شبکه‌های استانی، پیشرو در اقتصاد مقاومتی

با تاکید مقام معظم رهبری و با تصویب هیات وزیران، به منظور بررسی، تصویب و راهبری برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر عملیات اجرایی آنها، «ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی» به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور، تشکیل شد.
کد خبر: ۹۱۷۹۹۰
شبکه‌های استانی، پیشرو در اقتصاد مقاومتی

با انتخاب سه استان لرستان، کرمان و آذربایجانشرقی بهعنوان نمونه برای اجرای اقتصاد مقاومتی از سوی ستاد راهبری ومدیریت اقتصاد مقاومتی، حجتالاسلام سیدرمضان موسویمقدم معاون امور مجلس و استانهای سازمان صداوسیما در نشستی با حضور مدیران سه مرکز لرستان، کرمان و آذربایجان شرقی به تدوین برنامههای عملیاتی این مراکز در چارچوب سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی و راهبردهای مورد نظر پرداخت. وی دریافت برنامههای عملیاتی دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی غیردولتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی را یکی از اولویت های سازمان دانست و تاکید کرد: همه نگاهها باید روی اقتصاد مقاومتی متمرکز شود، اگر سراغ گروههای اقتصادی میرویم، تمرکزمان روی این موضوع باشد یا درگروههای اجتماعی، ابعاد موضوع را تبیین کنیم و با انتخاب تهیه‌‌کنندههایی که در این حوزه مطالعاتی داشتهاند و گویندگان و خبرنگارانی که کاملا با مفاهیم اقتصاد مقاومتی آشنا هستند، به سوی برنامهسازی منسجم با محوریت اقتصاد مقاومتی گام برداریم.

نماینده رسانه ملی در ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی با اشاره به حوزه اقدام و عمل و تحقق واقعی اهداف در این حوزه تاکید کرد: در این فضا با دو وجه سلبی و ایجابی روبهرو هستیم، نخستین گام شناخت این دو وجه و تبیین عوامل تولید و مدیران مراکز مانند بخشهای پژوهش و خبر است بنابراین علاوه بر تبیین برنامهسازان و عوامل تولید، معاونتها و مدیران مراکز هم باید در این فضا سهیم باشند.

وی تصریح کرد: شناسایی ظرفیتهای استانی هم در این بین بسیار تاثیرگذار است زیرا استانها همواره ظرفیت بالایی به عنوان مثال در حوزه کشاورزی دارند که اغلب مغفول مانده؛ بنابراین ابتدا باید براساس ویژگیهای هر استان و توانمندیهای موجود، شروع به شناسایی ظرفیت‌‌ها کرده و تلاش کنیم به جای تمرکز روی صنایع بالادستی به بخش‌‌های مغفول مانده کشاورزی توجه شود.

موسویمقدم با بیان این که لازم است نهایت استفاده را از شاخصههایی همچون سرانه و موانع تولید و پروژههای استانی داشته باشیم ،گفت: حتی میتوان وارد حوزه گردشگری شد و با شناخت کامل از وضعیت اقتصادی استان فضایی مناسب را برای برنامهسازان فراهم کرد.

وی با اشاره به نقش تعیینکننده مجریان و خبرنگاران در اثبات و نمایش ظرفیتهای موجود در هر استان خاطرنشان کرد: استفاده از مجریان و خبرنگاران باسواد و مطلع در این حوزه جزو بدیهیات است؛ داشتن روحیه مطالبهگری در میان برنامهسازان، تهیهکنندگان، مجریان و خبرنگاران بسیار ضروری است و برنامه‌‌‌ها را از حالت سفارشی به فضای اقدام و عمل نزدیک میکند.

موسویمقدم افزود: مجری یک برنامه گفتوگو محور باید بحثی چالشی را شروع کند و بدون تاثیر گرفتن از مصاحبه شونده، سوال کند تا مخاطب این احساس را داشته باشد که پاسخ سوالاتش را در برنامه تلویزیونی خواهد شنید.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها