شاهد S ذکر نام خود را در این مصاحبه بلامانع دانست. وی 3 دادخواست به دادستان فدرال امریکا ، علیه سازمان جاسوسی امریکا سیا ، FBI و پنتاگون ، علیه جورج بوش و نیز علیه همسر سابقش نوشته است.
کد خبر: ۹۰۰۲۷

او از این که به زور فرزندانش توسط همسر سابقش به اسرائیل منتقل شده اند، سخت رنج می برد. مصاحبه شونده از این که دخالت موساد و سیا در وقوع 11 سپتامبر توسط دولتمردان امریکایی به عمد نادیده انگاشته می شود، نگران است. او آنچه در سرزمین های اشغالی می گذرد را هولوکاستی برای فلسطینیان می داند و جزییات دقیقی که ارائه می کند ، جالب و خواندنی است. با هم می خوانیم:

خودتان را معرفی کنید.
من آندریاس سزکلی هستم.

می خواهیم به دلیل موضوعات سه دادخواست شما به دادستان فدرال امریکا چند سوال از شما بکنیم ، موافقید.
موافقم.

ما مطلع شدیم شما درباره حادثه یازدهم سپتامبر شواهد و مدارک بسیار محرمانه ای به دست آورده اید و حتی شنیده ایم یکی از سناتورهای امریکایی را نیز در جریان آن قرار داده اید. ممکن است برای ما درباره این شواهد و نحوه دست یافتنتان به آنها بگویید.
بله ، من درباره حوادث یازدهم سپتامبر اطلاعات بسیار خوب و محرمانه ای به دست آوردم ، اما متاسفانه کسی گوش شنوایی برای آنها نداشت. من نه تنها با سناتور شومر درباره این اطلاعات سخن گفتم بلکه دومامور عالیرتبه اف.بی.آی را نیز در جریان آن قرار دادم اما آنها نیز به آن توجهی نکردند.

ممکن است بگویید دقیقا چه اطلاعاتی درباره حوادث یازدهم سپتامبر داشتید و چگونه آنها را به دست آوردید؛
در اکتبر سال 2000 زمانی که مشغول جمع آوری گل برای مغازه گلفروشی ام از یک قبرستان دور افتاده به نام گومل چسد در نیوآرک ان.جی بودم ، مکالمه دو نفر به عبری توجه مرا به خود جلب کرد. آنها در کنار دیوار قبرستان در حال گفتگو بودند. بدون آن که توجه کسی را جلب کنم ، خود را کنار دیوار قبرستان که 8 فوت بلندتر از سطح زمین بود ، رساندم و از آن بالا شخصی را دیدم که از ماشین پیاده شد و با 2 نفری که به دیوار قبرستان تکیه داده بودند ، به زبان عبری مشغول صحبت شد. فرد تازه رسیده پس از احوالپرسی با آن دونفر دیگر که فکر می کنم ماموران موساد یا سازمان سیا بودند ، گفت : بعد از این که هواپیماها در سپتامبر به دوقلوها که به عبری می شود teumim خوردند ، مردم امریکا درخواهند یافت که زندگی در کنار تروریست ها چه مزه ای دارد. بعد یکی از آن دونفر درباره موفقیت این طرح ابراز نگرانی کرد اما دیگری به او پاسخ داد: نگران نباش ، ما افرادی در پست های بالا داریم و فرقی نمی کند چه کسی (به ریاست جمهوری امریکا) انتخاب شود ، ما ترتیب همه چیز را خواهیم داد. عربها آنقدر نادان هستند که حتی به فکرشان هم نخواهد رسید که ما از آنها سوءاستفاده کرده ایم. اگر نتوانستیم مردم امریکا را مجاب کنیم پودرهایی را داخل بسته های پستی می فرستیم تا تشنج عمومی ایجاد کنیم. اگر ال گور انتخاب شد ، او را بر می اندازیم و آدم خودمان را روی کار می آوریم.

شما بلافاصله مقامات را در جریان این اطلاعات قرار دادید؛
بلافاصله نه ، فکر می کنم خودم هم اول باورم نمی شد اما بعد ترسیدم و احساس خطر کردم. سر انجام در اوت سال 2001 ، سناتور شومر را در جریان این موضوع قرار دادم.

به او نامه دادید؛
خیر با او حضوری ملاقات کردم و همه چیز را برایش تعریف کردم.

او چه گفت؛
جدی نگرفت. مانند خیلی های دیگر.

مگر به کس دیگری هم گفتید؛
بله ، حداقل یادم هست موضوع را به 2 مامور عالیرتبه اف.بی.آی هم گفتم ، اما آنها هم باور نکردند و جدی نگرفتند.

چگونه موضوع را مطرح کردید؛
همه چیز را ، مشخصات ظاهری آنها را ، لهجه و زبانی که با هم صحبت می کردند ، موقعیت مکانی و زمانی و حتی چندین سناریوی مختلفی که می شد از حرفهای آنها در ذهن و یا روی کاغذ آورد ، برایشان کشیدم. درباره سیاه زخم که متاسفانه آن هم رخ داد ، به آنها توضیح دادم اما آنها هیچ توجهی نکردند.

در این باره آیا با سناتورهای دیگر هم تماس گرفتید ، یا فقط با سناتور شومر صحبت کردید؛
من با تلفن و با ارتباطات مطمئنی که داشتم با چندین سناتور و چندین جمعیت سیاسی دیگر تماس برقرار کردم و به آنها این موضوع را گوشزد کردم.

وقتی حملات یازده سپتامبر رخ داد چه کردید؛ ادعا نکردید که من به شما گفته بودم و شما توجه نکردید؛
آه تو را به خدا بس کنید. در جامعه امریکا صدای شما به هیچکس نمی رسد.

به رسانه ها رجوع کردید؛
بارها. من حتی چندین بار به مطبوعات و تلویزیون ها رجوع کردم حتی به سی.بی.اس رفتم و در آنجا این موضوع را مطرح کردم اما هیچکس حاضر نشد به حرف من گوش کند.

یعنی حرف شما را باور نمی کردند؛
اساسا گوش نمی دادند! هیچکس به حرف من گوش نمی داد. می دانید چرا؛ چون نمی خواستند این حرف به گوش مردم برسد. آنها نمی خواستند مردم به این فکر بیفتند که نکند دولت از موضوع خبر داشته و اقدامی نکرده است هیچکس حتی به من تلفن نکرد که بپرسد چه می گویی. می دانید چرا؛ چون خودشان از قبل می دانستند. حرف من ممکن بود برای مردم جالب باشد اما برای مقامات نه ! آن وقت خانم کاندولیزا رایس ، مشاور امنیت ملی بوش در دیدار با رهبران اروپایی با وقاحت تمام گفت ماموران امنیتی و اطلاعاتی امریکا حتی تصور چنین حملاتی را هم نمی کردند ، یعنی حتی به ذهنشان هم چنین چیزی خطور نمی کرد که بخواهند از وقوع آن جلوگیری کنند. به نظر من خانم کاندولیزا رایس یک دروغگوی بزرگ است. چون من به آنها اطلاع داده بودم که چنین خطری در راه است.

به نظر شما حملات یازده سپتامبر را چه کسانی انجام دادند اعضای القاعده یا ماموران موساد؛
می دانم که نه تنها ماموران سازمان سیا و اسرائیل از این حملات مطلع بوده اند بلکه در آن دخالت نیز داشته اند.

اما بوش در سخنرانی سالانه خود که هنگام حمله به افغانستان ایراد کرد ، تقصیر این حملات را به گردن دشمنان امریکا انداخت.
بله من حتی به یاد دارم که کشورهای جهان را بصراحت به دو دسته تقسیم کرد و گفت آنها یا با ما هستند یا بر ضد ما! به نظر شما این جمله شما را یاد هیتلر نمی اندازد؛

بله ، در تاریخ شواهدی هست که هیتلر نیز اینگونه می اندیشیده و گویا چنین جمله ای را هم گفته است.
بله. این جمله دقیقا جمله هیتلر است. به نظر من بوش ، هیتلر جهان امروز ماست. او دائما به فکر جنگ افروزی است و هیچ برنامه ای برای صلح و آرامش در جهان ندارد. یک ضرب المثل انگلیسی است و آن این که تاریخ خودش را تکرار می کند و حالا این آقای بوش نماد روشنی از حماقت و سبوعیت رهبران سابق نازی است.

یک موضوع دیگر ، می دانید که بسیاری از افراد خصوصا اندیشمندان هولوکاست را باور ندارند و معتقدند چنین اتفاقی هرگز نیفتاده است؛
بله ، چه قبول داشته باشیم و چه نداشته باشیم ، معتقدم صهیونیست ها حداکثر استفاده را برای منافع خودشان از آن برده اند.

خوب ، چرا مردم فلسطین اینک باید تاوان سیاست غرب را بپردازند؛
لطفا از یک واقعیت غفلت نکنید. ببینید همیشه اینطور بوده که در جنگها ، فاتحان جنگ تعیین کننده همه اتفاقات بعد از جنگ هستند. خواسته کشورهای فاتح این بود که یهودیان به فلسطین بروند ، پس این اتفاق افتاد. کسی هم در آن زمان یارای مخالفت با قوای فاتح ، خصوصا امریکا و انگلیس را نداشت.

شما این خواسته را منطقی می دانید؛
بگذارید برایتان صریح تر صحبت کنم. شما که از مفاد دادخواست های من آگاهید ، من در جنگ 1973یعنی همان جنگ یوم کیپور به عنوان عضو ارتش اسرائیل بوده ام ، پس آنچه می گویم را از زبان یک فرد مطلع می شنوید. من می توانم بگویم شاهد هولوکاستی بوده ام که فلسطینی ها قربانی آن هستند. در حالی که آنها هرگز دخالتی در آنچه به نام هولوکاست مطرح است و اروپایی ها به راه انداختند ، نداشتند اما این قانون جنگ است که همیشه فاتح جنگ نظریات خودش را اعمال می کند.

پس چرا اروپایی ها جنایت خود را در قبال یهودی ها جبران نکردند؛
البته اروپایی ها تا الان خیلی پول خرج کرده اند.منظور ما زمین است نه پول.(خنده) شما صحبت از زمین می کنید؛ آیا نمی دانید که کسی به کسی زمین نمی بخشد بلکه زمین را به زور از صاحبش می گیرند. همه جنگهای عالم هم بر سر زمین بوده است. مبارزه فلسطینی ها با صهیونیست هم برای زمین است.

پس قبول دارید که سر زمین فلسطین به زور و به ناحق توسط صهیونیست ها غصب شده است؛
بله ! مسلما همین طور است و این فقط یکی از بهره برداری های غرب و صهیونیسم از تحریف حادثه هولوکاست است.

شما اسرائیلی هستید؛
بله من یک یهودی اسرائیلی هستم که زندگی در امریکا را به زندگی در اسرائیل ترجیح داده ام.

شما باور دارید که هیتلر واقعا میلیون ها یهودی را کشته است؛
ببینید ، در این باره تحریف های بزرگی صورت گرفته است. اینگونه نبوده که 6 میلیون یهودی کشته شوند. غرب و صهیونیست ها به شدت این حادثه را بزرگنمایی کرده اند.

شما می گویید حقیقت ، تحریف شده ؛ شما بگویید حقیقت چیست؛
من نمی دانم. هیچکس حقیقت را نمی داند. فقط باید به دنبال مدارکی بود که با استناد به آن بتوان تخمین درست و واقعی زد.

به نظر شما چه کسی می تواند حقیقت ماجرا را برای جهانیان و ما بگوید؛
تنها کسانی که می توانند تعداد کشته شدگان را درست تخمین بزنند ، اعضای قدیمی صلیب سرخ امریکا هستند که در آن زمان در بطن ماجرا بوده اند. مستنداتی از آنها هم اکنون در سازمان صلیب سرخ امریکا وجود دارد که از دست ما خارج است و بسیار محرمانه و طبقه بندی شده است. بدون شک اگر کسی به دنبال دست یافتن به تخمین درستی از کشته شدگان است باید به آن اسناد دسترسی پیدا کند. هرچند چنین چیزی ممکن نخواهد بود.

ولی قبول دارید که طرح هولوکاست بیشتر از آنکه برای احقاق حقوق یهودیان باشد ، یک جریان سیاسی و هدفمند است؛
بله یقینا این طور است. امریکا و اسرائیل با طرح هولوکاست ، تحریف و بزرگنمایی آن دنبال دستیابی به مقاصد خود بوده و هستند.

از شما که در گفتگویی ویژه با روزنامه جام جم ، پرتیراژترین روزنامه ایران شرکت کردید ، تشکر می کند.
من هم از شما متشکرم .
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها