با حضور استاندار سمنان

مسائل و مشکلات شهر دیباج بررسی شد

محمدرضا خباز در ششمین نشست مطبوعاتی خود که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن غدیر استانداری برگزار شد، گفت: سمنان در بین استان های کشور بیشترین میزان رشد اعتبارات عمرانی را از سوی دولت یازدهم در سال 95 داشته است.
کد خبر: ۹۱۸۰۵۴
زیر مجموعه های دولت حق ندارند شکایت خود را به قوه قضائیه ببرد

محمدرضا خباز در ششمین نشست مطبوعاتی خود که با حضور اصحاب رسانه و مطبوعات در سالن غدیر استانداری برگزار شد، سخنان خود را در سه بخش ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه از روز آغاز خدمت در کسوت استانداری سمنان از آذرماه 94 تا ابتدای خردادماه 95، بودجه سال 95 و مقایسه آن با سال‌های گذشته و دستاوردهای سفر دولت تدبیر و امید به استان سمنان بیان کرد.

بیشترین میزان رشد اعتبارات عمرانی کشور برای استان سمنان

استاندار سمنان با بیان این که سمنان در بین استان های کشور بیشترین میزان رشد اعتبارات عمرانی را از سوی دولت یازدهم در سال 95 داشته است،افزود بودجه عمرانی سمنان در سال گدشته 740 میلیارد ریال بود که با توجه به مشکلات دولت تنها 50 درصد آن محقق شد.

خباز افزود: با تلاش های صورت گرفته بودجه عمرانی استان سمنان در سال جاری 45 درصد رشد کرد و به رقم هزار و 80 میلیارد ریال رسید.

وی ادامه داد:اعتبارات مربوط به ماده 180 استان سمنان در سال گذشته 730 میلیارد ریال بود که با رشد 33 درصدی به عدد 970 میلیارد ریال در سال 95 رسید است .

افزایش 200 میلیاردی اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان

استاندار سمنان با بیان این که 69 طرح و تفاهم نامه با اعتبار 9 هزار و 270 میلیارد ریال در سفر دکتر روحانی به سمنان منعقد شده بود که پس از سفر با رایزنی های مختلف این طرح ها واعتبارات به 71 طرح و تفاهم نامه با 9 هزار و 480 میلیارد ریال افزایش یافت.

وی اظهار داشت : برای 71 طرح و تفاهم نامه 9 هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار و 2 هزار و 400 میلیارد ریال تسهیلات بانکی از سوی دولت تدبیر و امید برای استان سمنان مصوب شده است.

وی اضافه کرد: 13 طرح مربوط به عمران شهری و روستایی و زیرساختهای صنعتی، هفت طرح کشاورزی، هشت طرح منابع آب، هفت طرح بهداشت و سلامت، 15 طرح حمل ونقل،هشت طرح علمی، فرهنگی و گردشگری، 2 طرح امور قضایی، 9 طرح ورزش و جوانان و 2 طرح تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

خباز با اشاره به تخصیص 9 هزار و 480 میلیارد ریال اعتبار برای این طرح ها تصریح کرد: مقرر شده است پنج هزار و 450 میلیارد ریال از این اعتبار در سال 95 و چهار هزار و 30 میلیارد ریال در سال 96 به استان سمنان تخصیص یابد.

اشتغال زایی برای بیش از 380 نفر

استاندار سمنان تصریح کرد : تاکنون بیش از هزار واحد تولیدی در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند. خباز با اشاره به اینکه این درگاه الکترونیکی در یکسان سازی اطلاعات بنگاههای اقتصادی می‌تواند در کوتاه ترین زمان ممکن درخواست متقاضیان را برای ایجاد سرمایه گذاری صنعتی و معدنی به ثبت برساند. افزود دامنه کاری این طرح فعال سازی شرکت های کوچک و متوسط می باشد.

خباز با اشاره به اینکه واحد های تولیدی پس از ثبت نام باید از فیلتر تیم چهار نفره شامل نماینده استانداری،سازمان مدیریت ،اداره کل صنعت،معدن،تجارت و نماینده بانک عامل عبور کنند

وی گفت تاکنون بیش از 110 واحد تولیدی در استان ارزیابی و تعیین تکلیف شده اند.

استاندار سمنان با اشاره به سقف 30 میلیارد ریالی تسهیلات برای واحدهای دارای مشکل ثبت نام شده در سامانه بهین یاب افزود: تاکنون ارایه بیش از هزار و 100 میلیارد ریال تسهیلات به بیش از 110 واحد تولیدی استان از این طریق مصوب شده است.

وی با اشاره به مهلت 30 روزه این واحدهای تولیدی ارزیابی شده برای تشکیل پرونده در بانک های عامل تاکید کرد: منابع مالی این تسهیلات با خلاقیت بانکهای استان و بدون دریافت اعتباری از کشور تامین شده است.

استاندار سمنان بیان داشت : با راه اندازی و رونق مجدد این واحدهای تولیدی در استان پیش بینی می شود 380 شغل ایجاد شود.

وی استقبال بانک ها از صنایع با این روش را از نکات مثبت این طرح دانست.

مخالفت استاندار سمنان با حقوق های غیر متعارف و نجومی

خباز بیان اینکه تفاوت های حقوق دریافتی مدیران از دولت گذشته وجود داشته است با تاکید بر اینکه در نظام اسلامی دریافت نجومی برای یک نفر نیز زیاد است، افزود: پدیده حقوق های نجومی برای افرادی که دارای حقوق کم هستند بسیار ناراحت کننده است لذا امیدوارم حداقل و حداکثر حقوق در نظام جمهوری اسلامی مشخص شود چرا که نفس این کار بسیار بد است و ریاست جمهوری اعلام کرد که قاطعانه با متخلفان این مقوله برخورد خواهند کرد.

وی ابراز داشت: در چهار دوره نمایندگی مجلس برای هماهنگ شدن نظام پرداخت، تلاش کردم اما متاسفانه نشد.

تکلیف ورزشی استاندار به دستگاه های اجرایی استان:

استاندار سمنان با اشاره با ماده دو دستورالعمل اجرایی ماده 53 ،گفت با توجه به رایزنی هایی که با مدیران دستگاه های اجرایی صورت گرفته شده،توافقی صورت گرفت که بر اساس آن بتوان در جهت رونق امور مربوط به ورزش و جوانان اقدام نمود.

شایان ذکر است بر اساس این ماده قانونی دستگاه‌های اجرایی مجازند یک درصد (1%) از اعتبارات خود را به منظور توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و توسعه زیرساخت‌های ورزش و امور جوانان در قالب قوانین بودجه سنواتی با شرایطی هزینه کنند.

کمک بلاعوض،5 میلیارد تومانی برای سرمایه گذاران هتل در استان

استاندار سمنان بار دیگر از پرداخت ۳۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور برای ساخت شش هتل در استان خبر داد و گفت: این مورد یکی از مصوبات سفر ریاست جمهور به استان است تا زیرساخت های گردشگری استان تقویت شود.

زیر مجموعه های دولت حق ندارد شکایت خود را به قوه قضائیه ببرد

استاندار سمنان در پاسخ به پرسش یک از خبرنگار هابا موضوع شکایت متقابل دو اداره محیط زیست و منابع طبیعی بر سر موضوع انتقال آب خزر، گفت: دولت به دو اداره منابع طبیعی و محیط زیست که شکایت کرده بودند تذکر داد که زیر مجموعه های دولت حق ندارد شکایت خود را به قوه قضائیه ببرد چرا که این موضوعات ابتدا باید در استانداری و سپس معاونت حقوقی طرح و بررسی شود.

لزوم پاسخگویی کلیه دستگاه های اجرای استان به ارباب رجوع

خباز در خصوص تکریم ارباب رجوعان در دستگاه های اجرای نیز افزود: باید به سوال ارباب رجوعان از سوی دستگاه های اجرایی پاسخ داده شود حتی اگرجواب منفی باشد ولی به هیچ وجه حق ندارند نسبت به پاسخگویی طفره بروند.

وی با اشاره به موارد تکریم ارباب رجوع در یکسال گذشته استان سمنان، بیان داشت: یک هزار و ۱۰۰ملاقاتمردمی بنده نشان از گوش شنوای مشکلات مردم از سوی استانداری است که بیشترین مواردی این نامه ها اشتغال، وامو تسهیلات است همچنین در سفر ریاست جمهوری نیز از ۶۲هزار نامه و تلفن، ۵۷هزار مورد مربوط به این موضوع ها بود که به تفکیک در حال بررسی هستند.

سمنان - خبرنگار جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها