انیمیشن کامپیوتری «در جست و جوی دوری» در 10 روز اول نمایش عمومی جهانی خود، به رقم کلان 400 میلیون دلاری دست پیدا کرد.
کد خبر: ۹۱۷۳۵۷
«دوری» 400 میلیون دلاری شد

به گزارش جام جم آنلاین ، هم تهیه کنندگان فیلم و هم تحلیل گران اقتصادی سینما، پیش بینی چنین موفقیت بالایی را برای فیلم در چنین مدت زمان کوتاهی می کردند.

فروش 10 روز اول این کمدی اکشن خانوادگی در سطح بین المللی به 110 میلیون دلار رسید. این فیلم فقط در 37 کشور دنیا روی پرده است و طی هفته های آینده، به تعداد این کشورها افزوده می شود.

اما استقبال تماشاگران سینما در آمریکای شمالی از قسمت دوم «در جست و جوی نیمو»، خیلی بهتر و بالاتر بوده است. آن ها در این مدت کوتاه، 286 میلیون دلار برای دیدن فیلم پرداخت کرده اند.

این موفقیت باعث شد تا فروش کلی فیلم در سطح جهانی به رقم 396 میلیون دلار برسد. داستان فیلم در باره یک ماهی کوچولو است، که به دنبال والدین خود می گردد.

به نوشته نشریه اسکرین اینترنشنال، فروش جهانی فیلم (هم آمریکا و هم بقیه کشورهای دنیا) از مرز یک میلیارد دلار گذر خواهد کرد.

حتی برخی از تحلیل گران اقتصادی سینما، در این رابطه از رقم غیرقابل باور و تقریبا دست نیافتنی یک و نیم میلیارد دلار هم صحبت می کنند.

تا به امروز فقط تعداد اندکی از محصولات زنده صنعت سینما توانسته اند به چنین رقم فروش باور نکردنی و خارق العاده ای دست پیدا کنند.

«در جست و جوی دوری» با هزینه 200 میلیون دلاری در شرکت کامپیوتری پیکسار تهیه شده است. کمپانی والت دیزنی امر توزیع این انیمیشن را به عهده داشته است.

منتقدان سینمایی که فیلم را به شدت پسندیده اند، عقیده دارند آکادمی اسکار امسال جایزه بهترین انیمیشن سال خود را به این فیلم اهدا خواهد کرد.

این انیمیشن کامپیوتری این هفته هم با فروش بالای 73 میلیون دلاری خود، موفق شد صدرنشین جدول هفتگی گیشه سینماهای آمریکای شمالی شود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها