عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی گفت: روستاهای کشور با احیای وزارت جهاد سازندگی جانی تازه خواهند گرفت.
کد خبر: ۹۱۵۵۶۱
روستاها با احیای وزارت جهاد سازندگی جانی تازه می گیرند

به گزارش جام جم آنلاین ، حجت الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در مصاحبه با رادیو اقتصاد افزود: زمانی که وزارت جهاد سازندگی 16 سال پیش در وزارت کشاورزی ادغام شد بخش توسعه روستایی مغفول ماند.

وی افزود: جهاد سازندگی تمام قد حامی توسعه مناطق روستایی و روستائیان بود در غیاب جهاد سازندگی روستاها از قافله توسعه یافتگی عقب ماندند و این عدم توسعه یافتگی موجب شتاب گیری مهاجرت از مناطق روستایی به سمت و سوی شهرها شد و پدیده حاشیه را بیش از هر زمان دیگری در کلانشهرها گسترش داد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وزارت جهاد سازندگی حرکت پر جنب و جوشی در توسعه عمران روستایی و حتی اقتصاد کشاورزی در مناطق روستایی ایجاد کرده بود که هم اکنون این جنب و جوش کمتر در سطح روستاها دیده می شود.

وی افزود: روحیه مدیریت جهادی موجب ترسیم چشم اندازی روشن در راستای پیشرفت اقتصادی کشور، برقرار عدالت و ایجاد حق برابری همه در استفاده از فرصت ها و امکانات می شود.

مصباحی مقدم در ادامه با اشاره به این جمله که «رویکرد مدیریت جهادی همراه با معنویت و اخلاق است»، اظهارداشت: در حرکت جهادی با تکیه بر داشته های فرهنگی، مذهبی، دینی و ... می توان بر بیماریهای اقتصادی، مشکلات و تنگناهایی که ساختار اقتصاد کشور در بلند مدت به آن مبتلا شده است،با حداقل خواسته های مادی فائق آمد.

وی در پاسخ به این پرسش که پیشنهاد احیای وزارت جهاد سازندگی خلاف کوچک سازی دولت نیست، اذعان داشت: کوچک سازی دولت به معنی حجم تصدیگری دولت و کاهش حجم نیروی انسانی دولت است نه به معنای کاهش تعداد سازمانها و دستگاههای که در دولت فعال هستند.
نماینده دور نهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کوچک سازی دولت اغلب به معنی ادغام و جلوگیری از تفکیک نیست بلکه به معنی کاهش هزینه ها است.

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه شکوفایی قابلیت های خدادادی کشور نیازمند تلاش جهادی است، افزود: این نوع تلاش آینده درخشانی را برای نظام اسلامی با درست بکارگیری ظرفیت ها و امتیازهای خاص کشور، نوید می دهد.

محمدرضا پورابراهیمی اذعان داشت: اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی بسته در مقابل تحریم ها نیست و چنین دیدی نسبت به اقتصاد مقاومتی رشد آفرین نیست.

وی تصریح کرد: منظور از اقتصاد مقاومتی واقعی یک اقتصاد مقاومتی فعال و پویاست نه یک اقتصاد منفعل و بسته چنانکه مقاومت برای دفع تحریم و موانع پیشرفت و کوشش در مسیر حرکت و پیشرفت است.

نماینده دور دهم مجلس شورای اسلامی گفت: تحقق مفهوم اقتصاد مقاومتی در عمل نیازمند الزاماتی است تا بتوان آنرا به منصه ظهور رساند و بخوبی عملیاتی کرد.

وی افزود: «کوچک‌سازی دولت در بخش‌های مختلف » یکی از الزامات اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در کشور است.

پوربراهیمی همچنین اظهارداشت: کوچک سازی ضمن کاهش هزینه ‌های اجرایی موجب حرکت دولت به‌ سمت اجرای وظیفه اصلی خود که همانا نظارت، هدایت و امور حاکمیتی در راستای‌ حکمرانی مطلوب اسلامی می شود.

وی گفت: علاوه بر این سازمان‌های دولتی نیز به سمت مشارکت مردم در تصمیم‌گیری، اجرا و همچنین تحیکم زیرساخت‌های تحقق عدالت اجتماعی حرکت خواهند کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: بدون حضور، مشارکت و یاری مردم اهداف اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد چون کار اصلی در دست مردم و به دست مردم است.

وی یادآورشد: یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی کوچک سازی و چابک سازی دولت است تا آن حد که تصدی گری بطور کلی از دوش دولت برداشته شود.

کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه در دور نهم مجلس شورای اسلامی 16 سال بعد از ادغام دو وزارت جهاد سازندگی و کشاورزی و تشکیل یک وزارتخانه واحد به نام «وزارت جهاد کشاورزی» رای به احیای دوباره وزارت جهاد سازندگی داد. با تصویب این کمیسیون دولت مکلف به فراهم کردن مقدمات احیای وزارت جهاد سازندگی در سال اول و تشکیل این وزارتخانه در سال دوم برنامه شده است.

گفتنی است؛ برنامه «روی خط بازار» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز راس ساعت 11 به مدت 55 دقیقه با هدف ارائه یک تصویر بزرگتر و کاملتر و قابل درک از رویدادهای مهم اقتصادی و رفع ابهامات اقتصادی بر روی موج اف ام ردیف 98 قرار می گیرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها