معاون وزیر تعاون اعلام کرد که دولت حذف یارانه 24 میلیون نفر در سال جاری را قابل اجرا نمی‌داند و براین اساس اصلاحیه‌ای را تقدیم مجلس خواهد کرد.
کد خبر: ۹۲۳۰۹۴
چرا 200 هزار نفر یارانه تیرماه را دریافت نکردند؟

به گزارش خبر نگار جام جم آنلاین ، در سال گذشته با وجود مصوبه مجلس برای حذف یارانه ۶ میلیون ثروتمند این موضوع به ثمر نرسید و مجلس برای سال ۹۵ دولت را مکلف به حذف یارانه ۲۴ میلیون ثروتمند کرد، اما گویا با توجه به شرایطی که گذاشته شده است این مصوبه امسال اجرایی نمی شود .

میدری در گفت‌و‌گو با خبر ساعت 14 شبکه یک سیما در توضیح شرایط حذف شدگان از یارانه در تیر ماه گفت: در تیر ماه 200 هزار نفر از لیست دریافت یارانه حذف شدند که از این تعداد 100 هزار نفر از آن‌ها فاقد کارت ملی شناسایی هستند که با توجه به خبرهای گذشته مبنی بر حذف یارانه افراد فاقد کارت ملی این امر عملی شد.

وی در ادامه افزود: نیمی دیگر از حذف شدگان از یارانه کسانی هستند که از اعضای هیئت علمی، قضات و تجار بزرگ بوده‌اند و این در قانون حذف یازانه ‌ها به این افراد مستقیما اشاره شده است.

معاون وزیر تعاون تصریح کرد: با توجه به حذف 200 هزار نفر در ماه جاری از لیست یارانه‌ها در لایحه‌ای جدید برای تسریع هدفمندی یارانه مرحله بعدی به مجلس ارائه خواهد شد.

میدری درباره برخی اخبار منتشر شده مبنی بر تماس با افراد برای قطع یارانه و پرداخت آن تنها به اقشار خاص گفت: این خبر صحت ندارد و هیچ تماسی با شهرواندان از سوی سازمان رفاه انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت حذف یارانه 24 میلیون نفر را در سال جاری اجرایی نمی‌داند و بر این اساس اصلاحیه‌ای را تقدیم مجلس خواهد کرد.

به گفته تحلیلگران به نظر می‌رسد دولت همچنان مساله حذف یارانه‌ها با معیار مصوب مجلس را نپذیرفته است. دولت یازدهم از حذف یارانه ۲۴ میلیون نفری با معیار درآمد ماهانه مخالف است و این مخالفت را هم در جریان تصویب قانون بودجه اعلام کرده است . با توجه به اینکه امسال نیز در آستانه انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ بعید است که دولت اقدام به حذف گسترده یارانه‌بگیران بر اساس درخواست مجلس کند. آخرین آمارها از حذف یارانه‌بگیران، حذف کمتر از ۴ میلیون نفر طی دو سال گذشته را نشان می‌دهد. بر این اساس بعید است که دولت یارانه ۲۴ میلیون نفر را یکباره حذف کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
محمد
-
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
اتفاقا دیروز شخصی از طرف یك ارگان دولتی جهت حذف یارانه با من تماس گرفتند.
گفتند یارانه شما حذف خواهد شد. آیا صحت دارد یا خیر؟
بی ادب
-
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۸
۰
۰
مادر من سكته مغزی كرده و در حال حاضر فلج است و در خانه بی حركت خوابیده. از سازمان تامین اجتماعی ماهی 800 هزار تومان حقوق می گیرد. كه 600 هزار تومان آن را بابت پرستار پرداخت می كنیم و بقیه را هم برای خرید پوشك می پردازیم . حالا این كه به چه دلیل یارانه او را قطع كرده اند و او را مستحق دریافت یارانه ندانسته اند برای من جای تعجب دارد. فكر كنم خود سازمان هدف مندی یارانه ها مستحق تر از این گونه افراد است.
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها