jamejamsara
سرا سلامت کد خبر: ۹۱۱۰۲۵   ۱۸ خرداد ۱۳۹۵  |  ۰۹:۰۰

دمای هوا در بیشتر کشورها به طور قابل ملاحظه ای افزایش یافته است از این رو ضروریست که روزه داران با تناول سبزیجات و میوه های سرشار از آب در وعدۀ سحر به افزایش رطوبت بدن خود و مقاومت در برابر احساس تشنگی کمک کنند.

برای جلوگیری از تشنگی در ماه رمضان چه کنیم؟

به گزارش جام جم سرا ، به گفته پژوهشگران این خوراکی ها بدن را در برابر تشنگی مقاوم می کنند:

پرتقال: علاوه بر آن که سرشار از آب است و به رطوبت بدن کمک می کند؛ احساس خستگی و استرس را نیز از شما دور خواهد کرد.

خیار: حدود 96.5% از وزن خیار را آب تشکیل می دهد.

کاهو: 95.6% از وزن کاهو را نیز آب تشکیل می دهد.

کرفس: 95.5% از وزن آن را آب تشکیل می دهد از این رو به رطوبت بدن کمک و احساس گرسنگی را محدود می کند.

گوجه فرنگی: از سبزی هایی است که حتما باید به بشقاب سالاد اضافه شود و حدود 94.5% از وزن آن را آب تشکیل می دهد.

فلفل سبز: 93.3% آن را آب تشکیل می دهد.

گل کلم: 92.1% وزن آن را آب تشکیل می دهد.

طالبی: حاوی 90.2% آب است.

اسفناج: 91.4% آن آب است.

توت فرنگی: 91% وزن آن را آب تشکیل می دهد.

کلم بروکلی: 90.7% وزن آن آب است.

گریپ فروت: 90.5% وزن آن آب است. البته بیماران باید این میوه را بعد از مشورت با پزشک مصرف کنند چون با بسیاری از داروها واکنش نشان می دهد.

هندوانه: 91.5% وزن آن آب است.

منبع : العالم

ارسال نظر
* نظر:
نام:
ایمیل:

یادداشت

بیشتر
سال تحصیلی با ١٠هزار کلاس جدید

سال تحصیلی با ١٠هزار کلاس جدید

ماه مهر همواره یادآور فرا رسیدن بهار تعلیم و تربیت، تبلور تلاش و تکاپوی پرشتاب و شوق‌انگیز برای فتح قله‌های دانش و کرامت انسانی است تا هرچه بیشتر زنگارهای جهل و نادانی از پیکره جامعه زدوده‌شود و انسان‌ها در مسیر حیات بخش آگاهی و تکامل قرار گیرند.

«لحظه»ای که مهم است

«لحظه»ای که مهم است

«علی لندی که بود و چه کرد؟ (۲ نمره)» در بهترین حالت این سوالی است که سال‌های بعد در امتحانات دانش‌ آموزان مطرح می‌شود.

گفتگو

بیشتر

پیشنهاد سردبیر

بیشتر

پیشخوان

بیشتر

نیازمندی ها