چرا استقلال در ابتدای لیگ موفق نبود؟

واکاوی دلایل نتیجه نگرفتن منصوریان

افتخاری سرپرست باشگاه استقلال شد

استقلال سرانجام از بلاتکلیفی خارج شد، البته اگر بتوان این تصمیم وزارت ورزش را راهی برای خروج آبی‌ها از بحران مدیریتی نامید.
کد خبر: ۹۲۹۸۱۸

پس از آن‌که رضا حسنی‌خو از سمت سرپرستی باشگاه استقلال کناره‌گیری کرد، رضا افتخاری به‌جای او سرپرست باشگاه استقلال شد. این تصمیم با نظر شخص وزیر گرفته شد تا رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال، این بار در فضایی پرتش که هیچ شباهتی هم به فوتسال ندارد، مشغول فعالیت شود.

به دنبال این انتخاب رئیس هیات‌مدیره باشگاه استقلال اعلام کرد که گزینه‌ای بهتر از رضا افتخاری برای سرپرستی این باشگاه نبوده است. شهاب جهانیان در این باره گفت: از بین گزینه‌هایی که مطرح بودند، ترازو به سمت آقای افتخاری سنگینی می‌کرد و به‌همین دلیل ایشان از سوی هیات‌مدیره باشگاه انتخاب شد. آقای افتخاری سمت‌های مختلفی داشته و گزینه مناسبی برای سرپرستی باشگاه استقلال است.

پیش از این رضا حسنی‌خو روز چهارشنبه از سوی اعضای هیات‌مدیره باشگاه استقلال به‌عنوان سرپرست این باشگاه انتخاب شده بود، اما پس از سه روز از سمت خود کناره‌گیری کرد.

سوابق افتخاری

افتخاری از سال 1374 در فدراسیون فوتبال سمت‌های مختلفی داشته و از سال 74 تا 77 به‌عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال خدمت کرده است. وی همچنین سرپرستی تیم ملی که به جام‌جهانی 1998 فرانسه صعود کرد، عهده‌دار بوده و از سال 85 تا 86 به عنوان نایب‌رئیس دوم و رئیس سازمان لیگ برتر فعالیت داشته است. سرپرست جدید باشگاه استقلال از سال 88 تا 90 مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بوده و در همین زمان به‌عنوان عضو کمیته استیناف فدراسیون مشغول کار بوده و در حال حاضر سرپرست سازمان لیگ فوتسال است.

رازی که سخنگوی استقلال فاش کرد

خیلی‌ها می‌خواستند بدانند که افشارزاده خودش استعفا کرد و از استقلال رفت یا وی را استعفا دادند. نگاهی به حرف‌های توفیقی پاسخ این پرسش جامعه را رمزیابی می‌کند. توفیقی در گفت‌وگو با رادیو گفت: «افشارزاده کارمند وزارت ورزش بود و وزارت از او خواسته بود به استقلال بیاید و زمانی هم که وزارت ورزش خواست، ایشان از استقلال با طیب خاطر رفت.» در واقع به نظر می‌رسد توفیقی یا عامدانه یا غیر عمدی عملا گفته که وزارت ورزش از افشارزاده خواسته که از استقلال کنار برود و افشارزاده هم این کار را انجام داده است. با رمز گشایی حرف‌های سخنگوی باشگاه استقلال حتی می‌توان فهمید در تمام این دو سال و نیم افشارزاده از بودن در استقلال راضی نبوده است، این بخش از حرف‌های توفیقی را هم بخوانید: «ایشان با علاقه قلبی به استقلال نیامده بود برحسب وظیفه آمده بود.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها