انتقاد دبیر شورای نگهبان از خرید آرا در انتخابات

دبیر شورای نگهبان با تاکید بر ضرورت حل برخی مشکلات در انتخابات گفت: یکی از مشکلات ما این است که خرید آرا در حال رایج شدن است و در صورت ادامه این روند، مجلس شورای اسلامی، مرکزی برای سرمایه‌داران و پولداران می‌شود و هر کسی پول بیشتری دارد، می‌تواند به مجلس برود.
کد خبر: ۹۲۷۲۹۱

به گزارش تسنیم، آیت‌الله جنتی در حاشیه جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، یکی از اولویت‌های شورای نگهبان را انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 96 خواند و با تاکید بر ضرورت حل برخی مشکلات گذشته اظهار کرد: در گذشته اشکالات زیادی بوده و اشتباهاتی صورت می‌گرفته و برخی اوقات گزارش‌‌هایی می‌آمده که درست نبوده و در آن دقت نشده است.

وی در پاسخ به این که اشکالات یاد شده در ارتباط با احراز صلاحیت‌ها بوده یا خیر، گفت: هم در احراز صلاحیت‌ها و هم در بحث اجرا و روز رأی‌گیری بویژه مساله خرید آرا، اشکالاتی وجود داشت.

جنتی درباره اولویت‌ کاری شورای نگهبان در دوره جدید عنوان کرد: کارهای ما عمدتا مربوط به مصوبات مجلس، قانون و کارهای حقوقی است که به همان صورت قبل ادامه دارد.

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: البته در این قضیه بنا داریم تفاهم بیشتری با مجلس شورای اسلامی داشته باشیم و به مشکلات مجلس توجه کنیم و مجلس نیز به مشکلات ما توجه داشته باشد. آنها توقعاتی از ما دارند و طبعا ما نیز توقعاتی از آنها داریم که باید بتوانیم به تفاهم برسیم.

جنتی افزود: بنا داریم بیشتر با آقای لاریجانی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی جلساتی داشته باشیم تا همدیگر را بهتر درک کنیم.

دبیر شورای نگهبان در پاسخ به این که دقیقاچه انتظاری از مجلس شورای اسلامی دارد، گفت: از مجلس انتظار داریم قبل از این‌که ما اظهارنظر کنیم، روی مصوبات بیشتر کار کنند. به‌عنوان مثال، خیلی از قوانین بار مالی دارد که بر دولت تحمیل می‌شود و قطعا این قوانین در شورای نگهبان مورد ایراد قرار می‌گیرد. انتظار داریم نمایندگان مجلس، قانونی که بار مالی بر ذمه دولت می‌گذارد، تصویب نکنند.

ضرورت اولویت بندی مصادیق منکر

آیت‌الله جنتی که ریاست ستاد امر به معروف و نهی از منکر را نیز به عهده دارد در سخنان خود در جلسه دیروز این ستاد با تاکید بر این‌که رسیدگی به مفاسد در ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید طبقه‌بندی و اولویت‌بندی شود، گفت: در این زمینه برخی طرح‌ها را در دست داریم که در راستای آن می‌توان کمیته‌های تخصصی در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با حضور اعضا تشکیل داد.

وی گفت: باید یک جایی از فسادهای مختلف رو به گسترش جلوگیری کرد و البته درخصوص مبارزه با فساد، برخی قوانین، کارایی لازم را ندارد، بنابراین مجموعه ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بار عمده مسئولیت را به دوش می‌کشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها