از سوی یک مقام آگاه در وزارت خارجه

میانجی‌گری فرانسه در پرونده فاجعه منا تکذیب شد

مسئول بعثه مقام معظم رهبری:

مساله حج تعطیل بردار نیست

مسئول بعثه مقام معظم رهبری گفت: کعبه به عنوان مرکز وحدت و توحید است.حج در کنار نماز و روزه یکی از پنج پایه اصلی دین اسلام به شمار می رود بنابراین مساله حج تعطیل بردار نیست. خداوند در سایه حج، جهان بشریت را با هر پوشش و گویش موظف کرده در کنار هم مجموعه مشکلات جهان اسلام را بیان و برای آن راهکار ارائه کنند.
کد خبر: ۹۳۰۴۹۶
مساله حج تعطیل بردار نیست

به گزارش جام جم آنلاین از شبکه رادیویی ایران حجت الاسلام والمسلمین اصغر محمدی در استان تهران در گفت و گو با برنامه «به افق آفتاب» رادیو ایران گفت: حج علاوه بر احکام فردی احکام اجتماعی نیز دارد کسی که درحج حضور پیدا می کند مجموعه رمز و راز اسلام را از نزدیک مشاهده می کند.

تمام تلاش ها انجام شد که حج همان حج ابراهیمی باشد حجی همراه با عزت و تکریم، ولی متاسفانه عناد آل سعود و جمود فکری آنها مانع حج ،حج گذران کشورمان شد.

وی درادامه گفت: حج تعطیل بردار نیست. تعطیلی حج از سوی عربستان بوده چرا که به عزت و کرامت حجاج ایرانی احترام قائل نبودند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: مکه حرم امن الهی است و حرم احکام خاصی دارد ، هر کس که وارد حرم می شود باید احکام آن را رعایت کند. هر جانداری در حرم در امنیت به سر می برد؛ حتی برگ درخت و سبزه های اماکن عمومی که در حرم واقع شده اند نیاز به مراقبت دارند تا زیرپا آسیب نبینند. امنیت حرم در چند مورد توسط آل صعود نقض شد. یکی از موارد در سال 66 شهادت زائرین در راهپیمایی برائت از مشرکین بود.در فاجعه منا نیز حرم امن الهی شکسته شد و بر اثر سو مدیریت و بی احتیاطی در ازدحامی 7000 نفر از جامعه اسلام به شهادت رسیدند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
امین
-
۱۴:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۹
۰
۰
درست است حج تعطیل نخواهد شد تا زمانی كه عده ای دنبال پر كردن جیب خود باشند حج تعطیل نمی شود چون عده ای با تاسیس شركت ها و هتل ها و در آمد هایی كه در قبال حج برای خود درست كرده اند نباید متضرر شوند چرا نمی گویید حج باید چند سال قبل تعطیل می شد آقا دست بردارید هر زمان عزت و اعتبار را برگرداندید و انتقام خون شهدای منا را گرفتید آن وقت به فكر حج مردم باشید خدا نگذرد از مسئولین سازش كاری كه كه حاضر به اندكی اخم و برخورد جدی و خشن تر با آل یهود نیستند .
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها