به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، علی دارابی در اختتامیه همایش مدیران کل مراکز استان ها بر ضرورت بازمهندسی فعالیت شبکه های استانی تاکید کرد و از مدیران مراکز استانی خواست روی «شبکه محور» شدن تولیدات در مراکز استانی تمرکز کنند.
وی در این همایش گفت: پیام و مخاطب باید در شبکه، محور اصلی قرار گیرد.
معاون امور استان های رسانه ملی افزود: رقابت امروز بسیار سرنوشت ساز شده و یکی از راهبردهای جدید، حفظ مخاطبان فعلی و جذب مخاطبان جدید است.
دارابی اظهار داشت: باید از تولید و پخش برنامه های خنثی و بی اثر که باعث کم شدن مخاطب می شود پرهیز کرد.
وی افزود: در برنامه ریزی های خود باید ساخت برنامه های خوب و آموزشی را در راستای مولفه های اقتصاد مقاومتی لحاظ کنیم وشبکه های استانی باید هویت خود را حفظ کنند .
دارابی با اشاره به اینکه باید با بهره گیری مناسب از امکانات موجود، برنامه سازی در استاندارد جهانی انجام شود، افزود: از سال 88 تاکنون برنامه های سیمای استانی تغییر چندانی نداشته و یک روند ثابت را دنبال کرده و این یک زنگ خطر است که ما باید به آن توجه کنیم.
دارابی تصریح کرد: ما در دهه هفتاد کمتر از انگشتان دست شبکه ماهواره ای داشتیم اما اکنون 217 شبکه ماهواره ای در حال تبلیغ علیه فرهنگ، اعتقادات و خانواده ها بویژه جوانان هستند.
وی گفت: اگر بخواهیم از آداب و رسوم، نمادها، وحدت ملی، ثبات سیاسی، گویش زبان ها و گردشگری صحبت کنیم باید از ظرفیت استان ها بهره ببریم.
معاون امور استان های رسانه ملی افزود: آینده پژوهی یکی دیگر از ضرورت های باز مهندسی در استان هاست و امروز این بحث ها بصورت یک علم و یک حوزه در آمده است.
دارابی در پایان افزود: قرارگاه جبهه فرهنگی و هنری، نیروهای مردمی انقلاب هستند که باید صدا و سیما را خانه خودشان بدانند.
در یادداشتی اختصاصی برای جام جم آنلاین مطرح شد
یک کارشناس روابط بینالملل در گفتگو با جامجمآنلاین مطرح کرد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد
در گفتگو با جام جم آنلاین مطرح شد