افزایش سن، ارتباط مستقیم با کاهش قدرت باروری زنان دارد. این مسأله در مردان بسیار کمرنگ است، اما باید گفت مردانی که بالای 40 سالگی بارور می‌شوند احتمال تولد فرزند با مشکلاتی مانند اوتیسم در آنها بیشتر است.
کد خبر: ۹۱۴۸۸۹
فرزنددار شدن را به بعد از 40 سالگی موکول نکنید

دکتر لاله اسلامیان، جراح و متخصص زنان و زایمان با بیان مطالب فوق به جام‌جم گفت: مشکلات تخمک‌گذاری در خانم‌ها و اختلالات اسپرم در آقایان از عمده‌ترین علل ناباروری شناخته شده‌اند که البته بیشتر این مشکلات، قابل درمان هستند.

وی تاکید کرد: قرار گرفتن در معرض گرما، انجام کارهای سنگین، مصرف انواع دخانیات و مشروبات الکلی، خستگی طولانی و آلاینده‌های محیطی می‌تواند در کیفیت اسپرم‌سازی مردان تاثیرگذار باشد. البته این عوامل در مردانی که سالم باشند تاثیر چندانی نخواهد داشت.

این متخصص زنان با بیان این که به خانم‌ها توصیه می‌شود در سنین کمتر از 35 سال اقدام به بارداری کنند، عنوان کرد: زنانی که از طریق روش‌های کمک باروری، بارور می‌شوند احتمال سقط و زایمان زودرس در آنها بیشتر است و به علت سن بالا یا مشکلات متابولیکی احتمال این که به عوارضی مثل دیابت بارداری و فشار خون بالا در بارداری دچار شوند، زیاد است؛ اما این به آن معنا نیست که چنین مساله‌ای در تمام افراد روی خواهد داد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۲
مهسا
-
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
۰
۰
اخه تو این بی پولی و با این حقوقای پایین میشه به این قضیه فكر كرد ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خان اوغلان
-
۱۹:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۳/۳۱
جوان تن پرور از مشكلات زندگی شانه خالی می كند مرد باید سنگ زیرین آسیاب باشد این چه حرفی داری می زنی ننگ است كار جوهره مرد است خداوند هم روزی رسان است
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها