پای مرغ حاوی ویتامین‌هایی از جمله A , D و همچنین فسفر، منیزیم و کلسیم و کلاژن است به همین دلیل یک مکمل غذایی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۹۱۱۰۶۵
آیا خوردن پای مرغ مفید است؟

به گزارش جام جم آنلاین و به نقل از یک کارشناس تغذیه؛ اگرچه تحقیقات گسترده‌ای درباره خواص پای مرغ انجام نشده ولی اثرات آن برای سلامتی افراد مبتلا به پوکی استخوان و آرتروز انکارناپذیر است.

تینا جعفری می‌گوید: پای‌ مرغ علیرغم دارا بودن ویتامین‌ها، ارزش پروتئینی بسیار کمی دارد و به دلیل دارا بودن کلسترول بالا ممکن است برای برخی از افراد مضر باشد.

این متخصص تغذیه تاکید می‌کند: اگرچه پای‌ مرغ حاوی بخش‌های غضروفی و به دلیل مقدار زیاد پوست، بسیار ژلاتینی است ولی به دلیل ارزش پروتئینی کم نمی‌تواند عاملی برای ساخت غضروف‌ها به شمار آید.

وی با اشاره به این تصور که تنها با مصرف پنجه‌ مرغ می‌توان ویتامین D مورد‌نیاز بدن را تامین و جلوی پوکی استخوان‌ را گرفت، می‌گوید: با توجه به حجم و اندازه کم پای مرغ، بهتر است افراد داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنند و از پای مرغ تنها به عنوان مکمل غذایی استفاده شود.

به اعتقاد این کارشناس تغذیه؛ بهترین درمان برای افراد مبتلا به آرتروز و پادرد تابش نور آفتاب است؛ زیرا 95 درصد ویتامین D از طریق خورشید تامین می‌شود.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها