آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده‌ایم که مگس پس از نشستن بر روی غذای ما، چه کاری انجام می‌دهد؟
کد خبر: ۹۱۹۶۵۵
هنگام نشستن مگس روی غذا چه اتفاقی می‌‎افتد؟

به گزارش جام جم آنلاین، چه بخواهیم و چه نخواهیم، مگس‌ها جزو لاینفک زندگی ما محسوب می‌شوند و باید آن‌ها را به عنوان مهمان ناخوانده بپذیریم.

در مطالعه‌ای تازه از شرکت کنندگان پرسیده شد: «اگر در یک رستوران نشسته باشید، حضور کدام جانور باعث می‌شود از غذا خوردن دست بکشید؟ موش، سوسک، مگس، مورچه یا مار؟» پاسخ‌ها به این سوال کاملا جالب بود: 61 درصد شرکت کنندگان سوسک را انتخاب کردند.

اما پژوهشگران هشدار داده‌اند که احتمال تکثیر میکروب توسط مگس‌ها – به ویژه همان مگس‌های خانگی که شکارشان هم کار دشواری است - دو برابر بیشتر است.

دلایل علمی کثیف بودن مگس‌ها چیست؟

مگس‌ها از برخی از کثیف‌ترین چیزهای جهان تغذیه می‌کنند: مدفوع، زباله و لاشه جانوران مرده. نکته دیگر در مورد مگس‌ها این است که آن‌ها قادر به جویدن غذای خود نیستند! آن‌ها برای گوارش، آنزیم‌ها را روی غذا ریخته که موجب هضم غذا می‌شود.

گرچه آنزیم تولید شده توسط مگس‌ها به اندازه کافی چندش‌آور است، اما مشکل باکتری‌ها و ویروس‌هایی هستند که به بدنشان مگس‌ها چسبیده و موجب بیمار شدن افراد می‌شوند. بنابراین حتی یک ثانیه زمان برای مگس‌ها کافی است تا آن‌ها تمام میکروب‌های چسبیده به پاها و موهایشان را به وارد غذای شما کنند.

از آنجایی که مگس‌ها می‌توانند حامل بیماری‌های مسری خطرناکی چون وبا، اسهال و حصبه باشند، بهتر است از خوردن قسمتی از خوراکی که مگس روی آن می نشیند خودداری کنید.

منبع: فرادید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها