دادگاهی در ترکیه فردی را که کودکان سوریِ ساکن در یک اردوگاه پناهجویان را مورد آزار جنسی قرار داده بود، به 108 سال زندان محکوم کرد.
کد خبر: ۹۱۰۴۲۴
108 سال حبس؛ حکم متجاوز به کودکان سوری

به گزارش جام جم آنلاین،نشریه بیرگونِ ترکیه در تاریخ 23 اردیبهشت در گزارشی اعلام کرد، یک نظافت چی از سپتامبر سال 2015 تا آغاز سال جاری میلادی (2016) به 30 پسربچه سوری در سنین هشت تا دوازده سال در دستشویی‌های اردوگاه پناهجویان سوری در استان غازی عینتاب در جنوب ترکیه تجاوز می‌کرده است.

در گزارش‌های روز شنبه (15 خرداد) این متجاوز یک جوان 29 ساله به نام اردال ای. معرفی و اعلام شد اقدام وی در آزار جنسیِ دست‌کم هشت کودک اثبات شده است.

خبرگزاری دوغانِ ترکیه نوشت این متهم در دادگاه به دلیل اغفال هشت کودک که با پرداخت بین 1.5 تا 5 لیره (0.50 تا 1.70 دلار) آن‌ها را به دستشویی اردوگاه می‌کشاند و مورد تعرض قرار می‌داد، محکوم شد.

وکیل مدافع متهم در جریان دادگاه ادعا کرد اعترافات اولیۀ موکلش تحت فشار نیروهای پلیس صورت گرفته است، اما قضات دادگاه شهرستان جنوبی نیزیپ این استدلال را نپذیرفتند و شامگاه جمعه (14 خرداد) متهم را به 108 سال زندان محکوم کردند.

این در حالی است که دادستان پرونده درخواست 289 سال زندان برای متهم داشت.

متهم در طول محاکمه ادعا کرد یک «قربانی» است و بازداشت او اقدامی برای سرپوش گذاشتن بر جنایات دیگران و جلوگیری از یک رسوایی گسترده است.

روزنامۀ حریتِ ترکیه به نقل از این فرد نوشت: «من نام بسیاری از مدیران و کارگران اردوگاه پناهجویان را می‌دانم که مرتکب جرائم جنسی شده‎اند ... اما نام آن‌ها را نمی‌گویم تا به خانواده‌ام آسیب نرسد.»

حدود 10 هزار و 800 پناهجو در اردوگاهی که این فرد متجاوز در آن اقدام به آزار کودکان کرده است، زندگی می‌کنند. این اردوگاه در مجاورت اردوگاه نیزیپ قرار دارد که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در ماه آوریل (اردیبهشت ماه) به آن سر زد و شرایط آن را مثبت ارزیابی کرد.

منبع: پرس تی وی

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها