منتخب مردم تهران در مجلس:

دعوت از منتخبان مستقل برای حضور در فراکسیون اصلاح طلبان/ تلاش برای انتخاب بدون رقابت رئیس مجلس

یک منتخب مجلس با اشاره به اینکه بعید است مستقل ها ظرفیت شکل گیری فراکسیون جداگانه ای را داشته باشند تصریح کرد: در صورتی که ائتلاف امید حفظ شود اکثریت مستقلان جذب این فراکسیون خواهند شد و اگر شاهد تجزیه در ائتلاف امید باشیم ممکن است مستقلان جذب هر یک از فراکسیون های امید و رهروان ولایت شوند.
کد خبر: ۹۰۰۶۰۱
دعوت از منتخبان مستقل برای حضور در فراکسیون اصلاح طلبان/ تلاش برای انتخاب بدون رقابت رئیس مجلس

محمد علی وکیلی در گفت و گو با خبرنگار جام جم آنلاین، درباره پیش بینی خود از ترکیب فراکسیون های مجلس دهم گفت: در صورتی که ائتلاف امید حفظ شده و دچار چند دستگی نشودشاهد شکل گیری دو فراکسیون امید و اصولگرایان خواهیم بود.

وی افزود: ممکن است ائتلاف امید و اصولگرایان در درون خود چند شقه شوند.

وکیلی با اشاره به اینکه بعید است مستقل ها ظرفیت شکل گیری فراکسیون جداگانه ای را داشته باشند تصریح کرد: در صورتی که ائتلاف امید حفظ شود اکثریت مستقل ها جذب این فراکسیون خواهند شد و اگر شاهد تجزیه در ائتلاف امید باشیم ممکن است مستقل ها جذب هر یک از فراکسیون های امید و رهروان ولایت شوند.

منتخب مردم تهران در مجلس ادامه داد: در حال حاضر و عملا اعضای فراکسیون رهروان در قالب لیست امید به مجلس دهم راه یافته اند و در صورتی که فراکسیون امید شکل بگیرد اعضای اصلی را لیست امید و اعضای فراکسیون رهروان مجلس فعلی که به مجلس دهم راه یافته اند تشکیل خواهند داد بنابراین در صورت حفظ ائتلاف امید دیگر رهروان موضوعیت وجودی نخواهد داشت.

وی به همایش روز شنبه همایش امید اشاره کرد و اظهار داشت: در این همایش بحث های تعاملی و حقوقی مطرح می شود همچنین علایق منتخبان به کمیسیون های مجلس و بحث هایی در مورد ارکان مجلس صورت خواهد گرفت. .

وکیلی این همایش را همچنین برای آشنایی بیشتر منتخبان با هم عنوان کرد و افزود: از مستقل ها نیز برای حضور در این همایش دعوت خواهد شد.

منتخب مردم تهران در مجلس در مورد انتخاب ریاست مجلس نیز گفت: در این زمینه باید به مدالیته ای برسیم که در چارچوب آن بتوانیم مدلی پیدا کنیم تا رییس مجلس را بدون رقابت و توافقی انتخاب کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۱
سعید
-
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۸
۰
۰
سلام.چقدرخوب بود نمایندگان منتخب قبل ازتلاش برای تشكیل فراكسیون ویارگیری سیاسی وامثالهم ، مشكلات موجود وجاری كشور ومردم را مطرح وازهم اكنون فكری برای رفع آنها می نمودند.

نیازمندی ها