سخنگوی شورای عالی امنیت ملی خبر داد

آغاز همکاری راهبردی ایران - روسیه از مدتی قبل

معاون عربی آفریقایی وزیر امورخارجه از رایزنی با همتای روسش برای استفاده از زمینه های مشترک ایران و روسیه به منظور خروج از بحران کنونی در حلب خبر داد.
کد خبر: ۹۳۳۱۰۲
مذاکرات جابری انصاری و بوگدانوف درباره بحران حلب

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، حسین جابری انصاری پس از مذاکراتش با میخائیل بوگدانوف درباره وضعیت ائتلاف ضدتروریسم بویژه در حلب گفت: بحران حلب و ادامه رویارویی جاری در این شهر که البته نخستین بار نیست ، در چند سال گذشته وضع خاصی در صحنه بحران سوریه داشته است.

وی افزود: گروههای تروریستی بارها تلاش کردند که با فشار سلاح و پشتیبانی حامیانشان بر این شهر سیطره یابند که بر بخشی از مناطق این شهر نیز سیطره یافته اند.

جابری انصاری تخریب بخش مهمی از زیرساختها و آواره شدن بخش مهمی از جمعیت این شهر و بروز فاجعه انسانی را از پیامدهای اقدامات تروریستها در حلب برشمرد.

معاون وزیر امور خارجه گفت: تلاش ایران و روسیه این است که وضع بحرانی در حلب را که فجایع انسانی را تعمیق کرده است در مسیری قرار دهند که این وضع پایان یابد و امکان بازگشت حلب به وضع عادی تر با خروج مردم محاصره شده به زندگی عادی فراهم شود.

وی افزود: البته وضع حلب جزئی از بحران عمومی سوریه است که خروج از آن منوط به راه حلی کلان تر درباره کل بحران این کشور است ، مسئله ای که دو کشور ایران و روسیه به آن اهتمام دارند.

جابری انصاری گفت: در گفتگوهایی که امروز با آقای بوگدانوف داشتیم، آخرین وضع حلب را مرور و برای استفاده از زمینه های مشترک دو کشور برای خروج از وضع جاری حلب تبادل نظر کردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با مجموعه شرایطی که فراهم شده است به مرور زمان و هرچه سریعتر امکان خروج از بن بست کنونی فراهم شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها