به دنبال خروج رئیس امارات از این کشور، اخباری درباره احتمال وقوع یک کودتای آرام در این کشور حاشیه خلیج فارس منتشر شده است.
کد خبر: ۹۱۰۹۹۳
کودتای آرام در امارات

به گزارش جام جم آنلاین ، به نقل از پایگاه خبری العهد، روز شنبه رسانه‌های اماراتی اعلام کردند که خلیفه بن زاید، رئیس امارات کشور را ترک کرده است اما اشاره به مقصد یا دلیل خروج وی نکردند.

حال گمانه زنی‌هایی مطرح شده مبنی بر اینکه خروج خلیفه بن زاید که به دنبال سکته مغزی در سال 2014 عملا به نفع برادرش از عرصه قدرت کنار زده شد، در چارچوب یک کودتای آرام از سوی محمد بن زاید، ولیعهد و برادر کوچکترش بوده است که کودتا علیه خلیفه را تکمیل کرده است.

به گفته برخی منابع عربی، محمد بن زاید که کنترل ارتش و دستگاه‌های امنیتی امارات را در دست دارد به دلیل سیاست‌های مستبدانه، از حمایت حکام دیگر امارت‌های کشور امارات متحده عربی برخوردار نیست.

کشور امارات متحده عربی، اتحادی از هفت امارت کوچک به نام‌های ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، راس‌الخیمه و ام‌القوین است که طبق توافق حاکم امارت ابوظبی ریاست کشور را بر عهده دارد. بر هر یک از امارت‌های این کشور یک خانواده حکم می‌راند که در مسائل داخلی مستقل عمل می‌کنند و قدرت به شکل موروثی بین افراد این خانواده‌ها دست‌به دست می‌شود.

احتمال داده می‌شود محمد بن زاید برادرش به ترک کشور مجبور کرده باشد و بعد از جلب رضایت حکام دیگر امارت‌ها به ویژه حاکم دبی، خود رسما قدرت را به دست بگیرد.

پیشتر نظیر چنین کوتایی در قطر، یکی دیگر از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس ملاحظ شده است.

منبع:ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها