تابستان سال 1389 بود که از یک ایده ساده برنامه‌ای با عنوان بسته خبری «صرفا جهت اطلاع» متولد شد. دست‌اندرکاران این برنامه می‌گویند: «در آن سال به نظر رسید که می‌توان با اخبار هم شوخی کرد، متن اولین برنامه نوشته شد. اطمینان نبود موفق شود اما اولین برنامه که پخش شد، مردم دیدند و از آن استقبال کردند و واکنش‌هایشان نیز شروع شد. بعد از آن دیگر آیتم «صرفا جهت اطلاع» در بخش‌های خبری به رسمیت شناخته شد و هر هفته خود را موظف می‌دانستیم تا برای چنین برنامه‌ای زمان کافی بگذاریم، چراکه دیده می‌شد و اثربخشی خوبی هم میان مردم داشت....»
کد خبر: ۸۹۴۱۲۴

به هرحال از عمر پخش این برنامه تقریبا شش سال می‌گذرد. گرچه آیتم‌های طنزگونه، طعنه‌های سیاسی و اقتصادی، گاف‌های مسئولان داخلی، وعده‌های انجام نشده، خبرهای خنده‌دار شخصیت‌های خارجی و بسیاری دیگر.... جزو آیتم‌های ثابت این بسته خبری بود. اما همان‌گونه که هر برنامه‌ای پس از طی مدت زمانی نیاز به بازنگری و تعریف ساختاری نو دارد، این برنامه پرطرفدار و مخاطب پسند نیز از این حیث مستثنی نیست. بنابراین مدیران و سردبیران معاونت خبر بر آن شدند تا در ادامه نوسازی چهره بخش‌های خبری، به نوسازی ساختاری این بسته خبری هم بپردازند.

با اعلام تهیه‌کنندگان این برنامه پخش این بسته خبری متفاوت ساختارشکن و جذاب به طور موقت متوقف شد و بعد از بازنگری در نوع آیتم‌ها، اخبار، نوع اجرا، تم، رنگ و موزیک و... در آینده‌ای نزدیک دوباره مخاطبان می‌توانند شاهد پخش این بسته خبری باشند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها