پاسخ جالب نماینده عراقی به عادل الجبیر

به جای دخالت در کشورهای دیگر مشکلات خودتان را حل کنید

جابری‌انصاری: «جبیر» فراموش نکند کشورش خطرناک‌ترین حامی تروریسم است

وزیر خارجه عربستان که به نظر می‌رسد از مبارزه سپاه قدس ایران با داعش در عراق ناراضی است، حضور فرمانده سپاه قدس در عراق را کاملا منفی توصیف کرد. عادل الجبیر مدعی شد: سپاه قدس در سوریه با مردم سوریه می‌جنگد[!] و در عراق هم همین‌طور.
کد خبر: ۹۰۸۳۶۱

سپاه اقدامات تخریبی در همه جای دنیا انجام می‌دهد... آنچه سلیمانی و سپاه در عراق انجام می‌دهند از نظر عربستان مردود است. وزیر خارجه عربستان که در گفت‌وگو با شبکه روسی راشاتودی سخن می‌گفت، بار دیگر مدعی عدم رعایت حسن‌همجواری ایران شد و افزود: آنچه عربستان را رنج می‌دهد، بی‌احترامی ایران به اصل حسن همجواری است... ایران نباید در امور داخلی کشورهای عربی دخالت کند یا شبه‌نظامیان طائفی را در کشورهای عربی حمایت کند. این سبب افزایش فتنه طائفی می‌شود و به امنیت و ثبات منطقه کمک نمی‌کند.

در واکنش به این اظهارات ضدایرانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: عادل الجبیر فراموش نکند که کشورش هم‌اینک و در سطح بین‌المللی به‌عنوان اولین و خطرناک‌ترین حامی تروریسم و گسترش ناامنی در جهان است.

به گزارش فارس، حسین جابری‌انصاری افزود: ملت عراق برای تشخیص منافع و دوست و دشمن خود نیازی به اظهارات وزیر خارجه کشوری ندارد که در کمتر از یک دهه و نیم اخیر، بزرگ‌ترین عامل و حامی بی‌ثباتی و حمایت از تروریسم در عراق، منطقه و جهان بوده است. وی ادامه داد: حضور مستشاران نظامی ایران در عراق تحت فرماندهی سردار قاسم سلیمانی به درخواست دولت قانونی این کشور و برای مبارزه با تروریست‌ها و افراط‌گرایانی است که عراق و منطقه را با بی‌ثباتی و ناامنی مواجه کرده‌اند.

پیشنهاد میانجیگری روسیه

سرگئی لاوروف، پنجشنبه پس از دیدار با وزرای خارجه شش کشور شورای همکاری خلیج‌فارس در مسکو در نشست مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر، همتای سعودی خود گفت: روسیه تمایل دارد برای حل مشکلات خاص در روابط میان کشورهای شورای همکاری خلیج‌فارس و ایران همکاری داشته باشد. به گزارش نسیم، وی افزود: ما روابط خوبی با اعضای شورای همکاری خلیج و ایران داریم و آماده‌ایم تا از این روابط خوب برای کمک به ایجاد شرایط برگزاری گفت‌وگوهایی برای عادی سازی روابط که تنها از طریق برگزاری صحبت‌های مستقیم دوجانبه حاصل می‌شود، استفاده کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها