همزمان با شروع مسابقات فوتبال جام ملت‌های اروپا در شهرهای مختلف فرانسه از جمعه شب، دور تازه‌ای از اعتصاب‌ها در بخش‌های مختلف این کشور آغاز شده است.
کد خبر: ۹۱۲۴۵۴

در همین رابطه اعلام شد حدود یک‌چهارم خلبانان شرکت هواپیمایی ایرفرانس از روز گذشته در اعتراض به شرایط کار، دست به اعتصاب زده‌اند. اعتصاب خلبانان ایرفرانس، تازه‌ترین چالش برای دولت فرانسه به شمار می رود. پیش از این نیز اعتصاب کارکنان سیستم حمل و نقل ریلی، موجب بروز اختلال زیادی در سیستم ترابری فرانسه شده است.

شرکت ایرفرانس با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که حدود 20 درصد پروازهای داخلی و بین المللی این شرکت در روز گذشته لغو شد. در بین پروازهای لغو شده، پروازهایی به چشم می خورد که قرار بوده تماشاگران فوتبال را به شهرهای مختلف فرانسه منتقل کند. اتحادیه خلبانان شرکت ایرفرانس قصد دارد این اعتصاب را تا روز سه شنبه ادامه دهد. خلبانان ایرفرانس خواستار شرایط بهتر شغلی خود هستند. در این میان کارگران شهرداری در پاریس اعلام کردند که همچنان به اعتصاب خود در خودداری از جمع‌آوری زباله‌های شهری ادامه می‌دهند. همین مساله باعث شده که همزمان با شروع بازی‌های یورو 2016 انبوهی از زباله در خیابان‌های پایتخت فرانسه روی هم انباشته شود. در حال حاضر مسئولان شهری پاریس از کامیون‌های خصوصی حمل زباله برای پاکسازی خیابان‌ها کمک گرفته‌اند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها