در این فیلم و اسلایدشو شاهد صحنه‌هایی آزادسازی چندین منطقه در شهر فلوجه واقع در استان الانبار عراق خواهید بود. ارتش و نیروهای مردمی عراق همچنان به پیشروی های خود در این شهر ادامه می دهند.
کد خبر: ۹۰۸۱۷۰
جدیدترین فیلم از عملیات آزادسازی فلوجه + اسلاید شو

حیدر‌العبادی، نخست‌وزیر عراق با اعلام اینکه«پرچم عراق به‌زودی در آسمان فلوجه برافراشته خواهد شد» فرمان آغاز عملیات گسترده برای باز‌پس‌گیری شهر فلوجه را صادر کرد.

با اعلام آغاز عملیات گسترده آزادی فلوجه موسوم به «درهم شکستن تروریسم» حداقل 20هزار نیروی عراقی ازجمله نیروهای داوطلب مردمی موسوم به الحشد الشعبی عملیات برای آزادی این شهر مهم را آغاز کردند. نخست‌وزیر عراق روز گذشته به‌عنوان فرماندهی کل نیروهای مسلح، شخصا وارد اتاق عملیات فلوجه شد و رسما نظارت بر روند عملیات را بر عهده گرفت.

هزاران نفر از نیروهای امنیتی و نظامی ازجمله ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب عملا این شهر را محاصره کرده‌اند و همچنین گفته می‌شود به‌زودی 15هزار نیروی دیگر هم به آنها ملحق خواهند شد. نیروهای ارتش، عشایر اهل سنت و نیروهای بسیج مردمی(الحشد الشعبی) از چندین محور به مواضع تروریست‌های داعش حمله کرده‌اند و نیروی هوایی عراق هم وظیفه پشتیبانی هوایی را بر‌عهده دارد.

فلوجه، دومین شهر بزرگ استان الانبار که در 60کیلومتری غرب بغداد قرار دارد نخستین شهر عراق بود که در زمستان سال ۲۰۱۴ به اشغال داعش در آمد و یکی از دو پایگاه باقیمانده این گروه در عراق است. درصورت موفقیت کامل عملیات فلوجه، موصل دومین شهر بزرگ عراق در شمال این کشور تنها پایگاه تحت کنترل گروه تروریستی داعش خواهد بود.

منبع فیلم و عکس: لایولیک، فرادید

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها