احتمال تغییرات در کابینه روحانی چه در سطح وزرا و چه معاونان رئیس‌جمهور آن هم تنها یک سال مانده تا پایان کار این دولت، اما و اگرهایی را به‌‌وجود آورده است. برخی بر این عقیده هستند که این تغییرات به‌سبب همسویی بیشتر مجلس دهم با دولت می‌تواند به کارآمدی بیشتر کابینه کمک کند، اما برخی دیگر بر این گمانند که چنین تغییراتی بیش از آن‌که کمکی به کارآمدی کابینه کند، سیاسی و تبلیغاتی است.
کد خبر: ۹۰۵۱۸۰

این موضوعی است که آن را با داریوش قنبری، فعال اصلاح‌طلب و نماینده پیشین مجلس و محمدرضا محسنی‌ثانی نماینده اصولگرای مجلس به بحث گذاشته‌ایم.

تغییر لازم است

داریوش قنبری، نماینده پیشین مجلس و فعال اصلاح‌طلب، ترمیم کابینه را در جهت پیشبرد اهداف کشور اقدامی مناسب دانسته و می‌گوید: ترمیم کابینه به شخص آقای رئیس‌جمهور ربط پیدا می‌کند و لازمه آن ارزیابی از عملکرد وزرا از سوی ایشان است.

وی می‌افزاید: وزرایی که در پیشبرد اهداف دولت کار نکردند یا تذکراتی گرفتند، باید کنار گذاشته شوند تا افراد توانمندتر ‌که اهداف دولت را بهتر می‌توانند عملیاتی کنند بر مسند دستگاه‌ها قرار گیرند. وی با بیان این‌که در هر زمان باید از افراد کارشناس و مطلع بهره گرفت، یادآور می‌شود: برخی در طول ماموریت خود نتواستند انتظارات موجود را جامه عمل بپوشانند و در جهت پیشبرد اهداف دولت کار کنند بنابراین باید جای خود را ولو در هر زمان به فرد توانمند دیگری واگذار کنند. قنبری می‌افزاید: این تغییر نه تنها در ارتباط با وزرا بلکه در مورد برخی مدیران سطوح پایین هم صدق می‌کند لذا تغییر به نفع کشور و یک اصل مدیریتی است. وی در مورد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای در خصوص تغییرات کابینه هم می‌گوید: با وجود گمانه‌زنی‌ها، نهایتا این شخص آقای روحانی است که می‌تواند به مدیرانش نمره دهد و عملکرد آنها را بخوبی براساس شاخص‌هایی مدون، ارزیابی کند.

تغییر به مصلحت نیست

محمدرضا محسنی‌ثانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تغییر در کابینه را در فاصله زمانی باقیمانده برای دولت یازدهم به صلاح کشور ندانسته و عقیده دارد که رای به وزرا و معرفی آنان به مجلس، فرآیندی زمان‌بر است که به طول عمر دولت یازدهم نمی‌رسد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس می‌افزاید: آنچه گاه و بی‌گاه در مورد تغییرات کابینه مطرح و گمانه‌زنی می‌شود با توجه به نقاط ضعف و قوت اعضای موجود در کابینه است که نتیجه آن می‌تواند به ارتقای سطح کارآمدی دستگاه‌ها بینجامد و بنابراین نباید آن را با عینک سیاسی نگاه کرد. وی با بیان این‌که تغییرات در یک‌سال آخر کار دولت نمی‌تواند سود چندانی برای کشور داشته باشد، خاطرنشان می‌کند: در مورد تغییر وزرا این ریاست دولت است که می‌تواند نظر دهد اما با توجه به زمان باقیمانده، تغییر یک وزیر یا معاون رئیس‌جمهور ممکن است دستگاه‌ها را از روند جاری خود دور کند بنابراین شاید مصلحت باشد که دولت با تقویت وضعیت موجود بتواند ضعف‌ها را از بین ببرد. وی در همین راستا تاکید می‌کند: قائل به تغییر کابینه در مدت باقیمانده از عمر دولت نیستم چون آن را به صلاح کشور و دولت نمی‌دانم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها