داستان عرفان

کار تیم ملی هندبال ایران با شکست در رقابت‌های انتخابی برای رفتن به المپیک تمام شده‌، اما هنوز امیدها برای ورود به رقابت‌های جهانی از دست نرفته است. هندبال ایران روزهای سختی را در سال گذشته پشت سر گذاشت و فدراسیون برای ساماندهی اوضاع دست به کار شده و به فکر آرامش بیشتر با برنامه‌ریزی بهتر برای این ورزش است.
کد خبر: ۸۹۸۴۳۵
داستان عرفان

قرار است نشست کمیته فنی بزودی تشکیل شود و درباره موضوعات مختلف تصمیم‌گیری کند از جمله بحث سرمربی تیم ملی. تیم ملی تا روشن شدن موضوع رقابت‌های جهانی برنامه‌ای ندارد، اما کمیته فنی می‌خواهد متناسب با برنامه‌های این تیم، تصمیم‌گیری کند. اگر ایران در جام‌جهانی فرانسه شرکت کند تیم ملی با برنامه این رقابت‌ها وارد عمل می‌شود در غیر این صورت کمیته فنی برنامه دیگری دارد.

براساس شنیده‌ها در نشست کمیته فنی نظر شخص مدنظر نیست، زیرا اهالی هندبال با یکدیگر تبادل‌نظر می‌کنند و فردی که صلاحیت و توان اداره تیم ملی را داشته باشد انتخاب می‌شود. این کمیته در وهله نخست شرایط ادامه یا قطع همکاری با عرفان اسماعیلاگیچ سرمربی تیم ملی را بررسی می‌کند. این مربی در مدت حضور خود در ایران کارنامه موفقی نداشت و حاشیه‌های به وجود آمده بین او و بازیکنان مشکلات زیادی برای تیم ملی هندبال در رقابت‌های مختلف ایجاد کرد.

یکی از مهم‌ترین اشتباهات سرمربی تیم ملی این بود که می‌خواست همه مسائل را به سبک خودش جلو ببرد و به حرف‌های بقیه اعضای کادرفنی زیاد اهمیت نمی‌داد.‌ این را سجاد ندری از ملی‌پوشان هندبال می‌گوید که در مدت اقامت اسماعیلاگیچ از نزدیک شاهد رفتار و تمریناتش بوده است. ندری درباره سرمربی تیم ملی می‌گوید: عرفان هم مثل خیلی از مربی‌های دیگر با هدف متحول کردن هندبال به کشورمان آمد، اما اشتباهش این بود که می‌خواست همه مسائل را به سبک خودش جلو ببرد و تقریباً به حرف‌های بقیه اعضای کادر فنی اهمیت نمی‌داد. او بیشتر تمرکزش را روی چند بازیکن گذاشته بود که فکر نمی‌کنم آنها بتوانند هندبال ایران را به سمت جلو سوق دهند. او همیشه در تمرینات سختگیر بود و از همه کار می‌کشید و فشار زیادی به بچه‌ها وارد می‌کرد. بیشتر توجهش روی تیمی بود که می‌خواست فیکس بازی کند. راهکار خاص خودش را داشت و به عنوان مثال در تاکتیک‌های ما گوش‌زن‌ها زیاد در جریان بازی قرار نمی‌گرفتند.

‌سعید حیدری‌راد که به سبب مصدومیت نتوانست تیم هندبال ایران را در پیکارهای انتخابی المپیک همراهی کند، به عنوان یک بازیکن نمی‌خواهد درباره عرفان نظر بدهد، اما می‌گوید باید برای هندبال ایران یک مربی بزرگ و درجه یک اروپایی جذب شود. حیدری راد ادامه می‌دهد: نمی‌گویم وی سرمربی خوبی است یا نه، اما هندبال هم مثل زمانی که ولاسکو را برای تیم ملی والیبال آوردند به چنین مربی‌ای نیاز دارد. از لحاظ اخلاقی او هیچ‌وقت نخواست با بازیکنان هماهنگ باشد و در این زمینه مشکل وجود داشت.‌ بازگشت از مالموی سوئد جایی که رقابت‌های انتخابی المپیک برگزار شد فرصت فکر کردن برای اعضای فدراسیون به وجود آورده است و آنها در اندیشه سر و سامان دادن به اوضاع تیم ملی از راس هستند. در این بین مسعود ظهرابی دبیر سازمان تیم‌های ملی هندبال، بررسی عملکرد مربی این تیم را وظیفه کمیته فنی می‌داند و می‌گوید: همان اشخاصی که عرفان اسماعیلاگیچ را انتخاب کرده‌اند در مورد کارکرد و عملکردش نیز نظر می‌دهند. همچنین عرفان تا یک ماه دیگر با ایران قرارداد دارد و در مورد ادامه‌ همکاری با او، کمیته فنی تصمیم‌گیری می‌کند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها