بازگشت وحشت به شهرهای آمریکا با چاشنی اسلام‌هراسی

در یکی دو روز گذشته بویژه از روز شنبه، شهرهای مختلف آمریکا بار دیگر شاهد تیراندازی بود که در برخی موارد تعدادی از شهروندان آمریکا کشته شدند. این مسأله بار دیگر کابوس شهروندان این کشور را از مورد هدف قرار گرفتن زنده کرده و موجب سلب آسایش از شهروندانی شد که از بیم کشته شدن، زندگی عادی آنها تحث تاثیر قرار گرفته است.
کد خبر: ۹۳۲۶۶۵

عصر روز شنبه در یک مورد امام جماعت یکی از مساجد شهر نیویورک همراه دستیارش هنگام بازگشت از مسجد به خانه از ناحیه سر هدف اصابت مستقیم گلوله قرار گرفتند و کشته شدند. پلیس هویت مقتولان را مولانا علاءالدین آخونجی 55 ساله و ثرام‌الدین 64 ساله اعلام کرده است. آخونجی که دو سال پیش از بنگلادش به نیویورک آمده بود امام مسجد جماعه‌الفرقان در منطقه کوئینز نیویورک بوده است.

پایگاه ان.وای.1 نوشته است ضارب یا ضاربان مستقیم سر این دو نفر را هدف قرار داده‌اند. به همین دلیل به نظر می‌رسد تیراندازی هدفمند انجام شده است.

تیفانی فیلیپس، سخنگوی پلیس نیویورک بدون اشاره به این که آیا فرد مظنون بازداشت شده است یا خیر افزود:هنوز هیچ نشانه‌ای دال بر این که انگیزه حمله به این دو فرد، باورهای مذهبی آنها بوده است، در دست نیست و البته هیچ فرضیه‌ای را نمی‌توان در ارتباط با این قتل منتفی دانست. گفتنی است طی یک سال اخیر چند مورد دیگر حملات به مسلمانان در آمریکا گزارش شده که نگرانی جدی مسلمانان این کشور را برانگیخته است.

اظهارات سخنگوی پلیس نیویورک در حالی است که خیرالاسلام از ساکنان منطقه در گفت‌وگو با نیویورک دیلی نیوز، دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان را به خاطر اظهارات ضداسلامی او مقصر این ماجراها اعلام کرده است.

شعارهای انتخاباتی و ناامنی‌های اجتماعی

اظهارات اخیر نامزد جمهوریخوا‌هان در انتخابات ریاست جمهوری علیه مهاجران بویژه مسلمانان، تب بیگانه‌ستیزی را در این کشور بالا برده به طوری که برخی کارشناسان امنیتی آن را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا و یکپارچکی این کشور به عنوان یک کشور کازموپلیتن می‌دانند. یک روحانی مسلمان نیز گفت قتل مسلمانان نتیجه نهایی شرارت ترامپ و دیگر رهبرانی است که پروژه دشمن‌انگاری اسلام و مسلمانان را دنبال می‌کنند. دونالد ترامپ اواسط آذر ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به آمریکا را خواستار شده و گفته بود هیچ چاره‌ای جز تعطیلی مساجد وجود ندارد. یک نماینده شورای روابط اسلامی ـ آمریکایی نیز قتل امام جماعت مسجد جامع‌الفرقان را ترور دانست. در پی این رویداد، مسلمانان خشمگین نیز با برگزاری تظاهراتی در نیویورک، این تیراندازی مرگبار را محکوم کردند و خواستار اجرای عدالت شدند.

تیراندازی‌ها، ابعاد گسترده‌تر و پیچیده‌تر

تیراندازی یکی دو روز گذشته در آمریکا به همین یک مورد ختم نمی‌شود. در یک تیراندازی دیگر در ایالت میسوری آمریکا پنج نفر از کارکنان یک کلیسا مجروح شدند.

همچنین مقامات آمریکایی از کشته شدن یک افسر پلیس بر اثر تیراندازی در نیومکزیکو خبر دادند. سهم ایالت‌های کنتاکی و واشنگتن از تیراندازی‌های اخیر هر کدام یک کشته بود. در شهر لوئیز ویل نیز یک دختر بچه چهار ساله در نتیجه اصابت گلوله جان باخت. در رویدادی دیگر در همین ارتباط شنبه عصر نیروهای پلیس ایالت کارولینای شمالی به دنبال وقوع تیراندازی در یک مرکز خرید در شهر رالی، این محل را محاصره کردند. مقام‌های آمریکایی بیم آن دارند که این تیراندازی‌ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری به نفع جمهوریخوا‌هان تمام شود. جمهوریخواهان بر موج ناامنی در آمریکا سوار شده‌اند و تلاش بر آن دارند تا با استفاده از تیراندازی‌های اخیر طرف مقابل یعنی دموکرات‌ها را که هم‌اکنون مستاجر کاخ سفید هستند بی‌لیاقت نشان دهند. از سوی دیگر دموکرات‌ها نیز بر آن هستند تا ضعف‌های امنیتی در جامعه آمریکا را به اظهارات یک نامزد مخالف مرتبط سازند تا به این وسیله بتوانند از تب انتخاباتی عبور کنند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها