در این فیلم شاهد روایت‌های تکان دهنده‌ای از زبان زنان و خانواده‌های عراقی فراری از دست تروریست‌های داعش در شهر تحت محاصره فلوجه خواهید بود.
کد خبر: ۹۰۹۸۷۳
روایت زنان فلوجه از توحش و دروغ های داعش+ فیلم

برخی از اهالی شهر فلوجه، در استان الانبار درغرب عراق، که با کمک نیروهای عراقی از این شهر خارج شده اند، گفتند که عناصر گروه تروریستی داعش عاشق خون و خونریزی هستند و با ارتکاب فجیع ترین روش ها برای شکنجه جسمی و روانی اهالی فلوجه، موجب شده اند که صدها خانواده از این شهر فرار کنند.

یکی از زنان فلوجه که توانسته از دست عناصر داعش فرار کند، به خبرنگار شبکه العالم گفت: «سه سال از سوی داعش در محاصره بودیم و زندگی سخت و نکبت باری را داشتیم. آن ها وحشی و عاشق خون وخونریزی هستند و معنای مهربانی و انسانیت را نمی فهمند».

یکی از دخترانی که از شهر فلوجه فرار کرده است، نیز به خبرنگار شبکه العالم گفت: «عناصر داعش که همه ریش های بلند دارند، ما را در فقر و گرسنگی رها کرده اند. آن ها همه چیز را از ما گرفته و تلویزیون و موبایل را ممنوع کرده اند».

کودکی از اهالی فلوجه نیز که با خانواده اش از دست داعش فرار کرده است، به خبرنگار العالم گفت: «اگر پدر و مادرم را بکشند، وقتی که بزرگ شوم، آن ها را خواهم کشت».

در حالی که گروه تروریستی داعش به خانواده های ساکن فلوجه درباره خطر ورود نیروهای داوطلب مردمی به این شهر هشدار داده بود، اظهارات کسانی که از شهر خارج شده اند، برخلاف هشدارهای داعش

نشان می دهد که این نیروها به اهالی فلوجه کمک و از آن ها حمایت کرده اند.

یکی از زنان فلوجه که از این شهر فرار کرده است، به خبرنگار العالم گفت: «نیروهای مردمی ما را از از دست داعش نجات دادند، و راه را برای ما امن کردند. آن ها ما را به اردوگاه طارق بردند و بعد به اینجا آوردند".

یک دختر عراقی هم که از فلوجه خارج شده است، نیز گفت: «از صبح زود خانه و کاشانه خود را رها کردیم و هیچ چیزی حتی لباس هایمان را هم با خود نیاورده ایم. اما وقتی که به اینجا آمدیم، با استقبال نیروهای داوطلب مردمی روبرو شدیم و آن ها حمایت بی نظیری از ما کردند. برادرانم فرار کردند؛ زیرا داعش به ما به دروغ گفته بود که نیروهای داوطلب مرمی ما را خواهد کشت، آن ها به ما دروغ گفتند و ما را ترساندند.

پس ازآنکه نیروهای امنیتی راه های خروج از شهر فلوجه را مشخص کردند، عناصر داعش سعی کردند به شیوه های مختلف از خارج شدن خانواده های فلوجه از شهر جلوگیری کنند تا قبل از فرار به مناطق دیگر از آن ها به عنوان سپرانسانی استفاده شود.

منبع: العالم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها