نصرالله: برخی کشورهای عربی در حال همکاری با اسرائیل هستند

دبیر کل حزب‌الله لبنان در روز جهانی قدس، از رژیم‌های عربی که با رژیم صهیونیستی همکاری می‌کنند بشدت انتقاد کرد و گفت: این رژیم‌ها مانع مبارزه با رژیم اسرائیل می‌شوند.
کد خبر: ۹۱۸۲۷۵

به گزارش فارس، سید حسن نصرالله با تاکید بر این‌که برای مبارزه با اسرائیل باید صبر طولانی پیشه کرد اظهار داشت: مذاکرات طولانی با اسرائیل، تنها نتیجه ای که داشته محاصره مردم فلسطین و ازدیاد فشار بر آنان بوده است.

وی افزود: طی سال​های اخیر اتفاقی که افتاده است، بارز شدن محور مقاومت است که ستون آن ایران و سوریه هستند و گزینه مقاومت دستاوردهای ملموس مهمی به دست آورده است. در اوج پیروزی​های محور مقاومت و اراده و حمایت امت اسلامی از جنبش​های مقاومت و در سایه تحولاتی که در منطقه رخ داده است،‌ برخی آمده‌اند تا این طرح مقاومت را ساقط کنند.

نصرالله با بیان این‌که این کار را از چند طریق انجام می‌دهند اظهار داشت: راه نخست، ایجاد اختلافات داخلی و مذهبی و خلق مشکلات از طریق بسیج اموال و ابزارهاست تا جنبش‌ها و فرهنگ مقاومت در سطح منطقه نابود شود.

دبیر کل حزب‌الله در ادامه به اقدامات برخی طرف‌ها در منطقه اشاره کرد که با سران اسرائیلی دیدار می‌کنند و گفت: همین رژیم‌ها طی دهه‌های متوالی، یا بهتر بگویم، همین خاندان‌هایی که طی سال‌های متمادی حکومت کرده‌اند، برای حفظ تاج و تخت خود، درها را مقابل اسرائیل باز کرده‌اند و همه امکانات خود را علیه مقاومت به‌کار گرفته‌اند تا تخت و تاجشان حفظ شود.

وی افزود: اینها اصلا اجازه مبارزه با اسرائیل را نمی‌دهند و امید مردم برای مبارزه با اسرائیل را ناامید می‌کنند و این کار را با بهانه‌های مختلف انجام می‌داده‌اند و اکنون هم انجام می‌دهند.

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: پیامی که امروز می‌خواهم اعلام کنم این است که همه خدم و حشم آمریکا در منطقه خوب بدانند که باید از این‌که مردم و امت ما فلسطین را فراموش کنند، ناامید شوند. وی با بیان این‌که مردم در هیچ حالتی، فلسطین را فراموش نمی کنند، افزود: یمن را ببینید که به اسم اسلام و حتی به اسم اهل سنت و به اسم حرمین شریفین از یک سال و اندی پیش هدف شدیدترین حملات و جنگ است اما مردم این کشور فلسطین را فراموش نکردند. در بحرین و نیجریه نیز همین وضعیت است. آمریکا بداند با درگیری‌های مذهبی و اختلاف‌افکنی نمی‌تواند به اسرائیل کمک کند که بر این سرزمین مقدس مسلط شود.

نصرالله اظهار داشت: آنچه امروز در منطقه ما در جریان است که بهانه‌های مختلفی دارد، هدف اصلی‌اش از بین بردن مردم، ارتش‌ها و جنبش‌های مقاومت برای حمایت از اسرائیل و ادامه بقای آن است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها