مدیر مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی خبر داد

درمان زخم بیش از ۲۰۰بیمار با لارو مگس در ایران

مدیر مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی با بیان اینکه توسعه لارو درمانی در کشور ضرورت دارد، گفت: تا کنون بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به زخم های مزمن دیابتی با لارو مگس درمان شده اند.
کد خبر: ۹۰۵۳۱۰
درمان زخم بیش از ۲۰۰بیمار با لارو مگس در ایران

به گزارش جام جم آنلاین ، غلامرضا اسماعیلی جاوید در خصوص آخرین دستاوردهای کاربرد لاروهای درمانگر در ترمیم زخم مزمن پای دیابتی گفت: این بیماری و عوارض آن اثرات منفی بسیار زیادی بر روی بیماران و نظام بهداشتی درمانی کشور در سالهای اخیر داشته است.

وی با تاکید بر اهمیت دیابت و عوارض آن، افزود: بر اساس پیش بینی های انجام شده، شیوع دیابت و عوارض آن در بین ایرانیان گسترش خواهد یافت که به منظور کاهش عوارض ناشی از دیابت و درمان عوارض آن از جمله زخم پای دیابتی تلاشهای بسیاری برای بهبود روشهای موجود صورت می گیرد.

اسماعیلی جاوید با بیان اینکه استفاده از لاروهای استریل نوعی مگس به نام «لوسیلیا سریکاتا» یکی از روش های مورد تایید بسیاری از سازمانهای غذا و دارو کشورهای توسعه یافته است، اظهار داشت: بر اساس مطالعات مروری نظامند، استفاده از این لاروها می تواند علاوه بر کاهش قابل توجهی در طول درمان، هزینه های بیماران را تا نصف کاهش دهد.

عضو هیات علمی جهاددانشگاهی واحد علوم پزشکی تهران افزود: با تلاش صورت گرفته توسط مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران اولین کلینیک تخصصی لارودرمانی در دی ماه ۹۳ با همکاری اساتید و دانشجویان بخش حشره شناسی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران راه اندازی شده است.

وی با اشاره به پیشرفت در این زمینه و درمان بیماران مبتلا به زخم های مزمن از جمله دیابت، تاکید کرد: تا کنون بیش از ۲۰۰ بیمار مبتلا به زخم پای دیابتی تحت درمان قرار گرفتند که درمان آنها نیز با موفقیت پیش رفته است.

به گفته مدیر مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی، بدنبال نتایج مثبت و قابل قبول لارودرمانی در درمان زخم مزمن پای دیابتی، در حال حاضر مراکز متعدد درمانی و بیمارستانی با انتقال فناوری لارودرمانی جهاد دانشگاهی، خدمات درمانی خود را به بیماران در سراسر کشور آغاز کردند.

اسماعیلی جاوید عنوان کرد: همچنین اخیراً پژوهشگران جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در تلاش هستند تا فرآورده های موثر در لاروهای درمانگر را استخراج و آن را در درمان به کار گیرند.

وی افزود: یافته های اخیر نشان می دهد این لاروهای استریل ترکیبات پروتئینی شبه آنتی بیوتیکی و فاکتورهای رشد تولید می کنند که با استخراج و استحصال این فرآورده ها می توان نقش مهمی در ترمیم زخم بیماران مزمن و کاهش اثرات جانبی درمان داشته باشد.

رئیس اولین کلینیک تخصصی ماگوت تراپی کشور عنوان کرد: لارو درمانی برای تمام بیمارانی است که قطع عضو قدم نهایی و شانس آخر برای درمانشان به شمار می رود به کار می رود.

مدیر مرکز ترمیم زخم جهاد دانشگاهی با اشاره به اینکه در مرکز جامع ترمیم زخم، بیماران خارجی هم داریم، گفت: با توجه به اینکه لارو درمانی در کشورهای دیگر با هزینه های بالایی انجام می گیرد، به همین دلیل بیماران خارجی به این مرکز مراجعه می کنند و خوشبختانه هم اکنون در حال درمان هستند.

منبع: مهر

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها