ریدلی اسکات فیلم ساز انگلیسی تبار سینما که علاقه و ارادت خاصی به ژانر علمی تخیلی و فیلم های فضایی دارد، با کار تازه اش «زک» دوباره به این ژانر برمی گردد.
کد خبر: ۹۰۶۴۵۳
سفر تازه اسکات به ماه

به گزارش جام جم آنلاین ، فیلم نامه اصیل این درام علمی تخیلی را اندی ویر داستان نویس معروف دنیای ادبیات نوشته است. اسکات هم با او در این کار، همکاری داشته است.

اندی ویر که نوول هایش در آمریکای شمالی بیش از 630 میلیون دلار فروش داشته اند، نویسنده کتاب علمی تخیلی «مریخی» هم هست.

ریدلی اسکات سال قبل فیلم سینمایی موفق «مریخی» را براساس داستان این کتاب ساخت. «مریخی» با بازی مت دیمون، نامزد دریافت چندیت جایزه اسکار شد.

داستان «زک» در کره ماه اتفاق می افتد و موجودات بیگانه فضایی و موضوعی مثل تله پاتی، نقش مهمی در ماجراهای هیجان انگیز آن دارند.

با این حال، هنوز اطلاعات زیادی در باره این داستان در دست نیست. گفته می شود ویر پس از پایان کار نگارش فیلم نامه، آن را به صورت یک نوول هم می نویسد.

گروه همکار ریدلی اسکات در فیلم «مریخی»، با کار تازه او نیز همکاری خواهند کرد. اما هنوز معلوم نیست مت دیمون هم به عنوان بازیگر با این محصول موفق کمپانی فوکس قرن بیستم همکاری خواهد داشت یا خیر.

نزدیکان کارگردان می گویند داستان «زک» از مضمونی تازه و بدیع برخوردار است و ژانر علمی تخیلی را وارد دنیا و فضای تازه ای خواهد کرد.

«مریخی» با هزینه تولید 108 میلیون دلاری خود، فروشی 630 میلیون دلاری در سطح جهانی کرد. سهم سینماهای آمریکای شمالی از این مبلغ،228 میلیون دلار بود.

ظاهرا به دلیل همین موفقیت بالای مالی و تحسین منتقدان سینمایی بوده که کمپانی فوکس قرن بیستم، به ریدلی اسکات چراغ سبز داده و گفته می تواند «زک» را با هزینه تولید 150 میلیون دلاری تهیه کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها