jamejamonline
اقتصادی صنعت و انرژی کد خبر: ۹۱۸۷۸۷   ۱۳ تير ۱۳۹۵  |  ۱۳:۲۲

عضو انجمن قطعه سازان اعلام کرد:

نقشه راه صنعت خودرو برمدار کاهش مصرف سوخت

عضو انجمن قطعه سازان گفت: نقشه راه صنعت خودرو کشور برمدار کاهش مصرف سوخت استوار شده است.

نقشه راه صنعت خودرو برمدار کاهش مصرف سوخت

به گزارش جام جم آنلاین ، محمدرضا نجفی منش در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: در حال حاضر مصرف سوخت خودروی تولید داخلی بطور متوسط 7.3 لیتر در 100 کیلومتر است از اینرو وزارت صنعت، معدن و تجارت در نظردارد این میزان مصرف را به سطح 6.8 درصد برساند.

وی افزود: با کاهش مصرف سوخت میزان بار آلودگی هوا به ویژه در کلانشهرهای کشور نیز به شدت کاهش پیدا خواهد کرد.

نجفی منش گفت: برای کاهش مصرف سوخت استفاده از گاز طبیعی (CNG)، خودروهای هیبریدی و برقی، کاهش وزن خودرو ، طراحی موتور با حجم سیلندر کمتر، تعویض به موقع فیلتر هوا و تنظیم موتور و ... ضروری به نظر می رسد.

وی تاکید کرد: برای کاهش مصرف سوخت خودروهای تولید داخلی باید به سمت فناوری ها روز حرکت کرد.

بررسی ها نشان می دهد که عبور از گردنه سوخت های فسیلی و گسترش فناوری مبتنی بر هیبرید و ... در صنعت خودروسازی کشور ضروری به نظر می رسد چون استفاده نادرست از بنزین و سوخت های بی کیفیت فسیلی باعث سونامی سرطان، آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، تولید باران های اسیدی و... می شود.

برای کاهش مصرف سوخت بایستی سیستم حمل و نقل عمومی توسعه و ترافیک در جامعه مدیریت شود و در عین حال صنعت خودروسازی کشور باید از حالت انحصار خارج و به سمت رقابتی شدن حرکت تا تولید خودروهای داخلی از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند.

در نهایت نباید از دو شاخص مهم یعنی «کاهش مصرف بنزین» و «قدرت بالا» در طراحی موتور خودروها غافل بود و در عین حال سرمایه گذاری خارجی در تولید موتورهای جدید و انتقال تکنولوژی روز دنیا به کشور نیز بایستی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

گفتنی است، برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه اقتصاد و جامعه شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 19 به مدت 55 دقیقه با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف ام ردیف 98 مگاهرتز قرار می گیرد.

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

چرا هزینه نقل‌وانتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی گران است؟

موضوع هزینه سند نقل‌ و انتقال خودرو در دفاتر اسناد رسمی یکی از گلایه‌های مهم مردم در سال‌های گذشته بوده است؛ این موضوع در حالی است که با میانداری مقامات پلیس راهور، افکار عمومی شناسنامه خودرو (برگ‌ سبز) صادره از سوی نیروی انتظامی را به عنوان سند خودرو کافی می‌دانند و از این نظر معتقدند هزینه دریافتی در دفاتر اسناد رسمی بابت ثبت رسمی نقل‌وانتقال خودرو، گران و بار مضاعفی بر دوش مردم به حساب می‌آید.

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چرا دیپلماسی اقتصادی را باید جدی گرفت؟

چندی پیـش محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس در جریان حضور وزیرخارجه در صحن مجلس و پس از قانع نشدن نمایندگان از پاسخ‌های وزیرخارجه، در جملاتی به بیان ضرورت احیای دپیلماسی اقتصادی در این وزارتخانه کلیدی پرداخت و عنوان کرد: باید نام وزارت خارجه را تغییر دهیم و اگر نیاز است این کار را هم دنبال کنیم و نام آن را به وزارت خارجه و تجارت امور بین‌الملل تبدیل کنیم.

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

مسائل اقتصادی و منطقه‌ای در اولویت روابط تهران - مسکو

سفر رئیس‌مجلس ایران به روسیه ابعاد مختلفی دارد؛ یک بعدش به روابط دوجانبه ایران و روسیه مرتبط است به این معنا که دو کشور تمایل دارند روابط خود را در عرصه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه‌های اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای توسعه بخشند.

گفتگو

بیشتر
پیشنهاد سردبیر بیشتر