شیوه‌های حمایت از اقشار ضعیف در گفت‌وگو با کارشناسان

از افزایش یارانه تا مسکن ارزان

در اصلاحیه بودجه 95 پیشنهاد شده که بند الزام حذف یارانه ثروتمندان کنار گذاشته شود که این خلاف عدالت است. کشور در سال‌های اخیر با مشکلات زیاد درآمدی دست و پنجه نرم کرده و اکنون مجلس به دولت فرصت داده تا بتواند درآمد خود را از طریق حذف یارانه ثروتمندان در بخش‌های ضروری‌تری خرج کند، اما با وجود کاهش درآمدهای نفتی، تمایلی به حذف ثروتمندان از فهرست یارانه‌بگیران دیده نمی‌شود و این موضوع بسیار قابل تأمل است.
کد خبر: ۹۲۳۳۵۶
یارانه ثروتمندان را صرف تولید کنیم

به جای حمایت از ثروتمندان باید به فکر اشتغال برای جوانان و اجرای اقتصاد مقاومتی بود. اکنون بسیاری از افراد جامعه بیکارند و با درآمدهای بسیار اندک زندگی می‌کنند بنابراین باید در تمامی سیاست‌های اقتصادی به فکر کار برای این افراد باشیم. با حذف یارانه پولدارها می‌توان منابع آن را صرف فعالیت‌های عمرانی کرد.

اگر فعالیت‌های عمرانی کشور افزایش یابد، قطعا چرخ اقتصاد حرکت می‌کند و افراد بسیاری از این موضوع نفع می‌برند. دولت باید از یارانه‌ای که قرار است به ثروتمندان برسد، برای افراد شغل ایجاد کرده یا آن‌ را در فعالیت‌های تولید صرف کند.

بنگاه‌های زیادی وجود دارند که تشنه اندکی نقدینگی به عنوان تسهیلات هستند و باید به آنها توجه کرد.

اجرای اقتصاد مقاومتی می‌تواند راهگشای مشکلات اقتصادی باشد، ولی در این زمینه اهتمام لازم دیده نمی‌شود. دشمن در کمین است و اقتصاد ما را هدف گرفته تا مواضع سیاسی خود را به کرسی بنشاند.

سبک کردن بار یارانه‌ای از طریق حذف یارانه ثروتمندان، می‌تواند اقتصاد کشور را در برابر توطئه دشمن، قوی‌تر کند.

دکتر عبدالمجید شیخی - کارشناس اقتصادی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها