معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده گفت: اصلاح تبصره ماده 26 قانون حمایت ازکودکان و نوجوانان بدسرپرست و بی‌سرپرست که مجوز ازدواج سرپرست با فرزندخوانده را می‌دهد، اکنون در نوبت رسیدگی کمیسیون اصلی اجتماعی دولت است.
کد خبر: ۹۳۳۷۵۹

شهیندخت مولاوردی در گفت‌وگو با ایسنا افزود: معاونت امور زنان با مشارکت سازمان بهزیستی خواستار اصلاح تبصره ماده 26 قانون حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست شده است که به این منظور نظرات دستگاه‌های ذی‌ربط از سوی کمیسیون فرعی اجتماعی دولت دریافت شده و منتظریم در این کمیسیون تصویب سپس در هیات دولت مطرح شود.

وی اظهارکرد: اصلاح تبصره ماده 26 قانون حمایت ازکودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست تاکنون چند بار در دستور جلسه کمیسیون اجتماعی دولت قرارگرفته است که با توجه به تعدد لوایح در دست بررسی، نوبت به طرح آن نرسیده است. معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده درباره لایحه بیمه زنان خانه‌دار نیز گفت: معاونت امور زنان لایحه «بیمه زنان خانه‌دار» را در چهار قالب به دولت ارائه کرده است که در دستور کمیسیون اجتماعی دولت قرار دارد. همزمان سازمان تأمین اجتماعی نیز آیین‌نامه ماده 27 قانون برنامه پنجم توسعه را به دولت ارائه کرد که در چارچوب نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی و درباره بیمه فراگیر اجتماعی، چند لایه است طوری که زنان خانه‌دار جزو لایه دوم (بیمه پایه اجتماعی) هستند که با تصویب لایه اول این آیین‌نامه، لایه دوم در دولت در حال بررسی است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها