اکشن فانتزی و ماجراجویانه «وارکرافت» در چین 200 میلیون دلاری شد. این رقم فروش کلان، پس از 10 روز نمایش عمومی نصیب این فیلم شده است.
کد خبر: ۹۱۵۵۱۱
«وارکرافت» توازن قوا را به هم زد

به گزارش جام جم آنلاین ، این در حالی است که این اکشن ماجراجویانه در جدول گیشه نمایش سینماهای آمریکای شمالی شکست سخت تجاری خورده است.

برعکس آمریکای شمالی، استقبال تماشاگران در سطح بین المللی از فیلم خیلی خوب بوده و موفقیت آن، محدود به کشور آسیایی چین نمی شود.

با احتساب فروش 200 میلیون دلاری «وارکرافت» در سینماهای چین، فروش بین المللی ده روز آن به رقم بالای 340 میلیون دلار رسیده است.

به نوشته هالیوود ریپورتر، این فیلم هم اکنون در 57 کشور دنیا روی پرده سینماها است. طی هفته های آینده، کشورهای تازه ای نمایش عمومی آن را شروع می کنند.

با توجه به موفقیت بین المللی «وارکرافت»، تحلیل گران اقتصادی سینما تحلیل تازه ای را در رابطه با محصولات پرسروصدای هالیوودی ارائه کرده اند.

آن ها می گویند کمپانی های بزرگ فیلم سازی از این پس باید نگاه ویژه ای به جدول گیشه بین المللی داشته باشند و فکر نکنند محصولات آن ها در وهله اول برای تماشاگران آمریکایی ساخته می شود!

این اولین بار نیست که یک بلاک باستر هالیوودی در خارج از آمریکا، فروشی بالاتر از خود آمریکا می کند. اما مورد «وارکرافت»، یک استثنا به حساب می آید.

قبل ازاین تعداد زیادی از فیلم های هالیوودی، در جدول گیشه نمایش بین المللی مقدار کمی بیشتر از خود آمریکا فروش کرده و در هر دو جدول (هم گیشه آمریکا و هم گیشه خارج از آن) موفق بوده اند.

اما «وارکرافت» در شرایطی فروشی بالای 300 میلیون دلار در سطح بین المللی داشته، که فروش آن در آمریکای شمالی فقط 38 میلیون دلار بوده است.

بر این اساس است که اهل فن می گویند این اکشن فانتزی قرون وسطایی، توازن قوا را در سیستم فیلم سازی هالیوودی به هم زده و کمپانی های فیلم سازی را دچار سرگیجه کرده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها