمع دارویی درمانی هلال ایران و هتل بیمارستان گاندی در تهران مشاهده کردکه بسیار مورد استقبال گردشگران داخلی قرار گرفته و اگر بستری برای جذب گردشگرانی باشد که برای انجام دیالیز ایران را به عنوان مقصد سفر خود برگزینند، بی‌شک به بیراهه نرفته‌ایم و تلاشی خواهد بود برای توسعه صنعت گردشگری؛ بدون آن که بخواهیم در کار متولیان صنعت گردشگری دخالت کنیم.

4. برخلاف ادعای نویسنده در زمینه «مورد تمسخر جهانی واقع شدن با اجرای چنین طرح‌هایی...»؛ ذکر این نکته ضروری است که اقدامات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف ازجمله حوزه درمان (که همه این موارد با هماهنگی کامل نظام سلامت کشور و به استناد وظایف قانونی مصرح در اساسنامه این جمعیت انجام می‌شود)، مورد تایید و تحسین مجامع بین‌آلمللی بوده و هیچگاه مطلبی دال بر تمسخر آنان بر این گونه اقدامات انسان‌دوستانه رؤیت و حتی نگارش نشده؛ بلکه همواره و بخصوص خدمات درمانی هلال احمر ایران بویژه در زمینه توانبخشی و دیالیز مورد پذیرش سایر کشورها بوده است.

در پایان؛ ضمن تشکر از همکاری و حسن‌نظر همکاران آن رسانه با جمعیت هلال احمر، به استحضار می‌رساند این جمعیت برای هر گونه ارائه اطلاعات موثق در موارد مشابه، اعلام آمادگی می‌کند.

وحید رحمتی- مدیرکل روابط عمومی و ارتباطات مردمی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها