رکوردشکنی تازه چینی

درام اکشن و فانتزی هالیوودی «وارکرافت» در چین رکورد شکنی کرد. فروش دو روز اول این فیلم در جدول گیشه نمایش سینماهای چین، بالای 90 میلیون دلار شده است.
کد خبر: ۹۱۲۳۶۶
رکوردشکنی تازه چینی

به گزارش جام جم آنلاین ، این اولین بار در تاریخ سینماهای این کشور آسیایی است که فیلمی موفق به چنین فروش کلانی در چنین مدت کوتاهی می شود.

به نوشته نشریات چینی، بیش از 67 درصد سالن های نمایش فیلم در چین، در حال نمایش این درام فانتزی هستند. در حقیقت، بیش از دو سوم سینماهای کشور در اختیار فیلم قرار دارد.

البته خود چینی ها از این موضوع چندان نگران نیستند. دلیل اصلی امر هم این است که آن ها، «وارکرافت» را یک محصول داخلی و چینی می دانند!

تهیه کننده و سرمایه گذار اصلی فیلم، شرکت لجندری پیکچرز است. سهام این شرکت مستقر در آمریکا، متعلق به چند شرکت هنری چینی می باشد.

«وارکرافت» دو روز زودتر از سینماهای آمریکای شمالی، در کشور چین به روی پرده سینماها رفت. تهیه کنندگان آن، اصرار داشتند این اقدام حتما صورت گیرد.

با توجه به رقم رکورد شکن 90 میلیون دلاری فیلم در دو روز اول نماش، پیش بینی فروشی خارق العاده برای آن در جدول گیشه نمایش سینماهای چین می شود.

دانکن جونز کارگردان فیلم و تراویس فیمل، دومینیک کوپر و پائولا پاتن بازیگرانش هستند. هزینه تولید فیلم، چیزی حدود 160 میلیون دلار بوده است و آن را به عنوان یکی از پرخرج ترین محصولات صنعت سینما معرفی می کند.

داستان فیلم در باره نابودی سرزمین موجودات غول نما و فرار یکی از آن ها به دنیای انسان ها در عهد قدیم است. او تلاش می کند، راهی برای نجات تمدن خود پیدا کند.

به نوشته امپایر آنلاین، پرسشی که تحلیل گران اقتصادی سینما مطرح می کنند این است که «وارکرافت» در آمریکای شمالی فروش بالاتری خواهد کرد یا چین!

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها