توصیه های ضروری به شهروندان برای کاهش وقوع سرقت

رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام اینکه طرح های ضربتی پلیس آگاهی برای برخورد با سارقان ادامه دارد، گفت: نقش شهروندان در کاهش وقوعات سرقت غیرقابل انکار است.
کد خبر: ۹۲۸۰۴۱
توصیه های ضروری به شهروندان برای کاهش وقوع سرقت

به گزارش جام جم آنلاین ، سردار عباسعلی محمدیان در گفتگو با مهر درباره اجرای طرح های ضربتی پلیس آگاهی گفت: برقراری و حفظ امنیت پایدار در جامعه جزو مطالبات شهروندان است و طبق دستور فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اجرای طرح های ضربتی در قالب رصد متهمان سابقه دار و شناسایی باندهای تبهکاری در دستور کار ویژه ماموران پلیس آگاهی قرار دارد.

وی با اعلام اینکه انجام طرح های ضربتی پلیس به هیچ عنوان تعطیلی بردار نیست، افزود: طی ۴۸ ساعت گذشته ۱۱۳ سارق سابقه دار که ۷۰ درصد از آنها سارقان دارای سابقه کیفری و زندانی بوده اند و با قرارهای وثیقه سنگین از زندان آزاد شده اند در سطح شهر تهران شناسایی و بازداشت شدند و برای مشخص شدن دیگر اقدامات تبهکاری آنها تحقیقات فنی پلیسی از متهمان دستگیر شده همچنان ادامه دارد.

محمدیان با اعلام اینکه کاهش وقوع سرقت همکاری به جای شهروندان را می طلبد، افزود: در صورت آگاهی شهروندان از نوع سرقت سارقان و توجه آنها به سرقت اشیاء قیمتی، عتیقه و وسایل گرانقیمت باعث کاهش میزان سرقت در سطح جامعه می شود.

وی افزود: بررسی های پلیس نشان می دهد سارقان با تغییر زمان سرقت به جای حضور در منازل در ساعت های پایانی شب برای انجام سرقت ساعت های غروب را انتخاب می کنند. طبق آمار سارقان بین ساعت ۸ شب تا ساعت ۹.۳۰ شب اقدام به سرقت می کنند و بعضا به سراغ منازلی می روند که در طبقه اول و روی پارکینگ و همکف ایمنی کمتری دارند.

محمدیان گفت: سارقان به صراحت اعلام کردند رصد خانه هایی که چراغ آنها خاموش است و از سیستم امنیتی و ایمنی کمتری برخوردارند بسیار آسان است لذا به شهروندان توصیه می شود در صورت عدم حضور در منازل حتما اقدام به روشن کردن یکی از لامپ ها کرده و حتی برای خروج از منزل برای خرید جزئی علاوه بر بستن درهای ورودی، پنجره تراس، در بالکن و درهای ورودی از قفل، درهای ضدسرقت، درهای آکاردئونی برای جلوگیری از حضور سارقان استفاده کنند.

وی در ادامه با اعلام اینکه سارقان به صورت دو، سه یا پنج نفره اقدام به سرقت می کنند، افزود: عضو زاغ‌زن هر باند مسئولیت این را بر عهده دارد که در صورت مشاهده هر مورد مشکوک فورا اعضای دیگر باند را در جریان قرار دهد لذا به شهروندان توصیه می شود در صورت مشاهده هرگونه تردد مشکوک و سر و صدا در مجتمع مسکونی مراتب را به ماموران پلیس گزارش دهند.

محمدیان با اشاره به اینکه سیستم های دوربین های مداربسته سطح شهر بهترین وسیله برای رصد سارقان و شناسایی متهمان است، افزود: از شهروندان درخواست می شود سیستم های حفاظتی منازل را به روزرسانی کنند، بسیاری از تصاویری که به دست ماموران پلیس آگاهی می رسد تصاویر آنالوگ هستند که قدرت زوم ندارند لذا با بازسازی و بازبینی آنها کمتر می شود سارقان را شناسایی و دستگیر کرد.

محمدیان همچنین به شهروندان توصیه کرد: در هنگام صحبت با گوشی موبایل حتما به اطراف خود توجه داشته باشند موبایل قاپ ها که عمدتا به سراغ گوشی های گران‌قیمت «تاچ»

می روند در بررسی ها مشخص شده که به مدت چند دقیقه اطراف طعمه خود پرسه می زنند و وقتی مطمئن شدند طعمه حواسش نیست اقدام به قاپیدن گوشی موبایل و فرار با موتورسیکلت می کنند.

وی گفت: رعایت چند نکته کوچک از سوی مالباختگان و شهروندان می تواند وقوع سرقت را در سطح جامعه در سطح قابل توجهی کاهش دهد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
مرد نگهبان
-
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۲
۰
۰
تنها بی احتیاطی و غفلت 99% مال باختگان اینه كه چون پلیس بهشون نمیگه درب، قفل، حفاظ، دزدگیر، آلارم، دوربین و دیگر مواردی كه تحت عناوین ضد سرقت، ضد دیلم، ضد اسید، ضد هك و و و عرضه میشوند بدون ارائه ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت، صرفا عناوینی متقلبانه هستند و هیچكدام نمیتوانند مانع ورود سارقین شوند این عناوین را باور میكنند و با نصب سیستمها و تجهیزاتی كه كوچكترین كمكی در پیشگیری از ورود سارقین به منزل و محال كارشون نمیكنند، امنیت خود و خانوادشون را به دست باد میسپارند

مردم باید آگاه شوند كه بدون دریافت ضمانت پرداخت خسارت در صورت وقوع سرقت از فروشندگان مطلقا به امنیت منزل و محل كارشون اطمینان نداشته باشند و حداقل احتیاط بیشتری بكنند.

نیازمندی ها