گوشت کباب عامل افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات

جام جم آنلاین: تحقیق نشان داد کباب گوشت در درجه حرارت بالا باعث ایجاد ماده ای می شود که سرطان پروستات را افزایش می دهد.
کد خبر: ۹۲۲۴۵
به نوشته پایگاه اینترنتی الجزیره، محققان انجمن مطالعات سرطان آمریکا با بررسی موش های آزمایشگاهی دریافتند بین خوردن گوشت کباب شده و افزایش ابتلا به سرطان پروستات ارتباط وجود دارد.
محققان دانشگاه جانز هاپکینز در بالتیمور گفتند ماده بی ایچ ای بی، زمان کباب شدن گوشت در درجه حرارت بالا، تولید می شود.
این ماده رشد سرطان پروستات در موش های آزمایشگاهی را تسریع کرد.
محققان پس از هشت هفته بررسی مشاهده کردند از هفته چهارم، تغییراتی ژنتیکی در پروستات، معده و طحال موش ها ایجاد شده است.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها